Zpět na článek

Diskuze: Historie společností v IT - Intel

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Tonda1993
Tonda1993
Level Level
19. 9. 2009 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já sem sice ročník 93 ale 486 mam furt a dal sem za nu asi 10kc ve sběru... potom mam tak 3 nekompletní p1 chtěl sem udělat sít ale jaksi na to není čas... ale Doom 1,2 bezva multak...kde se na to hrabe gta4:D

wrah
wrah
Level Level
24. 1. 2009 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen bych doplnil: OD 486ky existovala i verze 133 Mhz. A dokonce se solidní deskou šla taktovat 166, což byl pak oproti "běžným" 66 Mhz už docela hukot.

dj.kure
dj.kure
Level Level
24. 1. 2009 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah Mnoooo to nebyla ale 486ka, ale verze od AMD - konkrétně AMD Am5x86-S 133MHz ... tu jsem taky vlastnil ... bylo to takové lehčí pentium 75MHz :D

UncleFido
UncleFido
Level Level
22. 1. 2009 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem 386DX taktovanou na 40MHz od AMD, 4MB RAM a grafiku ISA Trident 9000 s 512kB paměti a Doom I nebo Heretic běhal naprosto plynule. Doom II, Hexen byly také hratelné hry, ikdyž už byla dýchavičnost procesoru trochu znát.

andre_z
andre_z
Level Level
22. 1. 2009 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UncleFido Presne tak DOOM II mi jel na PC 486/40MHz s 4MB RAM a 512KB GK Trident a slapalo to bezproblemu. Okno jsem nezmensoval.

Je teda pravda, ze jsem mnel specialni nastaveni v config.sys , ktere mi volalo vyssi pamet a celkove vytvarelo vyssi propustnost.
Tehdy mi to nastavoval jeden znamy co jeste studoval nejakou vejsku a zaroven uz delal pro MS.

JiVy
JiVy
Level Level
22. 1. 2009 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andre_z Je fakt, že optimalizovat využití paměti, tak aby se nad 1 MB nastrkalo co jen jde, byla tak trochu alchymie, některé ovladače měly jinou velikost při zavádění do paměti a jinou potom za běhu...
Na druhou stranu, když se to člověk jednou naučil, tak si nasekal pro každou hru config.sys a autoexec.bat a aspoň měl pocit, že so to taky trochu zasloužil.

Kojak84
Kojak84
Level Level
22. 1. 2009 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

přesně tak, doom potřeboval 4MB ram, pak šel pustit i na 386...Joo, to byly časy, 486DX4, 100MHz a 8MB ram, Sound Blaster a 2x CDrom(pro mladší-dvourychlostní CDROM, ne dvě v počítači:)), to byl můj stroj snů, asi rok 1992/3 a cena tuším nekde kolem 45000...takže jsem jen snil:)

Kojak84
Kojak84
Level Level
22. 1. 2009 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kojak84 ještě doplmím-45000-skoro polovina ceny nové Škody Favorit:)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
22. 1. 2009 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mate pravdu ... opravim

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
22. 1. 2009 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim s vami...prvni tri kapitoly jsou vicemene zajimave povidani a pak to sklouzlo k popisu procesoru jak sly po sobe. Bohuzel jsem nikde nenasel dostatek informaci ke konci 8O a 90 letum pokud se tyka lidi ve firme a celkovemu zakulisi vyvoje, je to skoda... zkusim pohledat

JiVy
JiVy
Level Level
21. 1. 2009 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak já měl sice jenom 486/DX66, jenže jsem ho objednával, když začínaly 75 MHz, k tomu 8 MB RAM a GK se 4 MB VRAM od Diamondu! a monitor 21".
Na tehdejší dobu naprosté dělo ;-)

dj.kure
dj.kure
Level Level
21. 1. 2009 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně tak, měl jsem také 486DX2/66MHz (nebyl to Intel, ale Cyrix), 8MB RAM, Trident T9440 PCI 1MB a 420MB disk ... Doom 1 i 2 bez problémů, Duke3D krásně taky i na 800x600 :-) ... jo a nesmim zapomenout na legendární Warcraft II.

SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
21. 1. 2009 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

486 a DOOM a Wolf3D? To nemyslite vazne, ze?

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
21. 1. 2009 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SatanS Naprosto vazne ... Doom 1993 a nastup Pentia do domacnosti byl ponekud pozdeji. Obecne kolem roku 95 mela vetsina z nas max 486DX.

JiVy
JiVy
Level Level
21. 1. 2009 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Já jsem si 486/66 MHz kupoval někdy 93/64, ale Doom jsem si na ni nepustil ;-)

JiVy
JiVy
Level Level
21. 1. 2009 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Pardon 93/94, samozřejmě.

luccas_32
luccas_32
Level Level
21. 1. 2009 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Já měl 486/100Mz :-) Ale lo to dávno. A samozdřejmě že to byla šupa.

SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
24. 1. 2009 03:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SatanS No ja to spise myslel tak, ze Doom a potazmo wolf bezel naprosto v pohode na 386. I sitove...

JiVy
JiVy
Level Level
21. 1. 2009 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Alespoň zmínka o Motorole a alternativách k IBM PC (Apple, Amiga atd.)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
21. 1. 2009 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy To je pravda, ale nechtel jsem so moc michat do souvislosti a konkurencich produktu, abych to nepsal 14 dnu.

slamak1
slamak1
Level Level
21. 1. 2009 01:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hoši nějak se vám to pomíchalo. Jinak když jsem si to přeskákal jak se má tak pěkný. Sem se alespon něco dozvěděl.

Reklama
Reklama