Humanoidní asistenční roboti musí příjemně vypadat a být schopní odpovídat na položené otázky. Robot Pepper to splňuje a nic tedy nebrání tomu, aby dostal pracovní místo recepčního ve dvou belgických nemocnicích.
Robotická revoluce už bezpochyby začala. Roboti však nemusí být vždy velcí a silní a nemusí pokaždé pracovat v průmyslu. Spousta společností vyvíjí své humanoidní roboty s přívětivým vzezřením, kteří se více, či méně podobají člověku. Tito roboti slouží k odpovídání na dotazy a podávaní určitých informací lidem, které se zeptají. Například zákazníci se v takovém případě v obchodě s dotazem neobrátí na lidského prodavače, ale zavolají si asistenčního robota, který jim jejich dotaz zodpoví a případně jim i poradí s výběrem zboží.
Tento systém však nemusí fungovat jen v obchodech, jako to se
svými roboty plánuje japonská společnost Hitachi
. Robot Pepper, který už je nějakou dobu známý, dostane svou práci jako recepční ve dvou belgických nemocnicích, kde bude poskytovat lidem potřebné informace o pacientech nebo je vodit na požadovaná oddělení.
	Robot Pepper je robotický asistent od japonské společnost SoftBank. Je navržen k tomu, aby poskytoval především informace, zodpovídal otázky a pomáhal lidem, zvládne však i objímat, reagovat na emoce či si s člověkem přátelsky plácnout. Jedná se o menšího humanoidního robota, který má však na své hrudi umístěnou informační obrazovku, jeho cena se pohybuje okolo 30 000 euro, což je v přepočtu přes 800 000 korun. Vysoký je jen 140 centimetrů a místo nohou vlastní kolečka. Dokáže rozeznat 20 jazyků, dokonce rozpozná i to, jestli na něj mluví dítě, dospělá žena, anebo dospělý muž.
Robot Pepper tedy nyní přebírá povinnosti na recepcích v nemocnicích v belgických městech Ostende a Lutych. Pepper už byl testován jako asistent v obchodech nebo i v restauraci, kde zkoušel přijímat objednávky, poprvé však bude využit jako recepční v lékařském zařízení. Nedávno byl slavnostně přestaven v nemocnici Centre Hospitalier Regional La Citadelle, která se nachází v Lutychu. V této nemocnici se bude Pepper zdržovat výhradně v recepci. Ve městě Ostende v nemocnici AZ Damiaan může ale návštěvníky dovést až přímo na požadované oddělení či za pacientem, kterého hledají.
Humanoidní robot Pepper však stále ještě potřebuje spoustu vylepšení, a to především co se týče jeho řeči a pohybů. Asistenční roboti se však neustále zlepšují, aby komunikace s nimi byla příjemnější, přirozenější a ještě více lidská.
Zdroj: