Galerie 3
Godfall potřebuje pro 4K s UltraHD texturami 12 GB paměti
Aktualita Grafiky a hry AMD

Godfall potřebuje pro 4K s UltraHD texturami 12 GB paměti

Jan Vítek

Jan Vítek

13

Novou munici do rukou firmy AMD dávají vývojáři titulu Godfall, kteří přicházejí s nabídkou "4K x 4K UltraHD" textur. Pokud je budeme chtít využít v rozlišení 4K/Ultra HD, musíme si připravit alespoň 12 GB paměti na kartě.

Reklama

AMD se tak nyní snaží těžit ze své výhody, která je sama o sobě zřejmá, ovšem byly tu otázky, zda se projeví v praxi. Jde o 16 GB paměti na všech dosud představených kartách Radeon RX 6000, které tak mají oproti RTX 3080 a především RTX 3070 (10 a 8 GB) svou výhodu. Ani jedna z těchto GeForce tak nebude stačit pro hraní Godfall ve 4K s texturami na kvalitě UltraHD, což samo o sobě nemusí být velký problém. AMD se toho bude snažit využít především marketingově, aby zájemcům o GeForce mohlo vštípit, že v případě NVIDIE za své peníze nedostanou to nejlepší. Leda by tedy sáhli po RTX 3090. 

Godfall potřebuje pro 4K s UltraHD texturami 12 GB paměti

AMD se tak jistě zasadilo o to, aby v Counterplay Games využili výhody nových Radeonů a nabídli velké a datově objemné textury, které zvednou nároky na grafickou paměť. Ostatně svou spoluprací se obě firmy pochopitelně netají, naopak tu máme jejich společné video, které se týká právě hry Godfall vycházející 12. listopadu a toho, jak bude fungovat na hardwaru od AMD. 

Godfall je založen na enginu Unreal Engine 4 a běží pod API DirectX 12 Ultimate. Podporuje už také DXR 1.1 ray tracing a variabilní shadery. A vypadá to, že ray tracing se v tomto případě uplatní pro vykreslování stínů, takže lze očekávat, že zvláště v zápalu boje bude vizuální rozdíl velice malý, ale nepředbíhejme. Nakonec se ještě dozvíme o zvláště vyladěné funkci Fidelity FX Contrast Adaptive Sharpening pro zostření celé grafiky.

My se ale ještě nakonec podíváme na jeden snímek z prezentované grafiky, kde se mají uplatit právě 4K x 4K textury. 

Godfall potřebuje pro 4K s UltraHD texturami 12 GB paměti

Možná by bylo lepší vybrat pro danou prezentaci obrovských a detailních textur jiný příklad, pokud ovšem ona malba nepochází od kultury, která vyznává aliasing jako umělecký směr.  


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama