Zpět na článek

Diskuze: CEPC: kouzelná skříňka, které věštím obrovskou budoucnost

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

LaFox
LaFox
Level Level
17. 8. 2007 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pouze můj názor :-)))

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 5. 2004 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no, protože operačním systémem jsou Windows XP, samozřejmě má :-) ne,vážně, asi by bylo zbytečné Outlook Express a další duplikovat na úrovni MC. Smysl by to mělo v okamžiku když XP budou nehrazeny jiným OS, který v sobě tyhle klienty implicitně neobsahuje.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 5. 2004 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

.. ještě k té ceně - dovolil bych si nesouhlasit. Kdyby to byl modul (stejně jako třeba teletext) který by se zabudovával do běžné televize, není v zásadě důvod aby stál o hodně víc než nějakých 3000 za HDD + 5000 za další elektroniku (board "na míru" s integrovanou grafikou, koprocesorem pro komprimace videa a dalšími věcmi na jednom čipu a příslušné paměti), tj. 8000 Kč. Umím si představit že v osekané verzi by to mohlo jet i bez toho hardu, který by se dodával třeba jako samostatný modul. A navýšení o 5000 Kč - to už je malina ;-)

A naprostý souhlas že "tahouny" budou spíše stávající výrobci CE než IT - nebo ještě spíš nějaká účelová nově založená sdružení nebo asociace (protože jimi navržené standardy budou samozřejmě úmyslně nekompatibilní a bude třeba sjednat nějaké příměří).

Ohledně AAC se určitě poptáme :-)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 5. 2004 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S dobrými vyhlídkami herních konzol jako výchozí platformy pro budoucí CE PC souhlasím, sám jsem zvědav. Skutečně bych ale nepodceňoval schopnosti MS - třeba v případě kapesních počítačů začínal na poli pro něj zcela novém (Pocket PC) a v současné době je už nadpoloviční. U mobilů mu zabránilo zopakovat scénář jen chybná strategie a příliš silná pozice Nokie, Siemensu atd. na to, aby mohl diktovat.

S tunery to bylo myšleno jinak - chtěl jsem tím říci že XP ME může ovládat jen jeden tuner SOUČASNĚ (přitom v lepších televizích jsou typicky dva - kvůli PIP atd.).

Každopádně ale díky za zajimavé názory a připomínky, potěší :-)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 5. 2004 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne, myslím že půjde o jinou kategorii zařízení. Připodobním to stejně jako u hifi věží: ty vyloženě drahé, kvalitní a nevím co ještě stojí těžké desetitisíce, je zvlášt zesilovač, tuner, přehrávač atd. Prodává se jich ale pár - ve srovnání s obrovskými kvanty různých mikrověží a přehrávátek za pár tisíc typu "all-in-one" kde nevyměníte ani kousek, všechno je pevně spojeno.

Tím chci říct že jsem přesvědčen, že do budoucna půjde vývoj dvojkolejně: jedna cesta je tohle CEPC, druhá systémy stylu stávajících MEGA PC nebo jak se to všechno jmenuje - krabice zvlášť, monitor zvlášť.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 5. 2004 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrá připomínka :-) Myslím ale že ne. Subwoofer a zdroj jsou v "noze" přístroje, HDD a DVD jsou v těle - a spojené je to v jednom bodě a navíc poměrně pružně. Nějaké ty otřesy se určitě přenesou, díky poměrně velké hmotnosti obou částí (nohy i těla) bych ale řekl že setrvačnost obou mas bude slušná a většinu otřesů "odfiltruje".

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 5. 2004 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, souhlas.. jen k tomu "oddělenému" aplikačnímu rozhraní - jedním z důvodů proč si myslím že konzoli JE dobré napsat pod nějakým OBECNÝM OS (ať už XP, CE nebo třeba Symbian) a ne šitou na míru pro daný HW je skutečnost, že aspoň horní vrstvy je pak možné napsat univerzálně, nezávisle na spodní hardwarové vrstvě, která se bude stále a rychle měnit.

Pokud to navíc udělá nějaký velikán stylu MS (nebo skupina pod jeho vedením), je velká šance že se tohle rozhraní podaří vnutit dost velkému procentu výrobců - a díky tomu BĚŽNÍ uživatelé tohle "monopolní" rozhraní rychleji budou akceptovat (než aby se učili stále něco nového).

A tohle jsem měl i na mysli když jsem psal že "ne Open Source" - určitě by to technicky šlo napsat třeba nad Linuxem stejně dobře nebo špatně, jen by to bylo pro tyhle "velikány" nepřijatelný z hlediska možného prodávání licencí a inkasování peněz z nich.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 5. 2004 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ad Spuštění) coby "počítačovému" uživateli je mi to naprosto jasné; umíte si ale představit ten zmatek v mysli "nepočítačovce", který nic neví o nějakém Media Center, tím pádem ani netuší že by měl něco spouštět nebo přetahovat zástupce do Po spuštění ? Já vím, jde o blbost, ale tahle konzole by prostě měla být nastavena ke spuštění automaticky, ne aby ji tam uživatel musel tahat

ad OS) tohle je přesně dilema, které mě taky hooodně dlouho pronásledovalo. V podstatě souhlasím - v CEPC se určitě objeví i "konkurenční" OS, který bude "ROMovatelný" - a který určitě nebude Open Source. Třeba XBox nebo jiné herní konzole bych viděl jako horkého adepta ;-)

I ty XPčka se ale dají udělat tak, aby se - v případě velkých problémů - "přehrály" originálem uloženém na nějaké chráněné partition, pro většinu problémů by to mělo stačit.

Rescator
Rescator
Level Level
24. 5. 2004 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co je tohle ?
2.6Hhz HT 800MHz FSB
H jako hepta nebo co ?
Ekonomický model ?

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 5. 2004 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rescator :-0 jo, vedlejší klávesa, díky za upozornění, opravím

Reklama
Reklama