Zpět na článek

Diskuze: CATL největším výrobcem baterií pro EV, Čína tvoří téměř polovinu Top 10

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

phv
phv
Level Level
2. 1. 2022 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Němci si vypnou jaderné elektrárny, EU stanoví jadernou energii jako čistou.
Němci své vypnuté jaderné elektrárny nahrazují dovozem břidlocového plynu přes půl zeměkoule, spouštěným již odepsaných tepelných elektráren na uhlí a nákupem energie na evropských trzích vyrobených z jádra.
A jako třešnička na dortu je, německý průmysl založený na automitive neumí vyrobit konkurenceschopné EV auto a klasický německý VW Passat je vytlačován elektrickou Dacií Sandero.
To je skvělá budoucnost Čtvrté říše přenesená na celou Evropu.

wrah666
wrah666
Level Level
3. 1. 2022 01:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@phv Oni s tou konkurenceschopností měli dost problém už za války. německý tank byl precizní. Vše hladké, nátěr, optika, sedačky, vysílačka.. Ruský tank byl nedodělek. Věř nepravidelná, prostě vylitá do díry v zemi, nenatřený, místo optiky díra a tudy koukej.. Jenže jich za stejnou cenu a práci vyrobili 10. A jeden z nich ten Německý bez debaty dostal.

Ps: plus německý vyžadoval poměrně prémiový benzín. Ruský jel na cokoliv, od nafty, přes petrolej až po samohonku. A nastartoval i při -30C. A takhle to bylo s víc věcmi: Amík potřčboval na kulomet čtvrtinu kovu a asi desetinu pracovního času. Ano, "papírově" byl horší, než ten německý, ale na frontě do prostě dostalo daleko víc maníků.

Obávám se, že elektromobil ukazuje přesně tohle: Němci se snaží o precizní řešení. Jenže než k němu dojdou, bude mít Čína první generaci elektromobilů už "dojetou" a recyklovanou. (nebo je možná někde nahází do moře, oni mají takovou mentalitu)

M0RGAN
M0RGAN
Level Level
3. 1. 2022 04:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Přesto mi něco říká, že ruským ani čínským autem nejezdíte a ani byste jezdit nechtěl :-)
Ta ošklivá EU totiž po automobilkách, které tady chtějí prodávat, vynucuje dodržování standardů.

wrah666
wrah666
Level Level
3. 1. 2022 06:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jsou dvě možnosti. Buď auto, čili přibližovadlo, kam položím zadek. Pak jde o to, jestli spolehlivě jede. Nebo mám miliony a pak jde o detaily a dílenské zpracování.

PS: nejrozumněji ro řeší Maročané. Zásadně starší Mercedesy. Pěkné je to, spolehlivé, pohodlné a levné. Ale znovu bych se do té vlny, když táhnou z Evropy "domů" na dovolenou dostat nechtěl. Bylo to něco šíleného.

snajprik
snajprik
Level Level
3. 1. 2022 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ruskym či činskym autom nemaš šancu jazdiť. Vezmi si taky UVAZ v Rusku ich vyrabaju za 7000€ terenne 10 miesne autičko čo nezastavi nič, cla v EU mu zvyšia cenu na 25 000€ za tu cenu už to nieje take happi :(
Čina už vyraba elektro auta druhej generacie s uhlikovimi bateriami čo nabiješ za par minut vačšou vydržou, ale tiež cla sankcie. Aby sa do EU neoplatilo ani jedno.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
3. 1. 2022 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "čo nabiješ za par minut vačšou"
a teď tu o karkulce :D

Jo a proto je mnoho produktů z Číny a to i Tesly :D

wrah666
wrah666
Level Level
3. 1. 2022 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano, že že člověka EU při koupi třeba toho UAZ neskutenčně okrade je druhá věc. Myslím, že za původní cenu by se prodával, jak housky na pultě. Akorát by ubylo zákazníků místním předraženým krámům, takže je to fujky fuj.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 1. 2022 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Čínská auta a zvláště elektro auta nejsou nějaké šunty s tržnice, ale jsou na velmi vysoké úrovni a evropské automobilky se jich bojí jak čert kříže. Problém s elektromobily je ten, že nepotřebujete americké nebo evropské know how na benzinový nebo naftový motor atp. Tyhle ty věci drželi Čínu na uzdě, ale s elektroauty to padá a naopak Evropa nestíhá krok. Další problém je ten, že Evropské a americké automobilky prodávají značnou část svých aut na Čínském trhu a prodeje padají na úkor těch Čínských značek a ty se cpou víc do Evropy za mnohem menší peníze. Evropa zaspala a bude hůř.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 1. 2022 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak čínské NIO se už do Evropy dere. Začíná sice v Norsku (to v EU není, ale v Evropě ano), ale brzy zahájí prodej i v Německu. NIO ES8 (5metrové 6/7místné SUV se 75kWh akumulátorem) tam začíná na 619 tisíc NOK, 1,54 mil. Kč včetně všech daní.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
3. 1. 2022 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 :-):-):-)
Čisto ľudové vozítko. Len za 62 tisíc €. To si určite kúpi každý druhý nemec.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 1. 2022 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 A ono musí být lidové? Audi e-tron také není lidové a prodává se (a není levnější než NIO). Očekávám, že za pár let tu budeme mít v Evropě v nabídce mnoho čínských elektrických vozů i levnějších cenových kategorií a zaútočí na trh podobně, jak to bylo před lety s tehdy vysmívanými Korejci.

NIO už tu je, další letos přijdou do několika evropských zemí, Ora Cat One má stát asi od 25000 GBP (750 tisíc Kč), SUV Xpenx C3 od 358 tisíc NOK (890 tisíc Kč), obojí cenově spíše pod tím, co má evropská elektrická konkurence. Aiways U5 startuje někde pod 40 tisíci EUR a tak bychom mohli pokračovat dál. Kdo se z Číňanů uchytí, to zatím těžko říci, ale u NIO bych řekl, že je to téměř jistota.

Jen tak pro připomenutí, Hyundai Ioniq 5 v SK začíná na 41 tisíc EUR (1,1 mil. Kč), mnohem menší Kona Electric od 34 tisíc EUR (790 tisíc Kč). Čína jede a evropské automobilky budou mít co dělat, aby se jim zvládly ubránit. Už Korea jim zasadila nemalé šrámy, Čína může být pro některé už likvidační. I čínským telefonům jsme se smáli a jak zničily tradiční výrobce. Docela strach mám např. o Stellantis, i když ten teď udělal pár dobrých a úspěšných kroků, tak uvidíme.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
3. 1. 2022 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Len tak na zamyslenie. V akej cenovej hladine sa u nás najviac predávajú autá? Autá za 34, 41 tisíc je už pre bežného spotrebiteľa luxus.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 1. 2022 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ale tím jste chtěl říci co? Nikdo přeci netvrdí, že auta za tuto cenu tvoří většinu prodejů. Ukazuje se ale, že Číňané vstupují na evropský trh za konkurenceschopné ceny, které jsou na/pod úrovní evropských, korejských a dalších tradičních ekvivalentů. A je spíše jen otázkou času, až převezmou i ty kategorie, které se prodávají nejvíce.

wrah666
wrah666
Level Level
3. 1. 2022 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Číňané spíš vstupují v kategorii, která se jako jediná bude smět za 10 let prodávat. Ostatní bude z vůle úžední (zvůle úřední) zakázáno. Z hlediska Číny geniální krok, ovšem z hlediska EU šílenost.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
3. 1. 2022 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Včera som sa bol prejsť. A v dedine na ulici, kus od nášho sídliska stál Audi etron. Tým chcem povedať to, že masa si kupuje lacné autá a prdí vám na predražené elektrické a tí čo majú 40 tisíc na Hyundai, tak si priplatia na to Audi. A na nejaké že úplne čínske vám budú z vysoka srať. Nemá to tu žiadny servis.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 1. 2022 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Pořád děláte, jako by toto dělala jen EU. Tyhle zákazy mají v Evropě ještě striktnější např. v Británii a Norsku, které v EU nejsou. Podobný zákaz plánuje např. i Kanada, Izrael (ještě dříve), Korea a mnoho dalších států.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 1. 2022 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "tí čo majú 40 tisíc na Hyundai, tak si priplatia na to Audi"

I když i já bych to takto ve třídě 40 tisíc EUR očekával, není to pravdou. Alespoň prozatím. Hyundai Ioniq 5, prodeje v ČR do 11/2011 činí 44 vozů (od 41.400 EUR / 1,1mil. Kč), Audi Q4 pouhých 10 kusů (od 46.100 EUR / 1,23 mil. Kč, ať máme alespoň trochu srovnatelné vozy). Slovensko 27 registrací u Hyundai proti 12 registracím u Audi. Celoevropské prodeje 16700 vozů u Hyundai proti 14300 vozů (Q4 i Q4 Sportback). Očividně si většina na Audi nepřiplácí.

Tesle se také každý směje, že má nekvalitní auta a hle, letos (do 11/2021) prodala v Evropě přes 113 tisíc Modelů 3, což je asi o 5 tisíc více než BMW řady 3.

"A na nejaké že úplne čínske vám budú z vysoka srať. Nemá to tu žiadny servis."

Co mně? Já s čínskými elektromobily nic nemám. Ale to, že vezmou Evropu útokem, je dost pravděpodobné. Že nemají servis teď, neznamená, že ho nebudou mít za 10 let. NIO už v Norsku staví i výměnné stanice akumulátorů, má společný podnik se Shellem a bude budovat nabíječky a výměnné stanice s ním. Před několika dny představilo levnější ET5...

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
3. 1. 2022 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak takto. Zase tu dávate čísla, ktoré nemusia odrážať realitu. Tých Audi sa menej predalo, lebo sa ich menej vyrobilo a dodalo na náš trh.. To potom s tým, čo kto by chcel kúpiť nemá nič spoločné so štatistikou predaja. Aj by si priplatilo, ale nemá za čo. Až potom by ste mohli takto argumentovať, keby im tie Audi stáli na sklade a nepredávali sa. Jeto len o kapacite výroby. A keď nemôžu kúpiť Audi, tak si kúpia vyspelý Hyundai a nie Daciu.

Načo nám budú čínske nabíjačky, výmenné stanice na akumulátory, keď stále nebude servis? Však nabíjačok bude dosť. Vy by ste si kúpili také auto? Máte na výber Audi (Hyundai) a NIO. Čo by ste kúpili? Chcete povedať, že ten NIO bez servisu?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 1. 2022 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "Tých Audi sa menej predalo, lebo sa ich menej vyrobilo a dodalo na náš trh."

Čipová krize dopadá na Hyundai podobně jako na Audi. A menší prodeje má Audi Q4 nejen v SK, ale i v CZ a celé EU. Ano, může to být menším množstvím vyrobených vozů, to klidně můžete mít pravdu, ale jak je vidět, lidé nemají problém si ty Hyundaie za 40 tisíc EUR kupovat.

"Načo nám budú čínske nabíjačky, výmenné stanice na akumulátory, keď stále nebude servis?"

A proč by nebyl servis? Pokud se tu ta auta budou prodávat, tak se dá docela logicky předpokládat i budování servisní sítě. Že tu logicky není servis teď, když se tu ta auta (s výjimkou Norska) neprodávají, přeci neznamená, že tu nebude servis, až se tu prodávat budou. V Norsku se to prodává a servis tam (naprosto nepřekvapivě) mají. Navíc je rok 2022 a základní servis se začíná řešit spíše mobilní servisní flotilou.

"Vy by ste si kúpili také auto? Máte na výber Audi ­(Hyundai­) a NIO. Čo by ste kúpili?"

To je těžká otázka, protože autem téměř nejezdím, takže nevím, zda by se mi chtělo dávat přes milion za něco, co nebudu téměř používat (ani, kdybych ten milion teď měl volně k dispozici). Ale asi bych s tím neměl problém, protože já si rád kupuju to, co ostatní z nejrůznějších důvodů zavrhují, proti nějakému trendu (tak nějak natruc). Takže dnes bych si buď koupil nějakou "velkoobjemovou" atmosféru (což by byl dost oříšek, M6 2.5?) nebo naopak nějaký elektromobil (TM3, NIO ET5?), který stále moc lidí odsuzuje. Buď více do historie nebo více do budoucnosti.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
3. 1. 2022 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Takže ste v podstate rebel a začínam chápať vaše názory.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 1. 2022 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Názor a nákup produktu nejsou dvě stejné věci. Názor se snažím stavět co nejobjektivněji na základě dat, nákupy provádím zpravidla emocemi. Tyhle dvě věci nejsou vždy nutně ve shodě.

Např. spousta lidí ví, že některé věci jsou špatné, má na ně negativní názor, a přesto je emotivně kupuje (např. jídlo ve fast-foodu). Tohle není nic neobvyklého, že tyhle věci mohou být v rozporu.

To, že bych o čínském NIO možná uvažoval, ještě nic nehovoří o mém názoru na něj. Námitek bych měl spoustu, volil bych ho spíše z emotivních než názorových důvodů (např. snaha lišit se, kterou mám u aut více než u jiných produktů). Kdyby jich tu jezdily miliony, tak bych už neměl chuť si to kupovat, stejně jako bych si asi nikdy nekoupil nic od VW Group (snad s výjimkou Porsche, kdybych na to měl) nebo H/K. Ne, že bych měl proti těm autům cokoli měl, můj názor na ně rozhodně není negativní, ale nepřenesl bych se přes to, že to má skoro každý. Spíše bych ale skončil zase u Japonce. Nákup a názor mohou být dvě rozdílné věci, které mohou být v rozporu.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 1. 2022 01:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak fajn. Ale potom by vám malo byť jasné, že to, že sa predalo viacej Hyundai neznamená, že ho majú viacej radi a viacej ho chcú. Môže to byť len nedostatok počtu vyrobených kusov etron. Osobne si myslím, že keby ich vyrobili 10x viacej, tak by sa ich aj viacej predalo ako Hyundai.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
4. 1. 2022 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 přesně dle hesla, když jeden skočí z okna, tak ty taky :D To prostě není o tom, že něco dělají i ostatní a na základě toho obhajovat EU :D

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 1. 2022 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "že sa predalo viacej Hyundai neznamená, že ho majú viacej radi a viacej ho chcú"

Jasně, že to nutně neznamená, v tom s Vámi musím souhlasit. Ale nějaký (a ne úplně malý) zájem tu očividně je.

"Môže to byť len nedostatok počtu vyrobených kusov etron."

Může, ale také nemusí. Stejně tak může být nedostatek těch Hyundaiů. Pokud připouštíte, že to ovlivnilo jednu stranu, úplně stejně byste měl připustit, že druhá strana tím může být také ovlivněna. Je jednoduché říci, že kdyby Audi vyrobilo dostatek Q4, tak by jich prodalo třeba 30 tisíc zatímco Hyundai 17, ale ono by se klidně mohlo stát i to, že kdyby Hyundai mohl, prodal by těch Ioniqů třeba 50 tisíc a zase by to bylo více než Q4. V dnešní situaci si tím nemůžeme být jisti.

"Osobne si myslím, že keby ich vyrobili 10x viacej, tak by sa ich aj viacej predalo ako Hyundai."

Vzhledem k velmi pozitivní odezvě na Ioniq 5 si to nemyslím. Ale to je samozřejmě jen názor.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 1. 2022 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Vůbec jste to nepochopil. Narážím na to, že v tomto není EU jediná. To neznamená, že kroky EU nebo kohokoli jiného tímto schvaluji. Naopak, mně se to také nelíbí. Ale netvařme se, že EU je jediná na světě, která se takto chová. Nechová. Neházejme to jen na EU.

wrah666
wrah666
Level Level
4. 1. 2022 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 EU není jediná. Ale těžko jí lze omlouvat tím, že se jiní TAKY zbláznili. Spíš je horší, že celé tohle NENÍ snaha o šetření, nebo o tom, být ekologický a neničit přírodu. Je to jen šidítko. Za nemírných nákladů (a bohužel, i na suroviny a právě ničení přírody) se budeme přetvařovat, že jsme eko a přírodu neničíme.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 1. 2022 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "Ale těžko jí lze omlouvat tím, že se jiní TAKY zbláznili."

To samozřejmě souhlasím. Ale kde ji tady někdo omlouvá? Já tedy rozhodně ne. To si špatně vykládáte, co tady píšu.

Znovu opakuji, podotýkám, abychom se netvářili, že EU je jediná, kdo něco takového prosazuje. Tohle je takřka celosvětový trend, ani zdaleka nejde o trend v EU. Je nesmysl kydat hnůj jen na jednoho, když se tak chovají všichni. To EU přeci naprosto nijak neomlouvá a ani se o to nesnaží. Já neříkám, že je to vlastně v pohodě, protože to dělají ostatní (to tomu špatně rozumíte), já říkám, že je to dalekosáhlejší problematika, protože to nedělá jen jeden, ale mnohem více států a rozhodně zde v EU nebudeme jediní, kdo se bude potýkat s následky. Tak to neházejme jen na EU. Já nezlehčuji kroky EU, já chci upozornit na kroky ostatních.

Reklama
Reklama