Galerie 3
Gabe Newell prozradil víc o vyvíjených neurorozhraních pro hry
Aktualita Ostatní Valve

Gabe Newell prozradil víc o vyvíjených neurorozhraních pro hry

Jan Vítek

Jan Vítek

2

Gabe Newell z Valve se netají svými snahami o vyvinutí nových typů počítačových rozhraní, které by využily přímé napojení na mozek. O tom se bavil i v nedávném interview s novozélandskými 1-News.

Reklama

Gabe Newell je tak evidentně stále na Novém Zélandu, kde se ocitl na samotném počátku pandemie, když tam v loňském březnu přicestoval ze Seattlu. Mluvil opět o tématu Brain Computer Interface (BCI), čili o vývoji rozhraní mezi počítačem a mozkem, a to se zaměřením na hry. 

Gabe Newell prozradil víc o vyvíjených neurorozhraních pro hry

My již dobře víme, že společnost Valve taková rozhraní vyvíjí, podobně jako Muskův Neuralink, přičemž Newell se nechce zastavit jen u her. Přiznává, že dnes nám takové rozhraní může připadat jako čisté sci-fi, ovšem dle něj by byla velká chyba ignorovat možnosti, které se nám tu nabízejí. 

Valve aktuálně pracuje na BCI headsetech založených na OpenBCI, přičemž aktuálně jde konkrétně o tvorbu softwaru, který umožní snadněji interpretovat mozkové signály, na čemž budou moci stavět další vývojáři. Nejde přitom jen o možnost ovládání herní postavy či hry celkově. BCI headset může také detekovat to, že hráč se začíná nudit a cítí, že hra není dostatečně obtížná (nebo naopak), na což pak může software reagovat. Newell chce ale jít ještě dále a pomocí BCI v našem mozku tvořit světy na hranici naší představivosti, oproti nimž bude reálný svět "plochý, bezbarvý a rozmazaný". 

Gabe Newell prozradil víc o vyvíjených neurorozhraních pro hry

Mike Ambinder z Valve využívá OpenBCI Ultracortex BCI Array při hraní hry

Stále to ale vypadá tak, že Valve zatím ještě zkoumá možnosti a cesty, jak využít nabízející se technologie, a Newell spíše tak jen z filosofického hlediska uvažuje o tom, že taková zařízení budou muset mít rovněž robustní zabezpečení proti zneužití a napadnutí zvenčí. Komerčních BCI produktů od Valve se tak brzy nedočkáme, ostatně celá tato oblast se aktuálně prudce vyvíjí, což znamená, že případný produkt by už před svým vypuštěním na trh byl dávno překonaný. 

 
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama