Společnost Aridge, spadající pod automobilku XPeng, zahájila velkosériovou výrobu létajících aut Land Aircraft Carrier.
O létajících autech se píše už mnoho let. Jejich koncept se hodně měnil a jednou to měla být po silnicích jedoucí auta s vrtulemi, tedy schopná i letu, později se takto začalo říkat většině eVTOLů, které ale nepodporují jízdu po silnici. Původní koncept auta se tak ztratil a jeden ze způsobů pohybu naprosto zmizel. Společnost Aridge, původně AeroHT, je částí čínské automobilky XPeng, a právě ta zahájila velkosériovou výrobu létajících aut Land Aircraft Carrier, které mají zase o něco odlišný koncept. V jejich případě jde o mateřské kolové vozidlo s 6 koly, délkou zhruba 5,5 metru a šířkou i výškou okolo 2 metrů. Z něj se může oddělit letoun, který pak plní létající funkci. Samotné auto ale zůstává na zemi. Nelze tedy část cesty proletět a pak pokračovat po silnici bez toho, aniž by tam dojela pozemní část. Ta podporuje manuální i autonomní řízení.
	Výroba auta probíhá v nové továrně o ploše 120 tisíc m2. Umístěna je v Kantonu a skládá se z 5 velkých částí. Jedna se stará o výrobu kompozitních materiálů, druhá o pohony, třetí o složení, čtvrtá je lakovnou a poslední pak provádí finální integraci. Ze začátku bude výrobní kapacita zhruba 5000 kusů ročně s tím, že z linky sjede jedno létající auto každých 30 minut (to napovídá jednosměnnému provozu). Plná výrobní kapacita linky je nicméně o něco vyšší a dosahuje 10 tisíc kusů za rok. Dodávky prvních vozů by měly být zahájeny na jaře roku 2026 a cena je okolo 2 milionů čínských jenů (cca 6 milionů Kč).