Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce RTX 2000 Gigabyte NVIDIA CD PROJEKT

Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl? | Kapitola 3

Jan Vítek

Jan Vítek

6

Seznam kapitol

1. Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl? 2. Testovací hardware a rozlišení 3. Kvalita DLSS 2.1 vs 2.2 4. Výkon DLSS 2.1 vs 2.2 a bonus

NVIDIA nedávno přišla s novou verzí DLSS 2.2, kterou zatím oficiálně podporuje dle našeho vědomí jen Rainbow Six Siege. Neoficiálně ji ale lze použít i třeba se Cyberpunkem 2077, a tak se můžeme pokusit zjistit, zda lze zaznamenat nějaký rozdíl.

Reklama

Kvalita obrazu s DLSS 2.1 vs 2.2

Nejdříve se podíváme na to, zda můžeme vůbec postřehnout nějaký rozdíl mezi DLSS 2.2 a původní verzí 2.1 s ohledem na kvalitu. 

Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?

bez DLSS - klikněte pro zvětšení - 

Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?

DLSS 2.1 - Quality - klikněte pro zvětšení - 

Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?

DLSS 2.2 - Quality - klikněte pro zvětšení - 

Je skutečně těžké hledat nějaké rozdíly mezi DLSS 2.1 a 2.2 v případě vysoké kvality (66,6% vertikálního i horizontálního renderovacího rozlišení ). Scény se v Cyberpunku 2077 neustále mění a DLSS nefunguje vždy stejně tak, aby se dala posoudit kvalita na základě statických snímků, ale můžeme i tak sledovat a hodnotit textury či jemné objekty, jako jsou mřížky nebo neonové vývěsní štíty. V případě nastavení na Quality ale mezi DLSS 2.1 a 2.2 neshledávám žádný rozdíl. 

Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?

DLSS 2.1 - Performance - klikněte pro zvětšení - 

Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?

DLSS 2.2 - Performance - klikněte pro zvětšení - 

V případě nastavení na Performance (50% rozlišení obou os) už to vypadá, že se rozdíly ukazují, a to především ve způsobu zostření kontrastních objektů, jako jsou právě neony nebo mřížky. Ty s DLSS 2.2 nevypadají tak moc zubatě až přeostřeně jako na DLSS 2.1. Mřížky tak vypadají přirozeněji, i když to má za následek, že ty už příliš jemné jsou už rozmazané, ale i to je lepší než grafika s artefakty v podobě příliš jasných pixelů zvyšujících celkový šum obrazu. I neonové cedule tu pak mají plnější tvary a nejsou přeostřené jako s DLSS 2.1. Stále je ale těžké postřehnout rozdíly a ve hře samotné bychom si všimli spíše toho, že ani s DLSS 2.2 není hra na nastavení Performance zrovna pěkná. 

Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?

DLSS 2.1 - Ultra Performance - klikněte pro zvětšení - 

Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?

DLSS 2.2 - Ultra Performance - klikněte pro zvětšení - 

A co Ultra Performance? V něm se hra interně renderuje jen při třetinovém cílovém rozlišení os a to je už skutečně znát. Nicméně i zde jsou rozdíly mezi verzí 2.1 a 2.2 asi nejvíce patrné a jde opět o mřížky a celkově malé a kontrastní objekty, ale také malé plochy hran zábradlí nebo pult vlevo od šéfa stánku, kde s DLSS 2.1 vidíme výrazný šum.

Vypadá to tak, že kvalita DLSS je ve verzi 2.2 skutečně vyšší a to se týká zvláště nastavení Performance a Ultra Performance. Nicméně ani v jednom případě nevypadá výsledek pěkně, což se projeví zvláště v pohybu, kdy nás i v případě DLSS 2.2 snadno upoutá značný šum v obraze, a to zvláště na kontrastních hranách objektů či v jemných texturách, což se navíc mění společně s pohybem kamery, jak se DLSS snaží "uhodnout", co by tam asi mohlo být a ne vždy dojde ke stejnému závěru.

I tak je ale výsledek velice slušný na to, že se díváme na obraz rekonstruovaný z jen třetinového rozlišení a tím nemáme na mysli třetinu z počtu pixelů daných rozlišením 3440 x 1440. Jde o třetinové rozlišení obou os, čili to bude 1147 x 480. A to je pouze cca 550 tisíc pixelů oproti téměř pěti milionům pixelů plného rozlišení. Ve skutečnosti tak grafická karta v případě nastavení Ultra Performance vypočítává finální obraz s využitím devětkrát nižšího počtu pixelů, které jsou skutečně renderovány. 

Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?

To si můžeme představit asi takto, čili jako snahu převést obraz krčící se vlevo dole do plného rozlišení. Kdybychom jej pouze zvětšili jako v grafickém editoru, pak získáme takovýto výsledek, vedle nějž je i DLSS na Ultra Performance pastva pro oči.  


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama