Zpět na článek

Diskuze: Mobile Athlon XP-M (... na 2500 MHz)

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

tief
tief
Level Level
25. 9. 2005 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jakákoli investice do této sestavy budou vyhozené peníze. Dnes už se nevyplatí takhle starou věc upgradovat. Procesor je stejnak na hranici možností a nová deska to příliš nevytrhne (tedy určitě ne tak, aby to ospravedlňovalo její cenu).

tief
tief
Level Level
25. 9. 2005 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžete zadrátovat FID pomocí pinů nebo upravit můstky L6 pro vyšší PowerNow! násobič. Deska rozhodně vyšší FSB nedá. Od tohoto procesoru bych stejně moc neočekával, je to jeden z těch horších kusů a s 2600+ 47W se ani omylem nemůže rovnat.

tief
tief
Level Level
9. 8. 2005 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro Turion není důvod, protože:
1) Se dá špatně sehnat a neprodává se jako BOX
2) Běží na pomalejším socketu 754 a může mít maximálně dva DIMM moduly, jinak už nechodí PowerNow!.
3) Potřebuje BIOS na něj připravený a jelikož to není desktopový procesor...
4) Má jádro optimalizované na spotřebu, tj. s pomalejšími transistory, takže není schopen tak vysokých frekvencí.

Vše nyní hraje pro Opteron 1xx s939, který ani jedno z výše uvedených omezení nemá.

Pari
Pari
Level Level
5. 7. 2005 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den.Asi tak s koro 1rok a možná víc jsem uvažoval koupit mobilní atlona 2600+XP-M a nákou tu základní desku do které by šel.Nakonec jsem ten procesor koupil a skusil jsem ho hodit do desky Asus A7V600-X a šel tam.Dal jsem ho bez problemu na 2512Mhz ale musel jsem ho chladit.Tahle deska ma i připojení pro sata, tak jsem si koupil hardisk - sata, ale najednou to začalo dělat chyby a zjístil jsem že na těchto deskách to často nejde.Tak si chci koupit novou základní desku která má i dual ram a hlavně sata a taky aby tam šel ten Atlon 2600+ mobile.Tak bych potřeboval poradit jestli by tedy procesor Atlon mobile 2600+XP-M šel na deskách Gigabyte GA-7VT880L a Asus A7N8X-E deluxe.Byl bych hodně rád za každou radu.Tak děkuji.Nashle.

Pari
Pari
Level Level
19. 4. 2005 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se zeptat zda by na základní desce tapu Asus A7V600-X

tief
tief
Level Level
31. 8. 2004 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I dnes se ještě objevují série IQYHA, jen už je nutné vybírat. Poslední dodávané kusy bohužel patří asi mezi nejhorší z hlediska přetaktování.

tief
tief
Level Level
31. 8. 2004 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poslední várky těchto procesorů obsahují i starší série, které jsou mnohem méně povedené. Recenzována a zhruba dva měsíce dodávána byla výhradně série IQYHA s daty výroby 0352 a začátkem roku 2004. Bohužel musím říct jedno - kdo nezaváhal...

tief
tief
Level Level
23. 8. 2004 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano.

akcitrk
akcitrk
Level Level
9. 8. 2004 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky uz sem to ted taky zjistil ze jiny nez ten 10 jdou

akcitrk
akcitrk
Level Level
8. 8. 2004 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam AN7 XP-M 2600+ OCZ 3200 Platinum a když dám nasobič 11x tak mi FBS jede 200-223Mhz,ale když dám třeba 10x200 tak to nenajede nevíte proč ?Jo mám Dual channel,Radeon AIW 9800 SE,Enermax 465W,Chladim Vodou.

tief
tief
Level Level
8. 8. 2004 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@akcitrk Jedná se o chybu v čipsetu nForce 2. Některé násobiče při FSB 200 MHz nefungují, tuším se to týká násobičů 10x a 10.5x. Ostatní by fungovat měly.

tibot
tibot
Level Level
20. 10. 2004 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief ja mam prave opacny problem
na EPOX 8RDA+ nejde ziadny iny nasobic ako 10x a to pri ziadnom FSB
tak isto na staruckej MSI KT3Ultra[KT333| tu som musel rozpojit predposledny mostik na L5 lebo to startovalo na15x no zda sa ze som nic nevyhral-teraz to ide len ked dam 10x pri ostatnycj nasobicoch pocitac ani nenabehne
co to moze byt

tief
tief
Level Level
6. 8. 2004 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, pojede. Stačí nastavit FSB 200 MHz, násobič 11x a napětí odhadem 1.5V.

sentry
sentry
Level Level
2. 8. 2004 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neviete náhodou niekto, či XP-M 2600+ rozbehám s touto doskou? (ASUS A7V8X-X, VIA KT400 chipset).

tief
tief
Level Level
29. 7. 2004 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem právě zjistil, že tato deska s BIOSem z července 2004 nabíhá s XP-M na násobiči, jaký si zvolíte v BIOSu. XP-M je proto vhodný procesor do této desky a problém AMI BIOSů se této desky netýká.

tief
tief
Level Level
29. 7. 2004 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neměl by v tom být problém.

petrvac
petrvac
Level Level
15. 7. 2004 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se zeptat jestli procesor se spotřebou 72W je vůbec určen pro notebooky.
Takový procesor osazuje Acer do řady ASPIRE 1355. Pod označením v jejich tech. specifikaci
jako "Mobilní AMD Athlon? XP 2600+ (72 W) s 512KB L2 cache, technologie PowerNow!"
http://www.acer.cz/acereuro/wr-resource/3323276519/upload/E0Entity3/1/ASPIRE1350_2_cz.pdf
Zarazilo mě to a tak jsem si to ověřoval přes podporu Aceru kde mi to potvrdili. Zvažuji koupi
toto notebooku, ale toto se mi moc nelíbí. Asi to moc cool notebook nebude.

tief
tief
Level Level
15. 7. 2004 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrvac Po pravdě do notebooku bych si nedal ani tu 47W verzi. Na můj vkus dost vaří, to už mi přijde jako lepší volba přetaktovat desktopové XP 1700+ Thoroughbred DUT3C a provést přelakování L5 můstku (vytvořit z něj mobile). Pokud ale přesto chcete 2600+, řekněte jim, ať procesor vymění za 47W verzi, rozdíl v ceně by měl být v řádu pár stokorun (doslova) a to se jednoznačně vyplatí.

No a k otázce, zda je pro notebooky... dokonce to není nejhorší volba, Mobile Athlon 64 DTR má 81W a Mobile Pentium 4 je klasický desktopový čip se spotřebou až 96W (Northwood) nebo 103W (Prescott).

petrvac
petrvac
Level Level
15. 7. 2004 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Jo nechat si ho vyměnit za 47W to byla amerika, ale my jsme v ČR. Tady se na mě tak akorát vyse... Můžu se tak jen utěšovat tím, že na tom nebudu nejhůř. I tak díky.

WarIord
WarIord
Level Level
22. 7. 2004 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrvac on to asi nebude notebook ale deskbook, coz je takovej hybrid mezi NTB a PC.... ma to vetsinou externi baterku, ktera vydrzi neco pres hodinu a pouzivaji se v tom klasicke procesory ktere samozrejmne topi a zerou jako krava...

vahy
vahy
Level Level
13. 7. 2004 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pojede tenhle kousek na MB ASUS A7N8X non Pro rev. 1.04 ? Mám Barton 2500+ na 2194 MHz (12.5x175), ale FSB nad 190 nestabilní. Díky za příp. odpovědi.

tief
tief
Level Level
12. 7. 2004 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teď mi přišel mail ze zahraničí, že na KT880 to jde také.

mad maxii
mad maxii
Level Level
10. 7. 2004 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ted to budu zkouset rrobe(cca. 12-15.7) s deskou "SOLTEK SL-KT880E-RL (A, VIA KT880, 400/333, DDR, LAN, RAID) ". Ma sice jen 3cestny stablik(mezi nama: pokud nepouzijes tekuty dusik na chlazeni tak urcite bude dostacujici i 2 cestak...) , ale na ten nas air OC to bude azaz.....Uz jsem delal hodne MB..., od epoxe,asuse,abitu,fice,solteka,aopena atd. a nakonec jsem se vratil na zacatek...,tj. k epoxu. Ale musim zduraznit ze vetsina desek byla s chipsety KT a malo s nF2 a ze epox vyhral v pomeru CENA/STABILITA.
Jinak jeste k tomu solteku: ma v sobe techniku pretaktovani zvanou REDSTORM takze oficialne take podporuji OC a maji na to stavene MB(ja si to samozrejme taktnu ruco...), takze za cenu 2250 vc. DPH je to zatim to nejlepsi s KT880 na trhu....!

jiri drak
jiri drak
Level Level
6. 7. 2004 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo a nasobice to umi i z vyssi rady, kdyby se nepodarilo nejake vetsi FSB :)

jiri drak
jiri drak
Level Level
6. 7. 2004 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

spoj ah30 a ah28 tzn. 133 --> 166.
Jestli to pomuze se uvidi, zkazit se tim nic neda.
Osobne bych sel spis do osvedcene NF7 nebo NF7-S (pokud potrebujes SATA, Firewire nebo SoundStorm, jinak je to stejne). Nejaky uGuru z AN7 to za tebe stejne lepe nenataktuje.

Keyoke
Keyoke
Level Level
30. 6. 2004 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci ti do toho kecat, ale ja jedu na 10x200 uz hoooodne dlouho a jen protoze se mi nechce mit doma turbinu (Volcano 7+) a vodnika si dam dokupy az v lete, nejedu vejs. Ale to uz je jina pisnicka, kazdopadne jedu na FSB 200 stabilne uz zatracene dlouho a ver tomu, ze mi to slape pekne i pres absenci lepsi delicky... nejsem az zas takovej amater. ;-)

jiri drak
jiri drak
Level Level
30. 6. 2004 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Keyoke Ja byt tebou, tak si zacnu pravidelne zalohovat HDD :)

tief
tief
Level Level
29. 6. 2004 00:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Deska má jen 4bit BP_FID. Klasické u starších desek a většiny nForce 2. Budete muset zadrátovat násobič na patici - přepněte BP_FID[4] na hodnotu High a zbytek nastavte v BIOSu podle tabulky FID kódů. Detaily na Fab51 nebo v jednom starším článku z mé produkce napsaným pro mojí nynější konkurenci.

Keyoke
Keyoke
Level Level
29. 6. 2004 00:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S Epoxem 8K3A+ (tudiz KT333) to povali or not? Byl by to pro me docela vhodnej upgrade. :-)

tief
tief
Level Level
29. 6. 2004 01:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Keyoke Ano, EPoX s KT333 naprosto spolehlivě Mobile Athlon XP-M podporuje a násobiče půjdou v pořádku měnit. Tuším jediným problémem u této desky je pouze 4bit BP_FID ovládání, takže pro vyšší násobiče než 12.5x by bylo nutné zadrátovat socket (viz. odpověď výše).

Keyoke
Keyoke
Level Level
29. 6. 2004 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Diky za odpoved! Vidim to jako nadejny upgrade a 12.5x200 mi prozatim bude jako strop naprosto vyhovovat - mam jen 512MB DDR333 - jednu dobu proslule Winbondy, ktere sice jedou i vyse nez 200MHz, ale v tehle starsi desce to nema cenu hnat do extremu.

jiri drak
jiri drak
Level Level
28. 6. 2004 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Procesor bezi v desce bez uprav, proste Plug & Play :) Casovani pameti i Vcore je popsano v clanku, zadne specialni nastaveni mne nenapada. Akorat oproti predchozimu Bartonu 2500+ se 166FSB jsem mel nejdrive problemy zvednout FSB nad 220, coz jsem resil L12 modem (vice: http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html ). Ale diky tomu, ze je u CPU odemceny nasobic, tak se da dobre taktovat i pri nizsich FSB.

Reklama
Reklama