Zpět na článek

Diskuze: AMD znovu ostře napadá Intel, ten tvrdí, že vše jsou výmysly

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Airwar
Airwar
Level Level
6. 8. 2007 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já ti rozumím, ale pořád si myslím že Intel si může dovolit chovat jak se chová právě díky tomu že mu AMD nedostatečně konkuruje. Podle mého myšlení je nepřijatelné vymyšlet omezení pro schopné aby jim méně schopní mohli konkurovat.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
6. 8. 2007 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Airwar Definujte "nedostatečně konkuruje"? Jestli myslíte "více schopné" ty, kteří svoje postavení získají za použití nelegálních obchodních praktik, tak možná ano. Je to omezující. Ale jen proto, aby na trhu byla funkční konkurence a procesor jste si nemusel od "největšího a nejschopnějšího" výrobce již zanedlouho kupovat za dvojnásobek. O tempu vývoje architektur a dalších nedostatcích takového prostředí ani nemluvě... ;-)

Airwar
Airwar
Level Level
6. 8. 2007 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Nelegální obchodní praktiky jsou tak trochu socialistické výdobytky - to že Intel velkým odběratulům nabízí za speciální ceny je pochopitelné, velkým supermarketům taky dodáváš za nižší ceny než malým obchodníčkům na vesnicích - to je prostě tržní záležitost.

Faktem je že Intel je schopen zásobovat cca 90% trhu při využití všech svých kapacit a AMD jen cca 20-25% trhu když všechno půjde dobře, stav kdy Intel má 5 továren a AMD jen jednu není chyba Intelu.

A to že kromě AMD a Intelu nejsou žádní další výrobci také není problém Intelu.

To že díky AMD jsou ceny na dobré úrovni je pravda a já jsem tomu rád a pokud to jen trochu jde do každého počítače který skládám doporučuji řešení od AMD respective od ATI, ale prostě vytváření konkurence uměle tím že budu kopat do toho v současnosti lepšího není řešení.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
6. 8. 2007 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Podmiňovat cenu nenabídnutím konkurenčního řešení není ok a to je jen špička ledovce. Samozřejmě že to není chyba Intelu, postarat se umí dobře, a zbavit konkurence. Chápu Váš pohled na věc. Je ale zřejmé, že tudy cesta nevede a od jistého bodu začne být monopol problém. Pro zákazníky i celé odvětví. To doufám chápete Vy. A proto, a právě proto, jsou podmínky nastavovány tak, aby byla alespoň nějaká konkurence. A podmínky fér pro všechny strany. Dál to nemá moc smysl řešit, protože to je mlácení slámy pro nic. Uvidíme jak do dopadne u EK... :-)

Airwar
Airwar
Level Level
6. 8. 2007 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ať se na mě AMD nezlobí, Intel nemám rád ale chápu že jako výrobce si může určit co a za kolik bude prdávat, dky jaký výrobek zlevní či za kolik ho dodá tomu a tomu zákazníkovi.

mi0
mi0
Level Level
6. 8. 2007 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Airwar Na jednej strane máš pravdu, na druhej strane - ak tie praktiky naozaj intel robil, tj. predával svoje produkty za minimálne ceny (prípadne predával za nižšie ceny ako sú výrobné), jedná sa už o monopolné správanie, ktoré má za cieľ zničiť konkurenciu. Nie som žiadny ekonóm a tak to nebudem radšej rozvádzať, ale čo si tak pamätám zo školy - veľká firma obetuje nejaký ten mesiac v strate (čo sa pri inteli aj tak nemôže stať) -> malé konkurenčné firmy to položí na kolená -> veľká firma si zase môže nahodiť ceny aké chce, nakoľko konkurencia zanikla.

Airwar
Airwar
Level Level
6. 8. 2007 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mi0 V tom máš pravdu ale oni to podle AMD měli dělat 10 let a pokud vím je těch 10 let Intel neustále v zisku, zatímco AMD je šul-nul.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
6. 8. 2007 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Airwar V tom případu jde ale hlavně o to, že Intel měl motivovat prodejce mimo jiné i tak, že se cena určovala z poměru nabízených sestav/procesorů AMD a Intel. Nenabízet AMD tedy bylo "velmi výhodné", protože pak byl Intel kupován za nejnižší možnou cenu.

aloisk
aloisk
Level Level
6. 8. 2007 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Airwar Jednou jsou tady nejaky zakony (ad uz se nam libi nebo ne ) tak se tim musi ridit vsichni. jestli je Intel porusuje tak to se u soudu prokaze ,nebo ne . ja osobne si myslim ze nabizet zakaznikum za cenu kterou si urcim ja je v poradku ,ale to ostatni jako delat cenu podle toho kolik prodam sestav s konkurencnim procesorem to uz asi ne.

Reklama
Reklama