Galerie 53
Dva v tandemu: Gigabyte GV-3D1
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 6 (NV40) Gigabyte

Dva v tandemu: Gigabyte GV-3D1

Patrik Steiner

5

Seznam kapitol

1. Dva v tandemu: Gigabyte GV-3D1 2. Základní deska Gigabyte GA-K8NXP-SLI 3. Grafická karta Gigabyte GV-3D1 4. 3D Mark03
5. 3D Mark05 6. Doom 3 7. Half-Life 2 8. Závěr

SLI zapojení už znají asi všichni. Ale firma Gigabyte se nebála a šla o kus dále, když připravila grafickou kartu s dvojicí grafických jader GeForce 6600GT na jediném PCB. To přináší několik výhod, ale i drobné nevýhody. Jaké si ukážeme dále v článku.

Reklama

Firma Gigabyte patří mezi přední výrobce grafických karet i základních desek. Tento fakt se nám snaží demonstrovat grafickou kartou Gigabyte GV-3D1, která na svém PCB nese dvojici grafických jader GeForce 6600GT. Většina z čtenářů jistě ví, že GeForce 6600GT lze provozovat ve SLI režimu, který zvyšuje výkon. Bohužel SLI není jen o pozitivech, najdou se i zápory:

  • SLI - klady:
    • vyšší výkon po aktivaci AF nebo AA
    • zabere méně místa než dvě karty ve SLI
    • není potřeba žádné propojování ani přídavné můstky
  • SLI - zápory:
    • jsou potřeba dvě grafické karty nebo jedna dražší s dvojicí grafických jader
    • je potřeba základní deska s nVidia nForce4 SLI čipsetem
    • malý, mnohdy nulový nárůst výkonu u her s post-processingem
Dva v tandemu: Gigabyte GV-3D1



Ilustrační foto ze stránek výrobce

Pokud ale začneme pěkně od začátku, SLI má na svědomí již zaniklá firma 3Dfx, kterou jistě znáte pro výrobky jako Voodoo (a Voodoo 2) a také pro tak dlouho připravovaný a nakonec neuvedený čip Rampage. Za zkratkou SLI se skrývají slova Scalable link Interface (dríve v dobách 3Dfx to bylo Scan Line Interleave). Jenže od SLI bylo upuštěno s příchodem AGP slotu, který byl pouze jeden. O novou reinkarnaci se postarala nVidia, která SLI opět přivedla na světlo s příchodem grafických karet šesté řady a přidala drobná vylepšení.

Jedná se především o princip rozdělování práce mezi grafické akcelerátory. nVidia totiž přišla s dynamickým rozdělováním zatížení mezi čipy, které je prováděno v grafických ovladačích.

  • Alternate Frame Rendering (AFR): tento mód pracuje na podobném principu jako neúspěšná ATi Rage Fury MAXX, tedy na principu renderování sudých a lichých snímků jednou a druhou kartou. Bohužel tento systém není možné použít u her, které využívají post-processing efekty. Jedná se o hry jako Splinter Cell.
  • Split Frame Rendering (SFR): právě zde je novinka. Jedná se o již zmiňovaný systém dynamického rozdělování scény podle komplexnosti mezi jednotlivé grafické akcelerátory. Obraz je díky ovladačům vertikálně rozdělen na dvě stejně náročné části.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama