Zpět na článek

Diskuze: IBM Cell již brzo poběží na 6 GHz a bude vyráběn 45nm technologií

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

liborc
liborc
Level Level
12. 2. 2009 00:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výkon neroste lineárně s počtem jader. A ve Windows už vůbec ne. Nevím, jak teď, ale mívaly docela nechutnou režii na plánování, kolem 20 %. Takže nárůst dualCPU oproti singleCPU mašině byl jen 80%. Třeba Sun/UltraSPARC měl nárůst 99%.

Další faktor je do kolika procesorů/jader danej OS škáluje. Tedy, odkdy je nárůst režie takový, že se další procesory/jádra nevyplatí přidávat...

nador
nador
Level Level
13. 2. 2008 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Microsoft ma pro architekturu PowerPC system Windows NT 3.51 a NT 4.0 ... Teda ne ze by to byla nejaka pecka, ale jenom tak pro upresneni.

nador
nador
Level Level
13. 2. 2008 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane Jafpu:
ad ad 3) podival jsem se na Vami uvadeny test a musim se smat. Jednak se podivejte na frekvence tech procesoru. Na stejne frekvenci by uz ten procesor zdaleka nemel tak spatny vysledek. Ale hlavne si uvedomte, ze G4 vysel v dobe pred Core od intelu a tudiz mu nemuze tolik konkurovat (ale presto mu v leccems konkuruje). Ten procesor se zcela spravne nazyva PowerPC, coz znamena zhruba Silny osobni pocitac. To je presne to co tato architektura vystihuje, je to architektura pro silne osobni pocitace, mohli jsme to v minulosti videt mnohokrat, kdyz PC byla jeste kancelarska kalkulacka, PowerPc kraloval v hrach i multimediich, viz. Macintosh, ale treba i takova Amiga s 512kB pameti a procesory Motorola 68000 (jeden z predchudcu PowerPC). Vite na kolik MHz tento procesor bezel? 7.09379 MHz. Prijde Vam to malo? Ano, je to malo, ale bezela na tom Dune2 nebo Settlers 1 ci Ufo: Enemy Unknown, a to daleko lepe nez na tehdejsich 486 s 16MHz a 4 a vice MB pameti !!! A tento naskok si tento procesor udrzel vzdy !!! A to i dnes, viz napriklad architekturu POWER5, na tu proste Vas oblibeny Core ani Core2Duo nema. Proste architektura x86 na PowerPC nikdy nemela ani vykonem a uz tuplem ne spotrebou. A jeste Vam k tomu reknu, ze kdyby se davaly do PS3 procesory Core, tak by je pravdepodobne Cell pokoril, protoze ten je na takovou praci daleko lip optimalizovan.
ad ad 4) Vezte, ze oni zminovani vsichni maji pravdu a architektura X86 je sto let pozadu. Jeste ze tu je alespon AMD, ktere se ji snazi tlacit dopredu. Jinak byste mel dnes doma 486 na 550MHz. Bylo to AMD, ktere koupilo sbernici Alpha EV6 a bylo to AMD, ktere uvolnilo zpetne kompatibilni procesor s 64bitovou instrukcni sadou, bylo to AMD, ktere s Athlonem posunulo tehdejsi architekturu x86 od kalkulacky (intel Pentium II/III) k multimedialnimu procesoru a bylo to AMD ktere nikdy nevydalo tak strasny zmetek jako je procesor Pentium 4 :-). Ale zpet k PowerPC: a to se jiz dostavam k Vasemu zaveru. Nevim jak to je u intelu, ale tu vec, kterou Vy popisujete, ze x86 je Risc architektura prekladana z CISC, tak v te mate asi vyjimecne pravdu. Jenze tento pristup k instrukcim zavedla prave firma AMD se svymi K5, coz se ukazalo jako dobry tah, protoze to zrychlilo vypocty, a to i presto, ze nejaky cas trva preklad techto instrukci. Tzn, ze bod ma zase PowerPc architektura, ktery tento cas na preklad nepotrebuje, ze? Jestli Intel uz konecne presel na tento model a zajistil si tak vetsi vykon nez CISC reseni, to opravdu nevim a je mi to srdecne jedno, protoze pouzivam pouze pokrokovou techniku AMD, ale co je jiste je, ze pokud by byl v Cechach v nabidce stroj s PowerPC (napr Efika s 400MHz a vykonem jako pentium III na 1000Mhz a spotrebou do 20W), tak nevaham ani minutu a jdu do nej ! A jeste jedna vec je jista: Apple udelal moooc moooc velkou chybu s prechodem na intel. Prisel o mnoho vykonu a stability. Jedine dobre z toho plynouci je portovani dalsiho BSD na x86 a nepatrne zlevneni jeho pocitacu, z kterych se razem stalo predrazene PC.
A jeste jedna vec: nejlepsi je stejne opensource procesor od sunu, UltraSPARC, viz http://en.wikipedia.org/wiki/OpenSPARC :-) .

liborc
liborc
Level Level
11. 2. 2008 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam dojem, ze dnesni x86 architektura je v zasade Digital Alpha s x86 API. Vzdyt i sbernici pouziva EV6 ci 7...

ElectricKota
ElectricKota
Level Level
10. 2. 2008 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano opravdu využiju, hry hraju jen rekreačně. Čím víc jader/CPUs tím líp.

Grovik
Grovik
Level Level
9. 2. 2008 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady pletete hrusky jabka dohromady.
1. CELL neni CPU zrovna vhodny do pocitace.
2. Apple pouzival PowerPC archytekturu kterou nakonec pomahal zakladat, ta je skutecne vykonejsi nez X86 presto Apple presel na X86 hadejte proc? Je to cena a dodavky. Intelu jsou mraky a PowerPC zase tolik neni a proto jsou o neco drazsi. Navic a to je pro Apple ted velka vyhoda i kdyz to neprizna, si MacOS X muze kazdy Franta pustit na svem PC a tim ma sanci prilakat dalsi zajemce o opravdovy Apple.
3. Navrhem jsou skutecne tyto RISC Procesory daleko pre Intelem. Nezapomente na Motorolu ktera se tohoto vyvoje take ucastni a rovnou vam muzu rici ze jejich navrhy byvaji velice dobre.
4. To co zminujete na konci je samozrejme jakasi strelba cisel. Ovsem zase CELL a X86 nelze takto porovnavat. Ale uvedu priklad:
PowerPC G4 - pokud zapnu Altivac (neco jako MMX) vykon vzroste priblizne 2-4x u aplikaci, ktere ho vyuzivaji. Pokud to same udelam u Intelu tedy zacnu pouzivat napriklad MMX je narust vykonu ani ne dvojnasobny.
RISC procesory jsou proste citlive na spravny kod.
CELL je pomerne jednoucelovy procesor, ale IBM jde timhle smerem pomerne dobre, protoze ve vysledku lze poznatky aplikovat i na klasicke CPU typu PowerPC.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
9. 2. 2008 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grovik Bohužel jsem v Altivecu nepracoval (ačkoli jsem původně měl), ale ono ani to MMX, či teda spíše SSE není nejhorší. Ovšem velmi silně záleží na kódu. Přepracovával jsem funkce pro segmentaci obrazu z C++ do C++ s SSE a dosáhl jsem sotva 5-15% zrychlení (5% na AMD K8, přes 15% na Intel P4). Stejně tak jsem přepracovával velmi triviální funkci na zesvětlení obrazu pomocí MMX a dosáhl jsem 15x násobného zrychlení (z 0,075ms na 0,005ms), což mě dost překvapilo, zvláště když můžu zpracovávat maximálně osm pixelů najednou. Holt ale použitá instrukce byla natolik inteligentní, že mi pomohla zastoupit klasické tři příkazy najednou. Záleží také na tom, co se urychluje. Někdy bych si Altivec chtěl zkusit, ale můžu říct, že SSE je od své druhé verze už velmi dobře použitelné.

ElectricKota
ElectricKota
Level Level
9. 2. 2008 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by mně zajímalo jaký je výkon v Tflopech, abych měl představu jak na tom jsou dnešní cpu(x86) a gpu.

Reklama
Reklama