profile-image

zdenekmichalek

Zdeněk Michálek
Registrace 28. 4. 2002
ID 790208956
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Články

Vývojáři Světa hardware blogují!

Vývojáři Světa hardware blogují!

Zajímají vás názory lidí, kteří stojí za vývojem webu Světa hardware, Digimanie, TV Freaku, ale třeba i Czech Computeru, 100Mega, Inteleku?

1. 4. 2008 00:00
2
Foxconn postaví v Kutné Hoře obří továrnu na LCD

Foxconn postaví v Kutné Hoře obří továrnu na LCD

Podle informací ČTK tchajwanská společnost Foxconn na tiskové konferenci potvrdila, že v v Kutné Hoře postaví novou továrnu na výrobu LCD monitorů a počítačových komponentů. Investuje do ní 147 milionů dolarů (3 094 mil. Kč), v novém závodě zaměstná 5000 lidí. V ČR tak firma bude mít 10.000 zaměstnanců, v Pardubicích již v továrně Foxconnu pracuje 5000 lidí. Stavba továrny v Kutné Hoře je zklamáním pro město Svitavy, které bylo druhým z možných sídel nového závodu Foxconnu. Stavbu firma hodlá zahájit v srpnu a dokončit ji chce v červnu 2008. Foxconn začal v Česku podnikat v roce 2000 v areálu zkrachovalé HTT Tesla Pardubice a postupně se zařadil mezi největší průmyslové podniky v zemi. V roce 2005 dosáhly jeho tržby 51,4 miliardy korun a zisk byl 509 milionů korun. Téměř veškerá produkce firmy míří na vývoz. Zdroj: ČTK

29. 5. 2007 00:00
2
Bluetooth sluchátka Ovislink AirLive BT120HP: jaká je cena mobility?

Bluetooth sluchátka Ovislink AirLive BT120HP: jaká je cena mobility?

Recenze sluchátek není na Světu hardware právě obvyklým artiklem (a nebojte se, ani do budoucna se jím nestane). Hlavním záměrem recenze však tentokrát není zhodnocení výrobku: jde spíše o to, ukázat na konkrétním produktu klady a zápory technologie, která v tomto využití stále není zcela běžnou.

27. 4. 2006 00:00
1

Komentáře

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
2. 6. 2019 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hurvinek Celou dobu uvažuju, jestli tenhle příspěvek je ironie, trolling - anebo jestli je to myšlený fakt vážně. Zajímavé :-)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
27. 3. 2019 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

super článek, super rozhovor - a zajímavý koníček :)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
3. 10. 2017 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondra_1 Bohužel to, že "zákaz nikdy nefungoval", není v tomto případě tak úplně pravda. Směnná hodnota (cena) Bitcoinu (a všech virtuálních měn) se odvíjí od poptávky. A tak velkou poptávku, která umožní nárůst na současné (a nedávno minulé) hodnoty vytvoří jen masy, laické masy.

Virtuální měnu není potřeba zakázat, stačí ji podrobit dohledu centrální banky stejně, jako běžnou měnu. To je asi to největší riziko, které Bitcoinu a spol. hrozí. Deanonymizace, regulace - a pokud by to chtěl někdo obcházet, bude vytlačen nejříve do šedé, pak do černé zóny.

Krajním řešením je samozřejmě zákaz, podobně jako v Číně, ale ono to nebude zapotřebí.

Samozřejmě zůstane jádro, které virtuální měny bude používat i nadále. Ale o stávajícím kurzu Bitcoinu (a strmě rostoucím trendu) si bude možné nechat jenom zdát.

A že to přijde, je téměř jisté - státy nemohou dlouhodobě nechat něco jako je virtuální měna bez kontroly. Otázkou je jen jestli to přijde za pár měsíců, nebo za pár let.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
25. 2. 2016 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

asi není co řešit. Pokud padne soudní rozhodnutí, Apple ho musí respektovat - ale to rozhodnutí nesmí být o univerzálním klíči pro FBI, ale o tom, že Apple sám a vlastními prostředky mobil "odemkne" a data z něj v nezakryptované podobě dostane. Na základě soudního příkazu, pro jeden konkrétní případ. Ano, vznikne precedens, ale ten přece vznikl už dávno pro stovky jiných podobných případů - odemčení trezoru policejním zámečníkem, zabavení PC a prozkoumání disku... Státní moc je použita pro to, aby získala přístup k tomu, co jednotlivec chtěl utajit, ochránit.

Hlavní co nesmí nastat je povinnost jedince vydat důkazy proti sobě ("pokud nám nedáš heslo ke svému Apple, máme právo tě oběsit").

Tohle celé je - přesně jak tu někdo psal - PR Apple a FBI.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
9. 11. 2015 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

s chutí jsem si početl. A mimochodem - příliš netuším, proč když je něco dobré (a dokonce se to víceméně dobrým směrem ubírá) by měla převažovat kritika.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
3. 12. 2014 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michal82 Joystick ke Spectru? Změkčilost! Vzpomínám si, že s Manic Minerem a Highway Encounterem jsme odvařili dvě klávesnice.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
5. 1. 2013 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám na text, říkám si, co je to zase za kravinu, dyť mezerník určitě používám celý?!? takže pohled na mezerník mého stařičkého notebooku proti světlu - a je to tak, zatímco klávesy ASDE jsou úplně vyhlazené a lesklé, levá část mezerníku je matná zdaleka nejvíc (dokonce víc než caps lock - stejně matný je jedině scroll lock. Takže mea culpa, levá část mezerníku je pro mě opravdu nanic.

Ale zvykat si na to, že backspace je na protější straně klávesnice než dosud, brrrr, to je věc druhá, to asi ne...

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
1. 10. 2012 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zjs Že přestali skládat počítače zdarma? To bude asi nějaké nedorozumění - CZC počítače zdarma skládá! Říká to i pan Matějka v rozhovoru.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
21. 2. 2011 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mikux Koukám že už to předělali, už je tam přepínač - už je to asi jasný.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 3. 2010 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze na tom odkaze nic moc, zkopírovaný manuál, zajímavé jsou spíš ty metodiky pro inspiraci. Chariot je standard, pro měření soustavných datových toků OK, problém je, že mezi scénáři nemá (nebo aspoň neměl) metodiku pro takovou charakteristiku zátěže jako psal Jajator

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
23. 3. 2010 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jajator Dobrý nápad, jen mě moc nenapadá, čím takový typ provozu při testování simulovat, aby to bylo navzájem porovnatelné.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
23. 3. 2010 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, LAN-LAN propustnost.. řekl bych, že mezi propustností různých přepínačů téhle kategorie příliš velké rozdíly nebudou ;-)

Co se týče WAN-LAN propustnosti, to už by bylo zajímavější - i když myslím že pro většinu uživatelů to bude spíše filozofická debata - propustnost bude výrazně vyšší než rychlost internetového připojení (co jiného budou na WAN port připojovat). Čest výjimkám, které budou mezi sebou routovat tímhle routerem LAN sítě.

Ale údaj by to byl zajímavý, jen by se musely nastavit stejné podmínky pro testování propustnosti (nastavení FW, NAT, QoS, případné další funkcionality, které zatěžují procesor routeru atd.)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
23. 12. 2008 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..ale tohle JE přímo URL hlášky o neexistenci stránky, ne adresa článku ;-)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
27. 8. 2008 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

díky, početl jsem si a těším se na další články. K (rozumnému) zaujetí - osobně ho mám rád, není nic horšího než přísně neutrální články. S článkem psaným se zaujetím se dá souhlasit, dá se s ním polemizovat nebo třeba autorovi vynadat ;-) , u přísně neutrálního lze tak akorát pokrčit rameny.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
4. 6. 2008 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mně dostupných výsledků z trhů, kde byl Eee ve starší verzi oficiálně k mání už od začátku, zůstal Linux na necelé pětině přístrojů. Možná bych ještě v historii vyhrabal kde se o tom psalo (a nebyl to MS).

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
23. 1. 2008 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Vypada to jako kachna, chodi to jako kachna a kejha to jako kachna, je to kachna"! A podobně to platí pro notebook. Můžete (na můj vkus poněkud demagogicky) napadat autora a tvrdit že notebook je spotřebka, zákazník jej tak nevnímá - on jej vnímá jako notebook, bude od něj očekávat vlastnosti notebooku - a pokud je nedostane, bude se cítit podveden. A kolik že procent zákazníků provozuje na NB Linux?

A že africkým dětem je to jedno? Určitě.. ale ty potřebují hlavně školy a učitele, aby vůbec měly přístup k elektrické zásuvce, nedejbože k Internetu, aby jim vůbec někdo ukázal, že existuje nějaká alternativa k tradičnímu způsobu života. Zeptejte se kteréhokoliv člověka z humanitárních organizací, který v terénu působí, co si o projektu myslí - a připravte se na hodně ostrá slova.

Ano, proč stavět školy. Podstatně lepší je uspokojit různá lobby , prosadit megalomanský rozpočet a nechat vydělat výrobce. Co na tom, že jejich produkty budou v podstatě na nic..

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
15. 1. 2008 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Bureš Původní význam slova "smartphone" zatemnili sami výrobci. Zářným příkladem je třeba právě Palm, který často marketuje i své komunikátory jako "smartphones". Důvod je jasný - PDA se obecně prodávají špatně, smartphony dobře - nazvěme proto komunikátory smartphony a úspěch je zajištěn. Dtto pro RIM.

Argumentace odkazem na Wikipedii mi ale přijde zhruba stejně přínosná jako argumentace mé fyzikářky v osmé třídě základní školy. Vymyslel jsem tehdy obzvláště zajímavý princip perpetuum mobile (samozřejmě blbost) a chtěl jsem, aby mi argumentovala, proč to nemůže tak být. Paní učitelka mě s sebou vzala do kabinetu - já napjatě čekal, co bude, že mi vysvětlí, kde mám v úvahách chybu.

A milá paní učitelka - vzala knížku z regálu, otevřela - a ukázala mi odstavec, kde bylo napsáno: "Perpetuum mobile je nemožné". Prostě: tady je to napsáno, tudíž je to pravda, argumenty netřeba. Ano, pravda to může být, ale takový způsob argumentace je pouhou demagogií.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
2. 1. 2008 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, jedna chybička by tam přece jen byla. Když telefon položím na stůl, RotateMe jej skoro vždy přepne na landscape zobrazení

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
13. 1. 2008 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

> pouziva autor vubec PDA..
> nevim jestli je to jen neobratnost, nebo mala zkusenost..
hmm, docela pikantní komentář vzhledem k tomu, že Pavlovi Burešovi prošly rukama stovky různých PDA při testování pro Svět PDA během jeho "redaktorování" ;-) Tak nějak bych řekl, že v Česku nebude moc lidí, kteří toho o PDA vědí (minimálně z uživatelského hlediska) víc než on..

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
25. 11. 2007 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mem_ Určitě, máte pravdu v tom, že většinu věcí, o kterých mluvíte, lze obejít, vím o čem mluvíte (mobilů i PDA/komunikátorů mi prošly rukama desítky). Jde jen o míru nepohodlí, kterou jsem ještě ochoten akceptovat jako daň za výhody, které řešení přináší.

BT headsety mám, ale tak nějak zásadně jsou jinde než momentálně já, případně se v polovině důležitého hovoru vybijí, "drátové" jsou zase zamotané a nechce se mi říkat obchodnímu partnerovi - prosím, počkejte než se vymotám. Pouzdra nesnáším (tlačí a překážejí, navíc - nelíbí se mi..) Smart dial - hmm, zkuste najít mezi svými 200 kontakty ten který chcete, aniž byste se díval na displej (na mobilu v pohodě - po naklepání "naslepo" prvních dvou až třech znaků už jich tam zůstává jeden nebo několik málo).. A tak dál..

Já vím, přijde vám to jako nepodstatné - souhlasím, pro spoustu lidí to nepodstatné určitě je. Jenomže právě ta "míra nepohodlí" u věcí, které mi mají naprosto bezproblémově sloužit (a ne já sloužit jim) prostě u mě a Kaisera převyšuje radost z technologicky krásné hračky.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 11. 2007 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také jsem měl TyTN II pár dnů v ruce - už dlouhou dobu koukám po něčem, co by bylo "ideálním komunikátorem". TyTN II se k tomuto ideálu určitě o hodně přiblížil. Výsledkem však stejně bylo, že jsem se hodně rád vrátil ke své Nokii 6233 v kombinaci s notebookem nebo PDA. Důvod?

Primárně potřebuji telefonovat, až pak potřebuji PDA, občas foťák, občas GPS. Pokud se na TyTN II dívám jako na telefon, je asi horší, než levná Nokie (myšleno běžný mobil). Proč?

- je těžký. 200g při půlhodinovém rozhovoru způsobí, že ruka držící telefon prostě bolí
- jen těžko se dá nosit v kapsičce košile. Já vím, detail, je to ale jediné místo, odkud se i vsedě telefon rychle "tasí" a kde přitom jsou spolehlivě cítit a nejsou slyšet vibrace (nechci rušit okolí při jednání)
- zapomeňte na jednoruční ovládání třeba za jízdy autem (já vím, je to zakázáno, ale zastavujte kvůli každému vytočení čísla)
- ovládání telefonu je takové.. no, prostě tupé. Odezva na stlačení tlačítka není jednoznačně definovaná, jednou reaguje hned, jednou za nějakou dobu, mačkat tlačítka "naslepo" téměř nelze
- vybírání ze seznamu pár set lidí jen tlačítky je hodně nepohodlné, na rozdíl od "microsoftích" smartfonů prostě chybí pár harwarových tlačítek na klávesnici. A vytahovat jen kvůli tomu stylus - no, nic moc..

A podobných "telefonních" nevýhod je spousta. Jinak řečeno - kdo jste spokojen s nějakým stávájícím HTC/HP/... komunikátorem a naučil jste se ignorovat jeho nevýhody, určitě budete spokojený - TyTN II mi připadá lepší než cokoliv z této kategorie, co jsem dosud držel v ruce, je to skvělá mašinka narvaná technologiemi (snad jen jemnější rozlišení displeje a optický zoom mi chyběly). Pokud však hlavně telefonujete, řekl bych, že se rádi vrátíte ke svému klasickému mobilu stejně jako já.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
5. 7. 2007 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Michálek tak tak, son už je definován tak, že odpovídá subjektivně vnímané hlasitosti, takže kolikrát je větší hlasitost udávaná v sonech, tolikrát je vyšší i subjektivní pocit hlasitosti.

Ale samozřejmě není problém (a není to nesprávné) uvést poměr subjektivně vnímaných hlasitostí i v dB tak, jak to udělal autor, dB jsou koneckonců poměrové jednotky, jen je to trošku matoucí.

Ideální by proto možná bylo, kdyby buď uváděl hodnoty akustického tlaku - v dB (v technické praxi nejčastější) nebo hlasitosti - v sonech (výrazně víc vypovídající, ale tady bude problém s měřením).

Radši jsem se na to už kouknul, abych nebalamutil ctěnou veřejnost případnými nesmysly, pamatoval jsem si to dobře :-) viz třeba http://homen.vsb.cz/~ber30/texty/varhany/anatomie/pistaly_akustika.htm

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
5. 7. 2007 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Federmann to sice jo, ale vzhledem k nelinearitě citlivosti lidského ucha má intenzita akustického vjemu logaritmickou závislost na akustickém tlaku.

Jinak řečeno - zvýší-li se akustický tlak například o 20dB, zvýší se 10x (tak jak píšete), subjektivně se však zdá, že se hlasitost "zvedla" jen 4x (zvýšení akustického tlaku o 10dB má za následek subjektivní pocit zvýšení hlasitosti 2x).

Teda doufám že si to pamatuju dobře a že nekecám..

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
5. 7. 2007 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Michálek tak tak, son už je definován tak, že odpovídá subjektivně vnímané hlasitosti, takže kolikrát je větší hlasitost udávaná v sonech, tolikrát je vyšší i subjektivní pocit hlasitosti.

Ale samozřejmě není problém (a není to nesprávné) uvést poměr subjektivně vnímaných hlasitostí i v dB tak, jak to udělal autor, dB jsou koneckonců poměrové jednotky, jen je to trošku matoucí.

Ideální by proto možná bylo, kdyby buď uváděl hodnoty akustického tlaku - v dB (v technické praxi nejčastější) nebo hlasitosti - v sonech (výrazně víc vypovídající, ale tady bude problém s měřením).

Radši jsem se na to už kouknul, abych nebalamutil ctěnou veřejnost případnými nesmysly, pamatoval jsem si to dobře :-) viz třeba http://homen.vsb.cz/~ber30/texty/varhany/anatomie/pistaly_akustika.htm

Reklama
Reklama