Zpět na článek

Diskuze: Apple představil iPad s vlastním procesorem - AKTUALIZOVÁNO

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

hacik
hacik
Level Level
31. 1. 2010 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Robotnik zo Skodovky bez managementu auto preda. Management bez robotnika auto nepreda. Okrem toho, diskutujeme o digitalnych produktoch a tie su specificke, porovnavajme teda len v tejto oblasti.

Pokial ide o to vycitanie Applu, ako som pisal skor, AppStore je jediny, ktory skutocne predava. Ako vidite, pri ostatnych tento model nefunguje (mozno prave preto, ze vyvojari a uzivatelia tychto platforiem do takehoto modelu nechcu ist).

Pokial ide o poslednu vetu, nemusite byt vyvojar. Robte nieco ine. Ja som vystudoval MFF UK, ale kedze sa obavam, ze by som ako financny analytik v banke/poistovni mohol byt tlaceny k tomu, aby som okradal ludi (povedane v moralnej, nie legalnej rovine), tak to nerobim. Miesto toho som SZCO (cesky OSVC). Moje kredo je nepodporovat svine. A to pan Pavel F., pokial budete robit vyvoj pre iPhone/kupovat dane produkty, z mojho pohladu robit budete.

hacik
hacik
Level Level
29. 1. 2010 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Porovnanie platforiem na distribuciu softveru mozete najst tu: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_digital_distribution_platforms_for_mobile_devices
Tych Vami uvadzanych 50 % je prehnane cislo. Na druhu stranu, ak sa pozriete na predajnost aplikacii v odkaze, vidite, ze jediny, kto naozaj predava, je AppStore. Ale vo vseobecnosti mate pravdu v tom, ze su to vsetko zlodeji. Ja by som im nedal tolke percenta (navyse 30 je z hrubeho prijmu, cize zo zvysnych 70 % musite zaplatit este vyvoj). Suma sumarum, moze vyvojarovi zostat z dolara v ruke menej ako Apple. A kto robi skutocnu hodnotu? Vyvojar, nie distributor. Pokial ide o kontrolu kvality, uvediem priklad: V aplikacii Math Ref (9-ta najviac predavana aplikacia vo svojej kategorii) su chyby (zdroj: http://www.theiphoneblog.com/2009/05/03/app-review-math-ref-iphone/). Takze, aby som to zhrnul, je pekne, ze existuju distribucne kanaly, ale byt ja vyvojar, tak to predavam priamo. Pre Symbian, Windows Mobile a Android.

hacik
hacik
Level Level
28. 1. 2010 00:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tym, ze malí developeri maju urcitu sancu dostat sa k peniazom suhlasim. Na druhu stranu, kdesi som cital, ze ani to nie je med lizat a okrem driny je treba stastie (ostatne, staci sa pozriet, co sa najviac predava - vacsinou somariny). A pokial ide o sito kvality, tak ako sa ukazuje, Apple hlavne trieska po prstoch tym, ktori by chceli vytazit z iPhonu viac, nez je Apple mile (napr. zakazanie VoIP na iPhone a podobnych funkcii, ktore by Apple v konecnom dosledku znizili zisk). Aby som to zhrnul, asi sa zhodneme, ze vziat si 30 % zo zisku (hrubeho) je privela za sprostredkovanie. Alebo sa v tom nezhodneme? Neber ma zle, ja stale opakujem, ze v konecnom dosledku je tento biznis model Apple genialny, akurat sa divim, ze im na to aj ti developeri skocia. Ved bez nich by bol aj ten iPhone predrazeny pristroj, ktory toho za tie peniaze zas az tak vela nevie. Prave vdaka dodatocnym moznostiam je iPhone vynimocny. A ako sa vyvojarom Apple za to odvdacilo? Zoberie im 30 % z prijmov.

hacik
hacik
Level Level
27. 1. 2010 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale ved v tom je prave ta genialita obchodneho modelu Apple. Si zoberte, ze sedite niekde na zastavke/doma/na obede, nudite sa, browsujete AppStore/iTunes/iBook (to je najnovsi obchod - mimochodom, ten sa podla mna neujme, pretoze Apple chce predavat elektronicke verzie knih za minimalne 10 USD). A pri AppStore/iTunes si poviete: jeden dolar, to je nic. Staci kliknut (!), raz kliknut a zaplatite. Ake jednoduche, nie? A ze ste za mesiac zaplatili za SW/hudbu obrovske prachy si uvedomite az pri mesacnej fakture. Potom si poviete, ze budete setrit. Mno a potom sa zacnete nudit a je to cele odznova :-) Skratka, ludia su omameni jednoduchostou, pri nakupe zariadenia si urcite nie su vedomi toho, kolko minu na softver/hudbu.

hacik
hacik
Level Level
27. 1. 2010 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto zariadenie nepodporuje multitasking, ma to displej s rozlisenim 1024x768, je vraj na pocit dost tazke (zdroj http://www.engadget.com/2010/01/27/apple-ipad-first-hands-on/).

Mno, cena je podla mna celkom zaujimava, Apple velmi dobre stavia na jednoduchosti nakupu cez App Store. Z toho maju v sucasnosti obrovske zisky a ruku na srdce, aj budu mat obrovske zisky. Ved z kazdeho dolara vybrateho na App Store maju 30 centov. A to sa vyplati za sprostredkovanie predaja, nie? Skratka sa musi uznat, ze maju dobry biznis model...

Reklama
Reklama