V sobotu byl v San Franciscu velký výpadek elektrického proudu, kvůli čemuž nefungovaly semafory. Pro vozy Waymo to byl nepřekonatelný problém.
Schopnosti autonomních aut se sice posouvají stále dopředu, ale občas se najde situace, kterou prostě nezvládnou. Autonomní taxíky Waymo jsou považovány za jedny z těch nejpokročilejších a jsou už běžnou součástí provozu např. v San Franciscu, nicméně to neznamená, že by občas nezpůsobily nějaký ten problém. Není to tak dávno, co např. jeden vůz bez přestání kroužil po kruhovém objezdu, Waymo je také vyšetřováno kvůli nezastavování na stopce u školních autobusů (podobně, jako s tím měly nedávno problém vozy Tesla). Poslední případ se stal v San Franciscu po sobotním požáru v elektrické rozvodné stanici, která způsobila blackout v části města. Okolo 130 tisíc lidí ztratilo dodávky elektrické energie, a to se podepsalo i na výpadcích v infrastruktuře.
Na některých křižovatkách tak nefungovaly semafory, což autonomní vozy Waymo nedokázaly zvládnout. Ty totiž očekávaly v daných místech fungující semafory, což se nestalo, a tak mnohdy zastavily před nebo někdy i v křižovatce. Přispěly tak k další eskalaci dopravních problémů, které způsobily už samotné výpadky semaforů. Waymo tak po pozastavilo provoz svých taxíků.
Do toho se pochopitelně vložil Elon Musk, který si přisadil, že jeho Tesly nebyly blackoutem nijak postiženy a fungovaly dál. To je ale dáno i tím, že mají bezpečnostního řidiče. Také ale mají výhodu v tom, že jejich systém lépe pracuje s tím, co aktuálně “vidí” a ne s tím, na které silnice je připraven jako u vozů Waymo. Waymo má HD mapy dané oblasti, která je omezena geofencingem, tedy nefunguje mimo vymezenou oblast. Tesly jsou naučené obecně a měly by tak fungovat v mnohem širším množství případů a nenadálých událostí.