Autonomní Tesla Model S s řidičem vzadu, řidiči riskují v reálném provozu
Aktualita Robotika, AI

Autonomní Tesla Model S s řidičem vzadu, řidiči riskují v reálném provozu

Milan Šurkala

Milan Šurkala

1

Autonomní vozidla dneška ještě zdaleka nejsou schopná všeho. Výrobci i legislativa vyžadují, aby byl řidič na svém místě a v případě potřeby byl připraven zasáhnout. Někteří přesto zkoušejí sedět vzadu a nechávají auto se samo řídit.

Reklama

Dnes ještě pořád nenastala doba, kdy by auta byla schopna se samostatně řídit za všech okolností, řídící software zdaleka není schopen nahradit člověka. Většinou k tomu vyžadují dostatečně kvalitní silnici s dobře viditelným značením, dobré počasí a další příznivé podmínky. Pokud už legislativa některých států autonomní řízení umožňuje, je nutné být stále na místě řidiče a být připraven v případě nenadálých okolností převzít kontrolu zpět od autopilota. Takto byly prováděny testy např. s nákladními auty od

Freightlineru

,

Mercedesu

a podobně to vyžaduje i

Tesla Model S

, který má od poloviny října také funkci autonomního řízení.



Někteří lidé si ale pravidla vykládají po svém a zkoušejí, co vše je možné. V Holandsku se našel řidič, který vjel na silnici, zapnul autopilota a přesunul se dozadu. Na místě řidiče tak nikdo nebyl, přičemž auto jelo rychlostí 83 km/h v normálním provozu. V případě nenadálé situace by tak nemohl reagovat, a neboť podle všeho neměl bezpečnostní pás, mohl by to také pří případné kolizi nepěkně odskákat (nemluvě o ostatních). Otázkou je, kolik lidí to takto už zkoušelo.



Připomeňme, že např. autonomní auta od Googlu do května 2015 bourala už 11krát, vždy šlo ale o nepozornost okolí. Jde tedy vidět, že ani automatická auta nedokáží zabránit případným nehodám (u aut Google šlo nicméně většinou o náraz jiného auta dozadu). Někteří (na druhém videu) alespoň zkouší tyto kousky na uzavřených silnicích při nejmenších možných rychlostech. Nicméně i tak je s podivem, že Tesla při zavedení softwaru s autonomními funkcemi zapomněla na detekci řidiče na sedadle (podobně jako se to dělá s airbagy). Elon Musk z Tesla Motors se už na adresu některých videosekvencí vyjádřil, že se na tuto problematiku zaměří a zpříšní podmínky, za kterých může být autopilot spuštěn.

Zdroj: YouTube, topgear.com, motorauthority.com


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama