Zpět na článek

Diskuze: AMD Sempron - "nově" levně

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

tief
tief
Level Level
18. 1. 2005 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne, to možné není. Pokud to ukazují i další programy, je to jasně chyba a reklamujte.

pcmaker
pcmaker
Level Level
29. 8. 2004 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zatim jsem zkousel jenom Sempron 2500+ na MB ASUS A7V8X-X. Ten ma VIA KT400. S BIOSem 1010 se CPU hlasil jako AMD Athlon MP 1600. Po update na BIOS 1012 se jiz hlasil jako Sempron 2500+. Vse bezi stabilne, bez naznaku problemu. Takze nejde ani tak o chipset, jako aktualni BIOS (s tim jsem u ASUSu zatim nikdy nepohorel i u desek starych 5 let (P2B)). :o)

cerv
cerv
Level Level
17. 8. 2004 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu ubohej.Kolik ti je let Honzicku?Slovnik se ti jeste moc nevyvinul a pravopis taky zadna slava.Nez zacnes neco nekam psat, nauc se mluvit normalne.Na tyhle vylevy tady neni nikdo zvedavej..

tief
tief
Level Level
9. 8. 2004 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém je v tom, že většina grafik nesnese AGP vyšší než 75 a některé disky umírají při frekvenci PCI 38 MHz - a to i za předpokladu, že nejsou připojené přes PCI, on se totiž přetaktovává celý čipset, včetně USB, IDE, klávesnice, zvuku atd. Desky bez AGP/PCI lock pro AMD K8 byly schopné zvládnout maximálně kolem 220 MHz.

tief
tief
Level Level
9. 8. 2004 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nForce 3 má 4x Serial ATA, má HW firewall, má Gbit síť (některé verze). Také má AGP/PCI lock, je to prakticky jediný čipset, na kterém lze procesor přetaktovat. K8T800 i K8T800 Pro výše zmíněné věci nemají (jen 2x SATA) a navíc nemají / nefunguje u nich AGP/PCI lock, takže jsou na přetaktování k ničemu.

tief
tief
Level Level
8. 8. 2004 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na přetaktování XP-M je nejlepší asi Abit NF7 s nForce 2, i když osobně bych do toho nešel z důvodu zastaralosti čipsetu (nemá SATA, nemá Gbit síť). Navíc čipset sám o sobě je v mnoha věcech dost problémový. KT880 je sice lepší čipset, ale zase základní desky s ním prodávané nestojí za moc, jsou příliš stavěné podle ceny.
Kdyby bylo rozhodnutí na mě, raději na Sempron 3100+ ještě chvíli počkám, v obchodech bude odhadem za týden až dva. Do nového počítače je to asi lepší volba.

xskala1
xskala1
Level Level
8. 8. 2004 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jaké tam použiješ chlazení??? Když si to chceš taktnout o 50% tak jak myslíš ale každý není takový nadšenec aby si s tím doma tak hrál. Tak ať si každý koupí co hrdlo ráčí.

tief
tief
Level Level
6. 8. 2004 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vemte čipset nForce 3 250 - desky EPoX nebo MSI.

tief
tief
Level Level
5. 8. 2004 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, mají relativně malou výtěžnost procesu, proto mají zbytky s chybami. Ty prodají jako Sempron. Kdyby měli vynikající výtěžnost (jako mají u Thoroughbredu), mají zbytků málo a vyplatí se jim menší jádro CH7.
"V AJ" - nevím, co jsi tím myslel, no každopádně 90nm jádra i přes novou revizi již nejsou značena SH7, DH7, CH7, takže je to typ jádra.

tief
tief
Level Level
5. 8. 2004 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DH7 je typ jádra (512kB L2, 130nm), CG je revize. Kdyby AMD mělo dost velkou výtěžnost, mohli by vyrábět přímo jádro CH7.

tief
tief
Level Level
4. 8. 2004 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zalman 7000Cu stojí odhadem 1200 Kč a všechny mnou výše zmíněné chladiče ho strčí do kapsy (XP-120 je pro 120mm větrák). Že u nás je 7000Cu nejlepší dostupný (a také pořádně předražený) chladič, neznamená, že je skutečně nejlepší. Zalman teď kvůli konkurenci rychle připravuje 7700Cu se 120mm větrákem.

tief
tief
Level Level
4. 8. 2004 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výsledky LAME nejsou divné. Verze pro testy kompiluji ve Visual C++ 7.1 za použití Intel C++ Compiler 8 s optimalizací pro P6 a s dalšími nastaveními optimalizujícími rychlost a také kvalitu (zapnutá podpora 80bit FPU, kterou MSVC neumí). Tohle dělám proto, že Intel C++ Compiler produkuje nejrychlejší kód a, co si pamatuji před pár lety, běžně dostupné distribuce LAME byly kompilované právě Intel C++ (LAME se nedodává jako binární soubor, ale pouze jako zdroják). Tato verze s nastavením maximální kvality je velmi pomalá (na 2GHz Athlonu rychlost kolem 1x rychlosti přehrávání), velmi závislá na výpočetním výkonu (bench1). Pokud se použije "standardní" high kvalita (bench2), je rychlost již mnohem vyšší. Pokud bych použil nízkou kvalitu, dostanu se do situace, kdy výkon bude záviset jen na propustnosti pamětí. THG zjevně používá nekvalitní nastavení, protože zkomprimovat 180MB WAV za necelé dvě minuty, to bude přinejlepším high kvalita (-q2).
Sempron 3100+ používá jádro DH7-CG (512kB L2 fyzicky), Mobile Sempron jádro CH7-CG (256kB L2 fyzicky). Mobile Sempron je menší.

Bleez
Bleez
Level Level
4. 8. 2004 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bej tebou, tak radeji mlcim a ucim se nejen slusnemu chovani!

Bleez
Bleez
Level Level
4. 8. 2004 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo tak podle tebe je asi 1,5% dramaticky rozdil dokazujici prevratne technologie Intelu?

tief
tief
Level Level
4. 8. 2004 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně to také přišlo podivné, ale test jsem prováděl třikrát (jako u ostatních CPU) za naprosto stejných podmínek. Stejná grafická karta, stejné ovladače, stejné DirectX, stejný přehřávač, stejné rozlišení. Jen jedno se lišilo - nainstalovaný byl ovladač procesoru K8 (obdobně jako v případě 2800+ byl nainstalován ovladač pro K7). Jelikož na ostatních procesorech to jelo v pořádku a i na mém XP-M to jelo v pořádku, kde jinde by mohla být chyba než v nízké frekvenci procesoru?

tief
tief
Level Level
3. 8. 2004 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

WMV9 o něm hlásí rozlišení 1440 x 1080, standard je ale 1920 x 1080, proto jsem uvedl toto rozlišení jako High Definition. Video má velikost 139 MB a přehrával jsem ho ve full screen (1280 x 960 x 32bit x 85Hz) pomocí Windows Media Player 8 s nainstalovanými WMV9 kodeky. Pokud dodržíte postup stejného přehrávání, budou rozdíly mezi průchody zhruba +/- 3 vynechané snímky. Výsledky se výrazně liší podle použité grafické karty, některé nemají tak dobrou 2D akceleraci.

tief
tief
Level Level
3. 8. 2004 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předpokládám, že ano, ale vyzkoušet to nemůžu.

peeticek
peeticek
Level Level
3. 8. 2004 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dajte sem tie IPčky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
každý normálny server ich má - prečo nie Vy?
Aby ste kryli takýchto chudákov? Ktorý na 6tich servroch melú o tom istom a stále dokola a všetkým zdvíhajú tlak?!

Keď neviete zariadiť, aby sa zobrazovali Ipčky, tak si dajte poradiť od odborníkov, a nehrajte sa, že to viete spraviť, ale nechcete!

ďakujem

ShAcKaL
ShAcKaL
Level Level
3. 8. 2004 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na te desce je SiS 755... ma AGP/PCI Lock ? Jinak je pro OC nevhodna...ovsem na klasicky provoz jiste postacuje.

tief
tief
Level Level
2. 8. 2004 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, přesně tak. Ještě bych možná uvažoval o Bartonu 2500+, ale o moc levnější než XP-M není, za to jeho možná frekvence je o dost nižší.

ShAcKaL
ShAcKaL
Level Level
3. 8. 2004 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Jen to upresnim ze pokud XP-M tak jedine 2600+... modely s nizsim ratingem nejsou vhodne na OC a nevyplati se oproti klasickym Athlonum XP.
Temer kazdy barton 2500+ jde na 2.2 GHz a kazde XP-M na 2.4-2.5 Ghz pri primerenem napeti.
Ziskate tedy nejakych 200-300 MHz coz odpovida v PRAXI zhruba 8-10% vykonu.

Jendolf
Jendolf
Level Level
2. 8. 2004 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sempron??? Proc? Protoze kdyz si ho koupim a dam ho do S A, tak zadny dalsi procesor nepripada v uvahu a nebo protoze 3100+ je v podstate nemozne pretaktovat?Teda pokud nedam 4000 za board, coz je teda neuveritelnost... a ted kdyz jsem si koupil celeron 2,4 D a pretaktoval ho bez problemu na 3,6 (800MHz FSB), tak nevidim lepsi koupi, stesti na kus to nebylo, protoze jsem menil 5 PC v praci a tak jsem si vybral dobry kus.) Jedine co na tehle rade procesoru stoji za uvahu je 3100+ a to teda zadny low-end neni, kdyz prihlednu k cene desky... a myslim, ze muj celeron by se s nim popral trochu jinak.

Simik
Simik
Level Level
2. 8. 2004 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No vida a z MS Infernet Exploseru to de:-((

Simik
Simik
Level Level
2. 8. 2004 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky moc za skvelej clanek.
2x diky za to video :-)), to znamena, ze muj Barton 2500@2000-3000 (dle potreby) mi bude ty TV graby chroupat jeste nejakej rok.
Upgrady kvuliva desitkam procent neuznavam! I kdyz, kdo vi co ty 64 bity udelaji s filtrama..

Ale porad mi vrta hlavou to HD WMV9. Rozdil ve frekvenci prece neni tak veliky (pomer). Pokud by to bylo jen frekvenci(architektura je velmi podobna),
pak by se stejne musel chovat Athlon XP nebo Sempron na Socketu A pri stejne frekvenci (stejne vypadky).

P.S. Druhej pokus z Mozilly se to asi neposlalo.

tief
tief
Level Level
2. 8. 2004 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sempron 3100+ dosáhl 30x horšího skóre. To je fakt, měřil jsem to několikrát. Přemýšlel jste třeba o tom, že procesor dekóduje snímek, než to stihne, už je snímek pryč, začíná dekódovat další, to opět nestíhá, takto řetězově vypadávají stovky snímků a špatné skóre je na světe ?
Linpack sice měří výkon FPU, ale latence cache / pamětí hrají velkou roli. Jak jinak mi vysvětlíte, že při velkých maticích je skóre třetinové proti špičce? Tento je právě o měření výkonu různě velkých matic, ne o měřený výkonu FPU.
Architektura K7 i K8 má tři instrukční dekodéry, každý je schopen dekódovat jednu instrukci za takt. Už i z toho je jasné, že čtyři instrukce za takt z toho nedostanete, ani kdybyste se na hlavu stavěl. A pokud se bavíme o OPs, pak ani tam není možné vykonat více než tři FPU OPs za cyklus, protože víc jednotek tam prostě není. Samotné AMD uvádí maximum 9 OPs za takt pro K7, což jsou 3 do ALU, 3 do AGU a 3 do FPU. Nevím, proč sem pletete Hyperthreading, ten nijak počet OPs dodaných z Trace cache neovlivňuje, je schopen pouze využít OPs, které by jinak ležely ladem.
Síla architektury nemá s paměťmi nic společného? Ale ale, to je mi novina. Jak je tedy možné, že uspořádáním jednotek prakticky stejné architektury (K7 a K8), jen s diamentrálně odlišnou filosofií přístupu do pamětí, podávají v mnoha testech diametrálně rozdílné výsledky? 14 tisíc bodů v 3DMarku pro 2GHz K7 vs. 17 tisíc bodů pro 1.8GHz K8 je dost podstatný rozdíl, nemyslíte? Jak je to možné, když 1.8GHz K8 má jasně nižší hrubý výpočetní výkon (viz. test LAME)?

tief
tief
Level Level
2. 8. 2004 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Byl jste velmi konkrétní, proto se znovu ptám, co je na instrukční sadě SSE2 tak špatného. Tentokrát to prosím rozeberte do detailů, nevím totiž, co si mám představit pod pojmem "povely".

Pokud trváte na tom, že SSE používá stejné registry jako FPU, pak tedy jak je možné, že FPU je 80bit a SSE 128bit? Jaktože SSE registry jsou značené XMM ? Screenshot z prezentace AMD - https://www.svethardware.cz/art_doc-EC20FC74EB3582DFC1256DAA00294E90.html. Jestli má procesor implementované XMM fyzicky do stejných transistorových bloků jako x87, to už je pouze na designu procesoru a není to chyba instrukční sady.

Reklama
Reklama