Zpět na článek

Diskuze: Apple iPhone 17 Pro by díky ještě lepší Apple Intelligence měly konečně dostat 12GB RAM

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

elulen
elulen
Level Level
1. 3. 2025 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmmmm umělá inteligence jo? To, co teď nazýváme AI, má k opravdové AI hodně daleko.

machja
machja
Level Level
1. 3. 2025 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elulen je to tak. A 12 GB na konci roku 2025 je směšně málo. 16GB to bych nic neříkal. Taky by bylo na místě pro prodávat alespon od 256GB paměti. A doufám že přibude i 2TB verze

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
1. 3. 2025 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja "A 12 GB na konci roku 2025 je směšně málo."

Tak on iOS je paměťově o dost lépe optimalizovaný proti Androidu, takže až tak moc GB nepotřebuje, ale každopádně těch 12 GB by to mělo mít už dnes. S minimem 256GB úložištěm rozhodně souhlasím, to má dneska k dispozici v Androidu i low-end a tady se nic moc až tak optimalizovat nedá.

komplikator
komplikator
Level Level
1. 3. 2025 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja Přitom jsem neměl problém používat iPhone s 4GB, iPad má dokonce jen 3GB. Mám teď iPhone 16 Pro s 8GB a proti té 4GB slabší A15 necítím rozdíl v reakcích systému ani aplikací.

Ano, když máš otevřených hodně apek, tak při 4GB bude při přepínání častěji docházet k refreshi aplikace než u 8GB.

Není to tak dávno kdy iOs a iPadOS měly omezení že aplikace nemohla využít více než 5GB paměti i když si měl 6GB a následně 8 a 16GB u Mkových iPadů.

A ad úložiště Pro Max začíná na 256GB. K čemu mi je 256GB úložiště, když mám dlouhá léta obsazeno mezi 40-50GB? Budu muset platit zbytečně za vyšší úložiště, když ho nepotřebuju?

Chápu že byly problémy v době, kdy iPhony měly základ 64GB, to i já bych se cítil "omezeně", že kdyby náhodou.. Ale s iPadem 64GB mám, mám tam i nějaké gamesky z čehož největší má 18GB a pořád tam je 15GB volno... zase tam nejsou věci které jsou na telefonu, takže se to srovná. Ten kdo chce víc, si víc koupit může.
Já mám třeba i na pracovním počítači s 256GB diskem nějakých 130GB volného místa, windows, swap, hibernate, nějaké aplikace a 2 bitbucket repozitáře co mají dohromady 2-3GB.

Ten kdo ví ,že na iPhone bude natáčet dlouhé videa v ProRes či LOG formátu si holt připojí disk, aspoň to video nebude muset z telefonu přenášt jinam, jinak 1TB je víc než dost pro drtivou většinu lidí, už tak ta 1TB verze tvoří jen jednotky procent prodejů.

unreall
unreall
Level Level
2. 3. 2025 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja Ale dá, neviem, ktorá veria iOS to bola, ale pár rokov dozadu prišli aj so znižovaním narokov aplikácii na kapacitu nejakým novým formátom. Trebárs FB aplikácia mala predtým cez 1GB a po aktualizácii spadla pod 300MB. Data aplikácie sú niečo iné, ale samotné aplikácie zaberajú na iOS dnes menej miesta, ako to bývalo v minulosti. Tiež nový format pre videá a fotky šetrí nejaké miesto. Takže v tomto sa Apple aspoň snaží veci zlepšovať a s tou operačnou pamäťou je to podobné.

Mne naopak príde celkom vtipne, ako dnes niekomu nestačí 8GB v telefóne, zatiaľ, čo PC s 8GB beží velice obstojne a svižne. Nie, že by nebolo lepšie, ak jej je viac a takisto aj miesta, ale mne napr. 128GB s prehľadom stačí na všetko, využitá kapacita je 48GB a to je rozhodne ešte čo vymazať, len sa mi nechce.

unreall
unreall
Level Level
2. 3. 2025 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja Mne napr. FB spraví refresh pravidelne, hoci miesta v pamäti je dosť. Takže nie vždy zato môže nedostatočná RAM, ale zrejme je tak samotna aplikácia nastavená, aby sa užívateľ snáď nenudil tým istým obsahom či čo. Koľko krát som chcel zostať na nejakom článku na FB, že si to neskôr pozriem a nepozrel.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 3. 2025 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja "Tiež nový format pre videá a fotky šetrí nejaké miesto."

No místo sice šetří, ale ta komprese je příšerná a nedá se nastavit. Takže ono je sice hezké, že má člověk 4K60p, když to takto často nemůže použít pro profesionálnější práci (4K60p při 55 Mbps je šílenost, i když je to H.265). Takže pak zbývá ProRes a ten naopak nešetří místo vůbec. Dalším řešením jsou jiné aplikace, které umožní nastavit bitrate na vyšší, ale to se zase dostáváme k tomu, že pak na to potřebujete dostatek místa.

"Mne naopak príde celkom vtipne, ako dnes niekomu nestačí 8GB v telefóne, zatiaľ, čo PC s 8GB beží velice obstojne a svižne."

No já nevím, ale třeba Windows s 8GB RAM nejsou zrovna svižné.

"ale mne napr. 128GB s prehľadom stačí na všetko, využitá kapacita je 48GB a to je rozhodne ešte čo vymazať, len sa mi nechce."

Že to stačí Vám, neznamená, že to stačí i ostatním. V případě verzí Pro je základ na 128 GB opravdu dost výsměch. Já třeba prozatím nemám využito ani to, ale pokud to člověk využívá více tvůrčím způsobem, tak se to časem zaplní.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 3. 2025 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja "Mám teď iPhone 16 Pro s 8GB a proti té 4GB slabší A15 necítím rozdíl v reakcích systému ani aplikací. "

Tak třeba můj iPad Pro se 4GB RAM, což je nástroj určený pro profesionálnější práci, např. střih videa, má problém např. právě s tím, pro co je určen, střihem videa. Editační aplikace padají na nedostatku RAM.

"tak při 4GB bude při přepínání častěji docházet k refreshi aplikace než u 8GB"

Mně iPad Pro se 4 GB RAM refreshuje aplikace docela často. Stačí třeba prohlížeč a k tomu mapy (nebo třeba dva prohlížeče, když píšu aktuality). Přepnete se do mapy a zpět, prohlížeč se občas restartuje.

"K čemu mi je 256GB úložiště, když mám dlouhá léta obsazeno mezi 40​-50GB? Budu muset platit zbytečně za vyšší úložiště, když ho nepotřebuju?"

Pro verze jsou určené zejména pro profesionálnější, tvůrčí nasazení, kde se tak nějak očekává, že bude produkováno a pracováno s větším množstvích dat. Proč si tedy kupujete verzi Pro, když ty funkce navíc nevyužijete? Není vyhazování peněz spíše tady? Já mám spíše pocit, že spousta zákazníků vyhazuje peníze navíc za Pro, přičemž nic (nebo skoro nic) z těch Pro funkcí nevyužívá. Protože kdyby ano, tak by to místo ve většině případů potřebovali.

machja
machja
Level Level
3. 3. 2025 00:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja 128GB už je základem od roku 2020. Takže souhlasím, moc jsme se neposunuli, přičemž videa a fotky bude chrlit stále ve větší kvalitě...
A hlavně cena NAND Flash pamětí poklesla za tuto dobu o 60%!!!
tady pro jednotlivé paměti:
Pro 128GB to znamená pokles z 320 Kč na 128 Kč, tedy rozdíl 192 Kč.​
Pro 256GB to znamená pokles z 640 Kč na 256 Kč, tedy rozdíl 384 Kč.​
Pro 1TB (1024GB) to znamená pokles z 2 560 Kč na 1 024 Kč, tedy rozdíl 1 536 Kč.​
Pro 2TB (2048GB) to znamená pokles z 5 120 Kč na 2 048 Kč, tedy rozdíl 3 072 Kč.

jestli stojí ta 128GB jen o 120 korun více tak fakt by to byla zoufalost kdyby to tam nedali. a to je pozor teprve začátek března. ještě to může dále zlevnovat.

unreall
unreall
Level Level
4. 3. 2025 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja Ak niekto používa kameru telefónu na profesionálne účely, možno je namieste sa zamyslieť, či je vlastne profesionál.

A áno PC s 8GB a SSD je vážne svižne zariadenie pre bežne používanie samozrejme. Ak si podtym niekto predstaví renderovanie 4K videá, tak je zase problém niekde inde.

Ono 128GB by stačilo väčšine užívateľom. Problém je v tom, že niektorí takzvaný “heavy-user” potrebuju mat svoj kompletný archív videá a fotiek 24/7 pri sebe. Samozrejme ideal 4K s tým, že video neopustí obrazovku telefónu.

Mat je vždy lepšie, ako nemať, ale dnes je drvivá väčšina obsahu streamovaná. Nežijeme v 90 rokoch, kde si všetko každý potreboval držať na disku.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 3. 2025 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja "Ak niekto používa kameru telefónu na profesionálne účely, možno je namieste sa zamyslieť, či je vlastne profesionál. "

Proč tedy existují verze Pro, když se liší proti standardním iPhonům právě v tom, že mají navíc ty profi technologie k produkci obsahu? Proč by profesionál nemohl fotit a točit na iPhone? Fotografové roky používali profi digitální kompakty (např. PowerShot G) a nikdo se nad tím nepozastavoval, proč se pozastavují nad telefonem? Já se živím i fotografií-videem a telefon je běžnou součástí. Prodeje fotografií a videí z iPhonu mi ho už dávno zaplatily.

"A áno PC s 8GB a SSD je vážne svižne zariadenie pre bežne používanie samozrejme. "

Pro běžné používání snad, ale nekupujete si high-endový produkt k tomu, abyste ho používal běžně. Vždyť na tu logiku sám upozorňujete.

"Ono 128GB by stačilo väčšine užívateľom. Problém je v tom, že niektorí takzvaný “heavy​-user” potrebuju mat svoj kompletný archív videá a fotiek 24​/7 pri sebe."

Znova, totéž. Ostatně na to sám upozorňujete. Je rozdíl běžný uživatel a cílovka iPhonů Pro. Spousta lidí si je však kupuje, aniž by je skutečně potřebovala. Zásadní rozdíly mezi běžnými iPhony a iPhony Pro jsou zejména v té produkční oblasti, která vytváří data, jež potřebují spoustu místa. Chcete-li natáčet do Proresu, který má 6 GB na minutu, tak 128 GB paměť by vystačila tak 15 minut záznamu, započítám-li nároky systému a běžných aplikací. Pokud točíte do H.265, tak stejně asi skončíte u aplikace, která umožní datový tok zvýšit, protože to, co je v pohodě pro uživatele iPhonu, nemusí být v pohodě pro uživatele iPhonu Pro.

Reklama
Reklama