Zpět na článek

Diskuze: Biostar TA690G AM2: to nejlepší s AMD 690G?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

cml11
cml11
Level Level
1. 10. 2007 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za obě informace..

cml11
cml11
Level Level
27. 9. 2007 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen dotaz - jak to vypadá se zkušenostmi po pár dnech? Oprvdu se Vám podařilo blackoutům zcela zamezit? Mnou avizovaná výměna monitoru sice pomohla, ale přesto to ještě stále není úplně čisté.S nižší četností se výpadky projevují i tam.

cml11
cml11
Level Level
24. 9. 2007 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výborně aplikované.Určitě pomůže mnoha dalším.Díky.

sabo
sabo
Level Level
21. 9. 2007 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Deska je to zajisté zajímavá, ale bohužel ne pro mě. Jednak to není formát mATX, a pak její vysoké teploty se mi taky moc nepozdávají.

cml11
cml11
Level Level
21. 9. 2007 06:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoro to tak vypadá. Na druhou stranu nedávno z AMD/ATI v nějaké tiskové zprávě vylezlo, že doporučí jakýsi hromadný update BIOSů pro grafické karty integrované v těchto čipsetech, takže se asi ví že něco není v pořádku. Bohužel tamtéž nebylo uvedeno jestli bude řešit oprava zrovna tento typ problémů. Takže se budeme muset nechat překvapit.U mě je definitivně vyřešeno výměnou monitoru. Sice se mi FP91G+ obrazově líbil víc než FP95G, ale to že nebliká je v téhle chvíli prostě důležitější.Dokud tento problém existuje, hodil by se nějaký seznam monitorů které se s tímto problémem vyrovnají a které ne.

boboco
boboco
Level Level
20. 9. 2007 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Záleží čistě na Vás zda desku s čipsetem AMD 690V/G (nebo jiným) použijete pro HTPC či nikoliv. Jak si můžete ověřit v grafech, rozdíly ve výkonu mezi různými čipovými sadami ve hrách (po osazení stejnou grafikou) jsou naprosto minimální a to samozřejmě i při srovnání mATX a FullATX základních desek. Klidně tedy můžete zvolit mATX desku i pro základ herního PC (v kombinaci s výkonnou grafikou). To, že mají mATX desky integrovanou grafiku Vás zkrátka nemusí zajímat - nebudete ji jednoduše používat. MicroATX desky mají navíc tu výhodu, že je i s kvalitnější grafikou vtěsnáte do menšího case. Jinými slovy, pokud předem víte, že nehodláte do desky nacpat krom grafiky další čtyři rozšiřující karty apod., pak nemáte moc důvodů kupovat FullATX desku. Například právě tato Biostarka je důkazem toho, že i mATX desky mohou mít kvalitní BIOS a krom několika chybějících rozšiřujících slotů se mohou plně vyrovnat FullATX kolegyním.

cml11
cml11
Level Level
20. 9. 2007 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono to vypadá, že grafická karta integrovaná do čipsetu posílá monitoru nějakým způsobem nekorektní signál a ne každý LCD se s tím umí poprat.Nejvíc mě ale zaráží, že na to má vliv i použitý kabel. Že by problémy s impedancí?Opravdu si to neumím vysvětlit..

boboco
boboco
Level Level
20. 9. 2007 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kolik paměti si IGP "vezme" závisí na nastavení BIOSu (Advanced Chipset Features --> IGX Configuration). Samozřejmě není problém v případě použití jakékoliv jiné grafiky zcela deaktivovat IGP a mít k dispozici RAMku zcela kompletní.

cml11
cml11
Level Level
20. 9. 2007 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stejně to vypadlo i u mě po výměně kabelu jak píšu výše. Dokud nenaběhly win do nativního rozlišení panelu, obraz na LCD byl.

boboco
boboco
Level Level
19. 9. 2007 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spousta desek neumožňuje nastavení latencí a nebo pouze čtyři základní hodnoty. Sám jsem zkoumáním tohoto v začátcích strávil docela dost času, bohužel jsem ale na nic konkrétního nepřišel.

yakumo
yakumo
Level Level
19. 9. 2007 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Desku provozuji asi 2 měsíce v HTPC a jsem spokojen , ale když jsem chtěl přidat Tv kartu AVer TV Hybrid + FM PCI, RC, DVB-T+analog TV tak ji systém detekoval , ale ať zkouším jakékoliv ovladače , tak karta je nefunkční , přitom v jiném compu chodí bez problému . Asi není kompatibilní , máte někdo zkušenost s TV kartou na této desce ?

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@yakumo Přímo na téhle ne, ale mohu zkusit Leadtek DTV2000H kdyby Vám to pomohlo..

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kdo říká, že nebudete mít rušený digitální signál? Princip příjmu je naprosto stejný, liší se jen další zpracování signálu. Pokud Vám se do dekodéru dostane špatný signál, bude to mít na digitálu naopak mnohem větší vliv než na analogu. Kostičkování a záseky jsou mnohem nepříjemnější než zrnění a duchy. Takže to i nadále bude relevantní.

drifter79
drifter79
Level Level
19. 9. 2007 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky moc za recenze, jsem rad, ze se nekdo v deskach zameruje i na 690Gcka, a jeste konkretne na "lidske" modely v cene okolo 2000 Kc. Protoze se v testech objevuji stale zajimavejsi modely, zajimalo by me, zda prijde v budoucnu na radu take casto chvaleny Asus M2R32-MVP - zajimal by me pohled kritickeho bobocova oka:-)

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přeptejte se přímo někoho z jejich obchodníků. Objednací kód v jejich systému je 47506. na Faktuře ze 4.7.2007 byla za 2247 s DPH, ale to už dnes rozhodně nebude aktuální.Pokud Vám jde jen o cenu, pak není nic jednoduššího než pustit seznam, nechat si dohledat v záložce zboží a seřadit podle ceny. Momentálně je takhle k vidění i do 1700 Kč.

Bezy
Bezy
Level Level
19. 9. 2007 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je zvlastni, kdyz ja dam nasobic na auto, tak nenajede ani pri HTT 220MHz. 10,5 nastavit nejde, pri 11 to stejne nastavi 10 a s 10 to jede pekne.
S podobnym postupem jsem se dostal az na HTT 260MHz. Akorat se me zda ze deska dava nizsi napajeci napeti nez pise v biosu, kdyz pridam v biosu +0,150V tak vsechny i firemni utility ukazuji napeti na procesoru 1,350 coz je pouze o 0,05V vice nez standart.

digit
digit
Level Level
19. 9. 2007 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim, neporadite mi nekde kde se tato deska da koupit? Nasel jsem ji pouze u nekolika prodejcu s pobockami v Brne, mne zname prazske HW obchody ji nevedou a nejsem zrovna fanda zasilani HW postou. Netusite nekdo v kterem prazskem obchode bych ji nasel? Mockrat diky

digit
digit
Level Level
19. 9. 2007 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@digit Aha, samozrejme jsem se zapomnel podivat kdo desku zapujcil. Agen Computer, slysim o nich prvne. Tak se omlouvam ze spamuju diskuzi :)

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@digit CzechComputer ji také umí, jen není v běžné nabídce. Já ji mám odtud.

boboco
boboco
Level Level
19. 9. 2007 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel neumím odpovědět. Samotného by mě to zajímalo. Testy u každé desky vždy probíhaly několikrát a výsledky jsou takovéto, jaké jsou. Příčina takto velkých rozdílů se mi vypátrat nepodařila. Apropó, frekvence byla vždy stejná (max. rozdíl 1-2 MHz), latence byly vždy 5-5-5-15-23 2T, teprve další hodnoty latencí již byly v rukou samotné desky/SPD.

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V návaznosti na diskusi mě tak napadl námět pro autora článku. Bylo by možné při testování desek v budoucnu zařadit i otestování zarušení TV tuneru? Jistě nejsem jediný kdo má s tímto faktorem dost různé zkušenosti u různých desek.

Bezy
Bezy
Level Level
19. 9. 2007 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžu se optat na nastavení biosu? Mám stejnou sestavu a zajímalo by mě jak ji optimálně nastavit. Třeba s násobičem 10,5 si deska při taktování nerozumí...(Běžím na 250*10)

Dík

spectre
spectre
Level Level
19. 9. 2007 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U některých Radeonů bylo toto způsobeno nastavením "Střídat provozní režim DVI" v kartě "Možnosti" Catalyst driverů. Zkuste toto políčko nechat prázdné.

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spectre Toto bohužel nepomáhá. Byla to jedna z prvních věcí které jsem zkoušel.Zrovnatak nepomohly různé frekvence DVI, obnovovací frekvence, drivery, tweaky ovladačů atd.

sabo
sabo
Level Level
19. 9. 2007 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji za pěkný seriál recenzí desek s 690G. KOnečně je z čeho vybírat při stavbě HTPC.

Libor A.
Libor A.
Level Level
19. 9. 2007 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sabo Zrovna na HTPC bych si osobně tuto desku nevybral právě pro chybějící FireWare - přeci jen předpokládám využití HTPC i pro zpracování domácího videa a dokupovat kvůli možnosti připojení kamery kartu s řadičem, když je plno desek s integrovaným FireWarem - proč?

sabo
sabo
Level Level
19. 9. 2007 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Protože doma už jeden přebytečný bracket s Fire Wire do PCI mám. U těchto desek mi jde hlavně o nízké teploty a stabilitu.

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Jenže vzhledem k pouhým dvěma PCI slotům už na desku třeba nedáte zároveň kartu s FW, WiFi a TV tuner.A to nemluvím o tom, že pro HTPC vůbec není k zahožení mít tunery 2..

sabo
sabo
Level Level
19. 9. 2007 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Částečně máte pravdu. TV tuner je možno zapojit i do PCIe 1x. A WiFi do druhého PCI slotu. Měl bych na Vás dotaz. Jaká je podle Vás nejvhodnější deska pro HTPC ve formátu mATX?

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Ano, pomalu už tady ta možnost skutečně začíná být.Výběr ještě není bůhvíjaký, ale už skutečně jsou. Jinak žádnou paušální radu asi nelze říct. Sám tuhle věc řeším už nějakou chvíli. Zatím mi rukama prošly dvě desky s AMD690G a poznatky jsou takové, že výhoda tohohle čipsetu je hlavně v nepřekonatelné ceně, zatímco nevýhoda je ve vesměs malé rozšiřitelnosti díky nedostatku slotů.Integrovaná grafika není bůhvíco a podle testů i v tomto testu to dokonce vypadá, že fullHD video nebude schopna za všech okolností dekódovat.Takže přes počáteční nadšení z tohoto řešení se pomalu začínám klonit k nějakému řešení založenému na dobře vybavené fullATX základní desce s dostatkem volných slotů bez integrované grafiky. Jenže i tady trochu narážím na problém s volbou grafické karty. Pokud totiž chci HDMI výstup včetně zvuku, tak jak má být, není k dispozici výběr grafických karet s tímto výstupem a to zejména v kategorii těch co by měly dekódování videa v 1080p zvládnout.Takže babo raď..

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. v mATX formátu si co se týče slotů příliš nevyberete, vemte tedy alespoň takovou co bude mít FW na sobě.Z testů které tu proběhly si určitě lze vybrat.Ideální by byla kombinace netopícího čipsetu, integrovaného FW a dostatku slotů. Já osobně bych třeba nebyl tak moc proti MSI K9AG Neo která sice topí, FW nemá, ale s řadičem který už beztak máte a náhradou originálního chladiče čipsetu byto nemuselo být zlé řešení.Pořád zbydou ještě 4 volné sloty. Jenomže to už zase není mATX.

sabo
sabo
Level Level
19. 9. 2007 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. No právě babo raď. Mám takovou představu že na desku mATX dodám grafickou kartu s HDMI výstupem (snad bude HD2900Pro mít tento výstup). Do jednoho PCI slotu WiFi do druhého bracket s FireWire + další USB nebo něco jiného, snad se bude dát sehnat eSATA. A do zbývajícího PCIe TV tuner (nejlépe hybridní). Mám doma bednu Thermaltake Lanbox Lite, která se mi velice líbí. Půjde do obýváku jako HTPC k LCD Tv Samsung, takže i designově tam bude pasovat. Proto musím vybrat desku která bude mATX a nebude moc tolik. Overclocing moc naplánuju, ale požaduji ticho a nízké teploty, proto uvažuji o této desce. V úvahu připadá zde recenzovaná deska Sapphire, ale tam má ještě míň slotů než tento Biostar. Opravdu sestavit dobré a tiché HTPC není zádná sranda. Proto uvítám veškeré návrhy a poznatky od zkoušenějších kolegů.

sabo
sabo
Level Level
19. 9. 2007 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. oprava: .. ,která bude mATX a nebude moc topit.

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Preference máme stejné, akorát ten case se liší. Já už mám doma Zalman HD135, takže fullATX není až takový problém. Jinak důležitý postřeh při výběru desky který se občas opomíjí - TV tunery jsou z desky docela často více či méně zarušeny, takže vůbec není od věci obědnávat desku po internetu s možností vrácení a mít v záloze variantu.Sám mohu porovnat zmíněnou MSI oproti GB P965DS4 a co se týče rušení je na tom MSI určitě lépe.Zkoušeno s dvěma tunery Leadtek (DTV2000H a DTV1800H). V minulosti jsem například řešil problém kdy na desce Gigabyte s čipsetem VIA KT600 nešel použít tuner v podstatě vůbec a deska se musela vyměnit.Totéž PC pak s deskou Soltek a čipsetem NF2Ultra naprosto v pohodě..

sabo
sabo
Level Level
19. 9. 2007 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Rušení TV karty se také obávám. Čím si myslíte žeto může ýt nejvíce ovlivněno, resp. jaký čip na desce to má za následky. Nebo žeby WiFi? V tom případě by se muset vybrat nějaký externí TV tuner.

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Ve WiFi to nebude. Zmíněné srovnání MSI a GB, kde relativně drahý GB s údajně kvalitními napájecími obvody prohrál s MSI s poměrně jednoduchou konstrukcí napájení, jsem prováděl bez WiFi karty. Ani zdroj v tom asi velkou roli hrát nebude, protože v tom případě by byl GB dokonce zvýhodněn (Seasonic S12-430 oproti EC). Mohu ještě zkusit Nexus 9003, který mám přichystaný pro HTPC, ale pochybuji že dojde ke změně.Svu roli může možná hrát čipová sada desky, ale jsou to jen dohady.Jediné co jsem zatím zaznamenal je snad jen to, že obě desky, na nichž jsem vyšší tendenci k rušení oproti konkurenci zaznamenal byly od Gigabyte.Ale i to mohla být samozřejmě náhoda.Můj statistický vzorek není dostatečný.Uvítám i zkušenosti ostatních..

sabo
sabo
Level Level
19. 9. 2007 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Napádá mě, jestli třeba na rušení TV tuneru nemá vliv vzdálenost od onboard audia. Předpokládám, že Vámi zkoušené desky měly chip Realtek.

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Opět bych neřekl. GB měla deaktivovanou integrovanou ZK, použita byla PCI Audigy4, u MSI byla použita skutečně onboard Realtek ZK.Umístění tuneru a ZK v různých slotech nemělo vliv.

sabo
sabo
Level Level
19. 9. 2007 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Ještě bych měl na Vás otázku ohledně Vámi zmiňovaného zdroje Nexus 9003. Jaké jsou Vaše zkušeností s tímto zdrojem a jak náročnou sestavu pohání? Děkuji za odpovědi.

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Nicméně mohu zkusit Audigy vyndat a zapnout Realteka..

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Zatím ještě žádné, sotva jsem ho přivezl. Leží tam na stole, nožky má nahoře...snad neumře:) Reference budou později.

sabo
sabo
Level Level
19. 9. 2007 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Ještě jednou díky za sdělení Vašich zkušeností s výběrem komponent.
P.S.: Doufám, že Vám tam neumře. :))

Libor A.
Libor A.
Level Level
19. 9. 2007 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor A. Já jsem HTPC postavil na Gigabytu GA-MA69G-S3H. Teď ještě čekám, až bude dostupná tv karta AVerTV Duo Hybrid PCI-E abych nahradil stávající USB Yakumo Quick Stick :)

tgfh
tgfh
Level Level
19. 9. 2007 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sabo Taky chválím, už mi je jasné proč jsi nebyl vůbec na fóru :-)

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezkoušel jste náhodou zda tento problém existuje i při připojení přes HDMI? Tím by se totiž stala deska naprosto nepoužitelnou na digitálním výstupu:(

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tuhle desku mám k dispozici také a mohu potvrdit většinu zjištění z recenze. Co se týče zmíněných nedostatků, souhlasím s nevýhodou v absenci firewire i jistou nevýhodou v nemožnosti použít zároveň DVI a HDMI výstup. Na druhou stranu se toto dá vyřešit vcelku lacino druhou grafickou kartou. Naopak trochu nerozumím výtce ohledně počtu grafických výstupů, když deska nabízí vždy jeden typický počítačový a jeden typický video z analogu i digitálu.Copak bude někdo HTPC používat na tak historických přístrojích, že nemají ani S-Video konektor? O tom bych si dovolil pochybovat. Kromě výše zmíněného bych ale chtěl upozornit na jednu chybu která se u mé desky vyskytuje a jejíž příčinu jsem neodhalil.Při propojení přes DVI výstup s LCD (Benq FP91G+) dochází k občasným nepravidelně se vyskytujícím blackoutům obrazu, vždy na cca 0,5 s, které nemají žádnou zřetelnou vazbu na nastavení (vyzkoušel jsem snad už úplně vše), ani verzi použitých ovladačů. Dotaz na podpoře Biostaru zůstal bez odpovědi. Jestli máte desku ještě k dispozici, můžete zkusit prověřit zda k něčemu podobnému dochází i u jiného kusu?

gersa
gersa
Level Level
19. 9. 2007 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cml11 Presne stejny problem jsem mel s deskou ASUS M2A-VM HDMI a LCD Samsung 205BW. Problem byl jen pri propojeni pres DVI, D-Sub ani HDMI (na LCDTV) se blackout "neobjevoval". Vymenil jsem DVI kabel a bylo po problemu

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gersa OK, tohle jsem ještě nezkoušel. Monitor mám připojen kabelem který mi zbyl od EIZO monitoru, takže jsem ani nezkoušel jiný, ale určitě vyzkouším a dám vědět. Kupoval jste nějaký konkrétní kabel, nebo prostě to co bylo zrovna k mání?

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gersa Jinak vřelé díky za informaci ohledně HDMI výstupu. Docela jsem si oddechl:)

gersa
gersa
Level Level
19. 9. 2007 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gersa Kolega z prace si zrvona omylem koupil jeden navic, takze jsem to vyuzil :))

cml11
cml11
Level Level
19. 9. 2007 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gersa Takže jsem teď zkoušel jiný DVI kabel.Zjištění je opravdu zajímavé, bohužel ne pozitivní.S no-name kabelem z Czechcomputeru se na FP91G+ pracovní plocha win v podstatě vůbec nezobrazí, z blackoutů se staly whiteouty. Občas obraz problikne. Zkusil jsem jinou věc - připojil jsem k PC před DVI jiný typ LCD Benq (FP95G). Na první pohled vypadá vše OK a to nezávisle na zvoleném DVI kabelu. Nechal jsem tedy připojeno přes "ten více osvědčený" a do zítra uvidíme jestli se blackouty objeví i tam. Můj první dojem z téhle akce je, že by mohlo jít o jakousi vzájemnou nekompatibilitu. Na jiném PC se stejným kabelem totiž FP91G+ blackouty netrpěl, to jsem ověřil již dříve.

gersa
gersa
Level Level
20. 9. 2007 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gersa Nevim cim to je, ale znovu se mi objevily Blackouty. Po nekolika dnech kdy vse jelo OK se to vratilo k puvodnimu stavu. Pres DVI blackouty, pres D-Sub je to OK. Dela to jen pri rozliseni 1680x1050

Reklama
Reklama