Zpět na článek

Diskuze: Čína úspěšně vyzkoušela T-Flight, vlastní verzi vlaku podobného Hyperloopu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Eskymak
Eskymak
Level Level
28. 10. 2022 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když to nefunguje nikde jinde, proč by to mělo fungovat v Číně? Jedna věc je postavit nějaký prototyp, druhá věc je spolehlivý provoz, který dává ekonomický smysl. Jak známe čínu, z hecu možná něco postaví, ale pak bude ticho. Kvalita čínské výroby, výstavby, korupce,... Ošizené baráky, mosty a jiné stavby jim padají jak na běžícím pásu, sem tam vykolejí nějaký rychlovlak...

wrah666
wrah666
Level Level
29. 10. 2022 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Proč by to mělo fungovat v Číně? Třeba proto, že se u nich staví a celkově cokoliv buduje "trochu" odlišným stylem než "na západě." Například xy kilometrů mostu přes mořskou úžinu postavili za cenu,. za jakou se u nás postaví dálnice na suché zemi. (takže u nás by ten most stál minimálně 10x tolik) a RYCHLEJI než se u nás vůbec prvně kopne do země. Druhá věc je, že když u nich stát vyhlásí, že je něco prioritou a má to podporu, tak jí to opravdu má. A ne že se následně kolik let hádáte s úředníky. A další věc je taková drobnost v podobě, toho, že mají opravdu hodně lidí. Od chudých až po velmi bohaté, a že by tohle bez debaty dokázali ekonomicky naplnit. Zatímco TADY, pokud by se to postavilo komerčně a napálila se za jízdenku cena jak za let concordem, tak to bude prázdné. Jo a možná je tam takový drobný rozdíl, že úplatný úředník nebývá zproštěn viny, ale popraven a z jeho famílie doslova sedřou kůži, aby splatili co ukradl.Zkrátka, jak pěkně říká čočík, má to istá kulturná špecifika.

Eskymak
Eskymak
Level Level
30. 10. 2022 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Čína je totalitní stát, takže nemusí řešit výkupy pozemků, povolení, ekologii, pracovní sílu,.. To se to pak staví, když lidi nemají žádná práva.

wrah666
wrah666
Level Level
30. 10. 2022 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ale oni PRÁVA mají. Jenže mají také POVINNOSTI. Na to se "na Západě" zapomělo a proto ho Asie totálně válcuje.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
31. 10. 2022 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 S výkupem pozemků to taky nemají jednoduché, někdy se jim prostě někdo hecne a neprodá. Občas kolují na internetu různé obrázky jak dálnice obtéká osamocený barák atd. Nebo stará barabizna uprostřed sídliště. Ekologii už taky berou docela vážně, dokonce jsou absolutní špička ve výrobě elektřiny z fotovoltaiky.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 10. 2022 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsme v prdeli! Západ řídí parta byrokratických panáků, bolševická Čína nás brzy strčí do kapsy jak posmrkanej kapesník.

Neříkám, že na nějakém "hyperloopu" stojí prosperita, vůbec ne, centrálně plánovaný technologický rozvoj je jen cestou do pekel, nicméně podstatné je zde zejména hledisko AKCESCHOPNOSTI. Západ jakoby "chrápal", zatímco Čína "jede".

Eskymak
Eskymak
Level Level
28. 10. 2022 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek V čem nás strčí do kapsy? Totální kontrolou obyvatel? Mírou korupce stranických pohlavárů? Cenzurou?

Opravdu byste chtěl žít takové zemi jen proto, že mají něco nej? No ale pozor na to, že abyste se mohl svézt takovým rychlovlakem, budete muset mít dostatečné sociální skóre. Snad si nemyslíte, že to stavějí pro ty, co přecházejí na červenou, nebo pravidelně nevyvěšují rudý prapor. Naopak, ti to budou stavět...

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 10. 2022 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Tím, že tradičně kolektivistická Čína si může dovolit být Čínou, ale Evropa si to dovolit nemůže.

Takže oni, utopeni v totalitě, tam budují, my, utopeni v totalitě, tady chrápeme.

V celé Evropě se jenom:

1) Schůzuje
2) Prezentuje
3) Plánuje
4) Přednáší
5) Školí

Reálná akce minimální. Chrápeme.

Jinými slovy individualistická Evropa je mnohem citlivější na totalitu, než Čína, co se akceschopnosti obyvatel týče.

A to rozhodně nejsme na nějakém konci, co se týče implementace totality. Elektronická měna centrální banky se zcela reálně připravuje, pak teprve uvidíš nástup totality vzor "Čína".

Eskymak
Eskymak
Level Level
30. 10. 2022 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Nepotřebujeme neustále něco budovat. Co byste furt chtěl budovat? Má se vše vybetonovat? Kdy už bude konečně vybudováno, a co je cílem?

Lidé chtějí žít, nepotřebují nekonečný růst.

V Číně jsou zase přehnaně akční, takže pak mají postavena města s kapacitou pro miliony obyvatel, ve kterých nikdo nebydlí. Zdevastované životní prostředí a plýtvání zdroji, to chcete budovat?

wrah666
wrah666
Level Level
30. 10. 2022 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Takže počítejme: Většinu elektráren máme z doby, kdy tu žilo asi 7 milionů čechů... Teď je to 10 milionů. (totéž se týká většiny silniční a železniční sítě a spousty dalšího) Plus se spotřeba na osobu několikanásobně zvedla. (též doprava atd) Opravdu nepotřebujeme NIC budovat? (A průmysl jsme vyřešili tím, že to pro nás vyrábí Asie a vozí se to sem. Doprava 10 tisíc kilometrů je mírně řečeno nehospodárná) Vážně máte dojem, že je toto udržitelné a dá se to provozovat do nekonečna?

Choakinek
Choakinek
Level Level
30. 10. 2022 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Problém je ten, že v zásadě nemáte pravdu.

V podstatě platí, že lidé, kteří tahají za páky, chtějí "nekonečný" růst.

Dokud je ti ostatní nepošlou "do prdele", no tak to bude směřovat tímto směrem.

Skrz "nekonečný" růst pak tahají majetek od ostatních. Protože to je objektivně nesmyslné směřování (totalitní), no tak pochopitelně výkonnost celku klesá a příznivci "nekonečného" růstu tlačí stále více na pilu.

wrah666
wrah666
Level Level
28. 10. 2022 03:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tohle bude ještě zajímavé. Číňané jednak mají zkušenosti s maglevem a rychlovlaky a dvak mají i vůli a prachy, aby něco podobného vyvinuli a postavili. Jen mi něco říká, že jejich verze nebude zahrnovat kabinku pro 10 lidí, ale spíš soupravu pro pár tisíc... Potřebují mezi obrovskými aglomeracemi přesouvat miliony lidí.

Eskymak
Eskymak
Level Level
28. 10. 2022 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 V číně se přesouvají lidé tak, že se vesnice na nevhodném místě zbourá, a lidé se nuceně nastěhují jinam. Rychlovlaky jsou pro smétánku, nikoliv pro dojíždějící dělňase.

wrah666
wrah666
Level Level
29. 10. 2022 06:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Potřeba většiny (čili třeba elektřina pro pár milionů lidí) je holt nadřazena zájmům pár vesničanů. (klidně pár desítek tisí vesničanů) Kdyby se totéž nedělalo "za zlých komárů" u nás, tak v současné situaci chcípneme, pač by nebyly ani ty elektrárny.

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 10. 2022 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Ano, přesně tak. To je ten kolektivismus.

Já s tím pochopitelně jako individualistický Evropan nesouhlasím, ale to jim může být jedno.

Tu Čínu neřídí magoři typu Pol Pota a jemu podobní, to by pak ten kolektivismus byl jen čistý masakr bez budoucnosti, ale současná čínská politická reprezentace myslí úplně jinak a proto "jedou".

wrah666
wrah666
Level Level
29. 10. 2022 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak I já s tím souhlasím jen do jisté míry. Jenže se domnívám, že v oblasti energetiky a surovin to jinak nejde. I s tepelnou a jadernou elektrárnou máte dost specifické požadavky na umístění. A v případě přehrady, nebo dolu na nějakou vzácnější věc to prostě nejde "přesunout jinam" jelikož pár vidláků bokuje stavbu. Postavíte, nebo nepostavíte.

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 10. 2022 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Máte pravdu. Je-li takový projekt nezbytný, je nutné "překážející" lidi citlivě přesunout jinam. Samozřejmě se nabízí otázka, jak v Číně řeší tu citlivost :-) ...

wrah666
wrah666
Level Level
29. 10. 2022 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Nevím jak u dolu nebo přehrady. Ale vzpomínám na fotku, jak jeden "protestoval" že nedovolí zbourat dům kvůli dálnici. No, tak to vyřešili velmi jednoduše, dálnice dům obkroužila ve vzdálenosti jeden metr, žít se v něm následně v žádném případě nedá, ale vidláka tam nechali, ať si to užije.

Reklama
Reklama