ChatGPT možná bude mít v budoucnu reklamy
Aktualita Robotika, AI OpenAI

ChatGPT možná bude mít v budoucnu reklamy

Milan Šurkala

Milan Šurkala

Provoz ChatGPT je velmi nákladný a zdá se, že OpenAI možná v budoucnu bude monetizovat uživatele bezplatného plánu pomocí reklam.

Reklama

Oblíbený chatbot ChatGPT má stejně jako většina jeho konkurence jeden velký problém. Jeho provoz je hodně ztrátový. Platících uživatelů není dostatečné množství a proslýchá se, že OpenAI je i na levnějších placených plánech stále ztrátové a nepokrývají náklady. Např. za první pololetí letošního roku měla firma příjmy 4,3 mld. USD, nicméně čistá ztráta činila 13,5 mld. USD, což znamená, že se náklady blížily k 18 mld. USD. Tohle je potřeba brzy vyřešit, projekt nemůže být dlouhodobě ztrátový. A zdá se, že jedním z řešení, jak ztrátu alespoň trochu snížit, je udělat z neplatících uživatelů platící, a to pomocí reklam. Ty jsou způsobem, jak nabízet služby zdarma v tom smyslu, že uživatel nemusí vytahovat platební kartu (nebo jinou podobnou explicitní platební metodu), ale “platí” zobrazováním reklamy.

Kódy pro reklamu byly objeveny v nedávno zveřejněné betaverzi aplikace ChatGPT pro Android, konkrétně verze 1.2025.32. CEO společnosti, Sam Altman, se sice proti reklamám docela vymezoval, nicméně také říkal, že není naprosto vůči nim. Nevyloučil, že k nim OpenAI sáhne, pokud nebude zbytí. A jak se zdá, taková situace asi nastala. 

Nyní je otázkou, v jaké formě se tu vlastně reklamy objeví. V nejhorším případě se mohou stát přímo součástí odpovědí a být tak velmi šikovně skryté, takže člověk by ani nepoznal, že jde o reklamu. Nakolik by něco takového nalomilo důvěru v odpovědi ChatGPT, to je další otázkou (nebylo by totiž ani jednoduché dokázat, že jde o skrytou reklamu). V těch lepších případech může být reklama jasně označená jako např. odkazy k nákupu věcí, o kterých odpověď pojednává, opět jsme tu ale u toho, nakolik bude odpověď změněna s ohledem na propagovaný produkt a nakolik to nalomí důvěru. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama