Zpět na článek

Diskuze: Intel Processor Numbering: pouze frekvence nevypovídá o skutečném výkonu!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

johnyh_7854
johnyh_7854
Level Level
19. 4. 2004 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevim co tim Intel sleduje. Pokud mu to pomuze v tom, ze urcitym zpusobem zamlzi problemy s konkurenci, tak budiz... Ale je pravda, ze kdo se HW zabyva, se v tom urcite neztrati...

MartinMars
MartinMars
Level Level
8. 4. 2004 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli někdo pořádně pochopí ten intelovský způsob, pošlete mi,PROSÍM, vysvětlení na můj mail.
Díky MARS

Santi
Santi
Level Level
31. 3. 2004 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdá se mi že INTEL kalí vodu, ale tak jako tak musí s označením něco udělat. V CPU začíná mít pěknej zmatek viz. P4 2,8GHz.

Xmental
Xmental
Level Level
26. 3. 2004 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím s názorem, že frekvence procesoru už dost dlouho nevypovídá o výkonu procesoru. Takže přechod na jiná čísla je jen otázka zvyku. Může v tom být i jistá výhoda, že lidi co tomu nerozumí si třeba přestanou kupovat počítač jen podle frekvence procesoru. Nedávno jsem viděl sestavu od IBM s P4 2,8 a k tomu 128 MB paměti. To si slupnou Win XP pro sebe a už průzkumník bude swapovat :))
Hlavně že ušetří z ceny 500 Kč na paměti.

Traviss
Traviss
Level Level
26. 3. 2004 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stejne si myslim, ze kdo se v tom vyzna ted nebude mit problem ani potom, protoze si procesor clovek ktery se orientuje nekupuje ani dnes podle oznaceni tj. frekvence ci PR,ale podiva se na FSB,Cache,ci dokonce srovnavaci testy a kdo v tom ma gulas uz ted a orientuje se prakticky "jen podle frekvence" ho bude mit porad, takze nic noveho...

Udavac
Udavac
Level Level
26. 3. 2004 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S frekvenciou mozu ist hore ale teplo sa zvisi tiez a P4 sa uz teraz zahrievaju viac nez Athlony. Tecie do nich 90A proste s nimi mozem zvarat plech. Takze ako dlho si mislis ze frekvencia pojde hore. Ak nevimislia prevratnu technologiu tak za chvilu su v koncoh a to su uz na 0,09 vyrobnom procese a do nekonecna sa zmensovat neda.

liborc
liborc
Level Level
26. 3. 2004 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Udavac No problém je i v hustotě tepelného výkonu. Lidsky řečeno na počtu watů na centimetr čtvereční. Čím vyšší frekvence tím větší je ztrátové teplo. To je záležitost CMOS technologie, kde teče prou při překlápění z nuly do jedničky a naopak. Když přejdete na hutší/drobnější/menší (sakra jak to říct) výrobní proces tak snížíte absolutní tepelný výkon. To je věc všeobecně známá. Může se však stát, že se vám zvýší tepelný výkon na jednotku plochy čipu. Tady je zakopaný pes uchladitelnosti či neuchladitelnosti procesoru. Pokud bude příliš vysoký tepelný výkon na jednotku plochy čipu, pak už vám žádný chladič nepomůže. Intel vsadil na vysoké frekvence a teď ho hustota tepelného výkonu dohnala. To je celá tahle šaškárna.

Udavac
Udavac
Level Level
26. 3. 2004 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PS: Tyka sa to clanku uvedeneho vysie.
Intel mal spravit PR Preskot porovnany s Nordwoodom ten vykon preskotu je zevadzajucejsi ako AMD PR

Udavac
Udavac
Level Level
26. 3. 2004 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intelu sa prestaly pacit ciselka typu 3000Mhz.Asi preto ze na ne bez problemov vystaci neaky AMD na 2Ghz za polovicnu cenu. Preto radsej zavedu Processor Numbering abi mohli svoje nepodarky schovat za ciselka a obicajny clovek bol s toho zdeptany co je to zac?

Roob
Roob
Level Level
25. 3. 2004 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak to sa teda mylis, u grafickych kariet je v tom pekny bordel, a nevyzna sa v tom ani panboh. Tak isto to bude aj u intelu - uz teraz je to u amd. Amd ma strasne vela druhov procakov, a prehlad v tom bude az prestanu vyrabat 32bit procaky. Intel podla mna robi chybu, ked prestane pouzivat mhz oznacenie, lebo tym strati tupcov s malym penisom, co potrebuju mat velke megaherce.

Sherman
Sherman
Level Level
25. 3. 2004 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Roob hehe ... tak si vrat svuj procak na nominalni hodnoty :)

Nevim, ale kdo si nejvic honi frekvenci?? AMDckari ... je jim malo tech jejich 1530MHz na XP1800+ a taktujou na 2100MHz.... P4kari si honit nepotrebujou, ti uz vyhoneno maj :)

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
25. 3. 2004 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Az na to, ze se u grafickych karet najdou vyjimky, kdy jsou nektere karty s vyssim oznacenim pomalejsi nez ty s nizsim :)

johny_630
johny_630
Level Level
25. 3. 2004 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslim si ze nemate pravdu, pokud ovsem chcete zpochybnovat Scotta Muelera, pak Vam toto pravo neupiram...

komisar_durex
komisar_durex
Level Level
25. 3. 2004 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jezis tne intel fakt uz blbne....soucasny systme byl dost jasny......P4 3.2GHz = AMD athlon 3200+ mel srovnani...s cim budou lidi srovnavat ted...netusim:-)

johny_630
johny_630
Level Level
25. 3. 2004 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komisar_durex No to neni pravda, AMD PR je zavadejici, nebot se vztahuje k P4 s jadrem Willamete, ktere melo "pouze" 256KB L2 cache pameti a frekvenci sbernice 100MhZ (x4), take jadro nebylo dokonale odlazeno, takze srovnavani pomoci PR s Northwoodem nebo Prescottem neni na miste, o Gallatinu nema cenu se bavit..

Udavac
Udavac
Level Level
26. 3. 2004 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johny_630 Taka malickast PR nebol odvodeny od Intelu Wilmet ale od Thunderbirda. Alebo si mal Intel vytvorit ratyng voci AMD mohol bi vizerat asi takto Intel Pentium 4 2000 (3000Mhz)

johny_630
johny_630
Level Level
25. 3. 2004 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komisar_durex No to neni pravda, AMD PR je zavadejici, nebot se vztahuje k P4 s jadrem Willamete, ktere melo "pouze" 256KB L2 cache pameti a frekvenci sbernice 100MhZ (x4), take jadro nebylo dokonale odlazeno, takze srovnavani pomoci PR s Northwoodem nebo Prescottem neni na miste, o Gallatinu nema cenu se bavit..

johny_630
johny_630
Level Level
25. 3. 2004 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johny_630 OMLOUVAM se vsem ctenarum, za zdvojeni diskusniho prispevku, ktery zapricinilo pomale pripojeni a moje netrpelivost...

johny_630
johny_630
Level Level
25. 3. 2004 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No a to ze PR AMD je to same, to nikoho ani nenapadne??? Nebo jste tak zaslepeni a zaujati, ze to prehlizite?

YOB
YOB
Level Level
25. 3. 2004 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mlžit, mlžit, mlžit. Nic nového.

petrkoz
petrkoz
Level Level
25. 3. 2004 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Frekvence nevypovida o vykonu uz dost dlouho. Stejne tak jak chcete srovnavat AMD FX nebo Opteron s ostatnimi ?
Vyhodit frekvenci z oznaceni vykonosti CPU je urcite spravny krok, ale oznacovat to je nejakymimi cisly ...
Myslim, ze by vyrobci meli take oznacovat CPU parametrem odvozenym od nektereho z CPU benchmarku, aby si mohl zakaznik lepe udelat obrazek a porovnat jednotlive procesory nejen od Intelu a AMD, ale i od ostatnich vyrobcu ...

Pro bezneho uzivatele to znamena, ze se nebude moc chlubit frekvenci sveho nadupaneho CPU :-))

Reklama
Reklama