Zpět na článek

Diskuze: MSI K8N Diamond vs. Asus A8N-SLI Deluxe: zařadtě turbo

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

VJ
VJ
Level Level
23. 1. 2005 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano. Je to věc chipsetu. Nforce4 jej umí. Takže jej automaticky umí obě desky.

xmon
xmon
Level Level
17. 1. 2005 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím.
Chcem sa len opýtať či bude chod karty na MB asus SLi bezproblemový alebo si výrobca dosák pripravil nejaké prekvapenie pre "milovníkov" ATI.
Ďakujem za všetky odpovede

Jerhyn
Jerhyn
Level Level
17. 1. 2005 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vim, že to do této diskuze nepatří ale nevim kam bych to měl napsat

nepřipravuje se recenze na desku Gigabyte GA-K8NXP-9 resp. srovnání této desky např. s MSI K8N Neo4?

Myslím si, že nejen já bych ocenil nějaký článek o desce pro Socket 939 s PCI-e -> nForce 4, non-SLI

(ne každý si může dovolit 2x 6800Ultra a když má někdo na 2x 6600GT tak udělá líp když si koupí jednu 6800Ultra)

Díky za odpověd, ikdyž ten dotaz nepatří zrovna sem....

Radim Zavadil
Radim Zavadil
Level Level
17. 1. 2005 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Reklamace produktu zakoupeného mimo oficiální distribuční kanál v ČR není možná. V případě poruchy jej tudíž budete muset reklamovat v místě zakoupení, čili v zahraničí.

VJ
VJ
Level Level
21. 12. 2004 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky by mne zajímalo, kolik je možno připojit na toto řešení monitorů. Patřím k bláznům co používají 3 monitory na jednom kompu. Myslím si že pro práci je minumum 2 monitory. Na jednom je předloha a na druhém to zpracovávám. Problém je jen v létě. Mám CRT a tak si musím rozmyslet, kolik jich mohu zapnout, abych se neupek. Čekám na chipset od ATI ten by měl umět 3 monitory. Pokud by šli připojit 4 monitory, netuším jak je poskládat aby se na nich dalo pracovat ;-) Tam už pomůže snad jen kolečková židle s bezdrátovou myší.

arny_71
arny_71
Level Level
21. 12. 2004 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Jistě. Naprosto souhlasím. Jen to potvrzuje co jsem řekl. "

Co prosim? Pan Zavadil prave zcela vyvratil vsechny tve reci o tom, ze do CR bylo dovezeno 50 ks zminovanych zakl. desek, a ty tvrdis, ze ti vlastne pritakal? Clovece, kasli na obchod a jdi do politiky, ty se tam neztratis!

Jo, a prestan se uz hadat s Casperem, jen se ztrapnujes. Sedy dovoz samozrejme existuje i u zbozi, tebou uvadene desky (pokud exuistuji) jsou toho zarnym prikladem. Mimochodem, nikdy jsi neslysel o sedem dovozu napriklad v souvislosti s mobilnimi telefony?

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
20. 12. 2004 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejedna se o chybu, ty 4GHz jsem napsal zamerne, aby bylo jasne, ze takove CPU momentalne NENI

casper_9737
casper_9737
Level Level
20. 12. 2004 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uznávám chybu ohledně toho uvedení na trh ...uklepl  jsem se a nenapsal tam měsíc leden - moje chyba.
Nicméně to nemění nic na tom, že tou svou odpovědí potvrzuješ něco jiného, než tvrdíš. O pár řádků výše píšeš, že víš, že těch desek sem bylo dovezeno 50 a že není šedý dovoz... Z toho příspěvku od dodavatele je jasný, že těch desek sem oficiálně ani více nepřišlo, takže není ani možné zakoupit těch 100ks, které podle tebe seženeš do čtvrtka odpoledne. Na tohle jsem primárně narážel v tom svém příspěvku výše. Takže přestaň psát nesmysly o tom, jak jseš si jistej, kolik těch desek tady je a bylo a jak je teď klidně můžeš sehnat, byť ve větším množství. Desky prostě nejsou, skoro nebyly (až na pár - cca 5 kusů) a letos ani nebudou.

casper_9737
casper_9737
Level Level
20. 12. 2004 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casper_9737 upresnuju
.....z toho příspěvku od dodavatele je jasný, že těch desek sem oficiálně více jak 5-6 nepřišlo.....

Radim Zavadil
Radim Zavadil
Level Level
20. 12. 2004 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nerad vstupuju do této diskuze, ale za oficiálního distributora značky Asus i MSI můžu prohlásit, že vím opravdu jen o cca 6kusech této Asus desky, které byly do České republiky dovezeny přímo přes dovozce. Jestli opravdu víte o dalších deskách, které se tu objevili, pak se s největší pravděpodobností nejedná o přímý dovoz.

Radim Zavadil
Radim Zavadil
Level Level
20. 12. 2004 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radim Zavadil a pro jistotu ještě tuto informaci doplním - v současné době základní desky se SLI nejsou a do konce roku ani nebudou. Skladem se očekávají v pruběhu ledna.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
19. 12. 2004 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten bios byl opravdu divny, ale nakonec jsme od Asusu dostali bios novy. Ale jak jsem rikal, problemy s ATi byly porad.

K tem frekvencim...ja to v clanku zminuji, prisel jsem na to az po napsani recenze, takze je to pouze zmineno, ale Asus podvadi v Biosu polozkou PEG Mode nebo tak nejak, ktera zvysuje frekvenci PCIe, tak proto jsou vyssi i frekvence karty. To buhuzel vedlo k uplne nepouzitelnosti ATi karet. Kdyz se to vypne, sice padaji, ale mene. Bohuzel, sice to tak nevypada, ale pro vypnuti je nutne hodnotu nastavit na slow, nikoliv normal, ovsem podrobneji to pisi v clanku.

manstein
manstein
Level Level
18. 12. 2004 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kup si paměti DDR400 CL 2.5, rozíl oproti CL 2 je směšný. Desku si vyber podle několika testů jak z netu tak z časopisů. Já bych teď rozhodně neutrácel za desku s PCI-E, protože je příliš drahá a její výkon neodpovídá penězům. Pokud si boháč tak určitě nForce4 SLI MSI K8N Diamond, i když se ani to vlastně nevyplatí. Budiš však boháčům země lehká. Já bych koupil ještě stále AGP 8x nebo bych půl roku počkal na zlevnění PCI-E. Teď bych asi koupil MSI K8N Neo2 a MSI NX6600GT nebo Leadtek, která je asi tak o 600Kč levnější. Cenu si asi ověříš a musíš si počkat na dostupnost. Ceny by se měly pohybovat u MSI kolem 6800Kč vč. DPH a Leadtek něco nad 6000Kč vč. DPH. Za víc nekupuj! Toť vše. Když budeš chtít nějak komunikovat tak na můj e-mail: tomasbouzek@centrum.cz.

casper_9737
casper_9737
Level Level
18. 12. 2004 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jasně...Já moc kecám....Akorát že já mám svoje informace přímo od člověka, co s Asusem obchoduje (lokálního distributora). A ten by to asi měl vědět, ne?? Takže být tebou, radši bych zmlknul.....
A k tomu šedýmu dovozu.....že se praktikuje jen u software??? Takovou blbost jsem už dlouho neslyšel. Ty buď vůbec nevíš, jak obchod funguje anebo jseš úplně mimo (posouzení nechám na čtenářích... :) Kdybys ses trochu v obchodě orientoval, nemohl bys napsat takovou blbost....to už jsem vážně dlouho neslyšel....teď si mě opravdu pobavil...:))

casper_9737
casper_9737
Level Level
17. 12. 2004 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

50?? tak to se mi opravdu nezdá. Vím o 3 jednomu hlavnímu ditributorovi - a z nich šly snad všechny na testy. Možná jsem schopnej připustit, že přišli ještě další 2-3, redakcí je tady opravdu hodně, ale víc BROUKU jich opravdu nepřišlo. Alespoň ne oficiální cestou - a tyhle informace mám z oficiálních zdrojů. MOžná jestli znáš nějakej šedej dovoz, pak asi jo, ale jinak určitě ne. Protože to by se asi daly u těch oficiálních distributorů koupit a schválně, zkus si zavolat, kolik jich kdo má na skladě (nebo měly....) odpověď určitě už sám znáš, akorát ji asi nechceš přiznat. Holt kopeš kolem sebe jak abys ukázal, jak jseš dobrej.....No asi jsi, určitě máš přehled, to se ti musí nechat, ale občas bych taky mohl zapojit mozek.........btw:blbec tu nejsem já..ale díky žes to tam napsal, aspoň si ukázal, že tvá inteligence je na úrovni tvého vyjadřování..... přesně jak jsem předpokládal...

casper_9737
casper_9737
Level Level
17. 12. 2004 23:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casper_9737 a jinak tabulky poruchovosti mám, takže mi je posílat nemusíš - proto jsem to taky zmínil a pořád si za tím stojím ....a nejspíše od toho samého distributora, od kterého ty bereš Asus i MSI, jak si psal v příspěvku výše...ale díky za nabídku :)

casper_9737
casper_9737
Level Level
17. 12. 2004 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

osobně bych kvůli ceně šel radši do ATI čipsetu. Třeba tato deska - MSI RS480M2 - http://www.msi.com.tw/program/newsrelease/news_page.php?UID=357, na to rozhodně má. Podle prvních testů bude výkon odpovídající nForce4 a i když je to mikro-ATX, důležitá je cena. Ta se má u nás pohybovat kolem 2500-3000,-Kc, což je za desku pro Athlon 64 Socket 939 opravdu minimum. Navíc se bude dělat i model s integrovanou grafikou s podporou DirectX 9.0. Má být uvedená někdy začátkem roku, takže rozohdně je na co se těšit....

casper_9737
casper_9737
Level Level
17. 12. 2004 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrej pokus. Co vím, tak do české republiky byly dovezeny jen asi 2-3 kousky Asus nForce4 a ty šly jen do redakcí na testování . Všechny další i od ostatních distributorů budou k dispozici až v polovině dalšího roku. Na vině je údajně nVidia, která nestíhá dodávat chipsety.
Takže by mě fakt zajímalo, kde si ji, jak říkáš do 10 dnů, koupil.....

casper_9737
casper_9737
Level Level
20. 12. 2004 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casper_9737 Omlouvám se, uklepl jsem se....mělo tam být samozřejmě, že desky budou k dispozici až v polovině ledna, dalšího roku...ta poznámka byla hlavně o reakci no to, že se ta deska dá koupit do 10 dnů...

casper_9737
casper_9737
Level Level
17. 12. 2004 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No já nevím jaké máš zkušenosti ty (možná špatné, možná ne a jenom se rád navážíš :), ale měl jsem teď možnost zjistit poruchovost motherboardů značek MSI a Asus u jednoho z distributorů a vycházela plus mínus úplně stejně...dlouhodobě samozřejmě....

casper_9737
casper_9737
Level Level
17. 12. 2004 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak aby ta MSI zas trochu lesku nabrala - ten motherboard je totiž dodáván včetně Wi-Fi a Bluetooth karty (teď nevím, jestli to v tom článku bylo - jestli jo, tak jsem to asi přehlídnul). Za tu cenu je to podle mě velká výhoda - máš připojení přes bezdrát i Bluetooth a nepotřebuješ dokupovat nic dalšího (třeba já oboje používám dost často..). Co vím, tak MSI je jedna z mála firem (nebál bych se rovnou říct že i JEDINÁ), co dokázala spojit tyto dvě připojení na jednu kartu (kvůli vzájemnému rušení). A to je další bod pro MSI !

casper_9737
casper_9737
Level Level
17. 12. 2004 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tvoje odpor k MSI je více než zřejmý. Asi nedokážeš pochopit, že ta deska od MSI může být skutečně lepší než má Asus. To že použili novější řešení a nesáhli k již osvědčenému, ale méně výkonnému řešení jako Asus nebo GigaByte je podle mě spíše výhoda. Jistě, možná se nějaké problémy na začátku objeví (novinky nebo první verze produktů nikdy nejsou dokonalé a představ si, ani Asus je takové nemá. Třeba taková Asus K8N-E Deluxe - slabé kondíky bych prostě u Asusu Deluxe za ty peníze nečekal - ale taky to uvedly....na prodejích se jim to teďka pěkně vrací...) Rozhodně je to krok dopředu, kterým se MSI snaží ukázat, že se aspoň trochu snaží inovovat. Jestli je Asus opravdu tak dobrý, jak se ho zastáváš, proč tohle řešení nepoužil taky? Podle mě se to dá spíše vysvětlit tak, že v tomhle je prostě Asus i GigaByte pozadu, nebo že na to prostě nemá - to mi ostatně přijde jako mnohem přesnější, než jednoduše nařknout MSI z nějaké "lumpárny". Ono pomluvit něco je totiž velice jednoduché, než přiznat porážku.... což bude nejspíše i tvůj problém...:)

arny_71
arny_71
Level Level
21. 12. 2004 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casper_9737 "Asi nedokážeš pochopit, že ta deska od MSI může být skutečně lepší než má Asus."

Ano, skutečně MSI deska může být lepší než ASUS, bohužel jsem ale ještě takovou neviděl. :-/

Nejsem fanda zatiženy na značky, dobrou desku může klidně udělat i Gigabite, Shuttle apod., ale MSI nevěřím.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
17. 12. 2004 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi nejdrive zacnu Far Cry, samozrejme mate pravdu, ja si toho pri tvoreni nevsiml, kazdopadne jsem to jiz opravil. Stejne tomu tak je i v pripade Doom3, ale zde jiz nemam zdrojove obrazky, takze vysledek nemohu opravit, tvoril jsem to rucne ve Photoshopu, ale na druhou stranu GeForce 6600GT ma plus minus stejne vysledky, takze se moc nemeni.

Ale ted k zajimavejsimu. Ano, domnivam se, ze v pripade Far Cry, ale i ostatnich her, by teprve s dualCPU byl narust vyssi. JInak si nemyslim, ze by pomohlo pretaktovani na 4000+, jelikoz ja pouzivam 3800+, na jinych serverech 3500+ a rozdil je porad stejny, tedy ani onech 300+ neprineslo rozdil, takze by asi neprineslo ani tech 200+ pri zrychleni na 4000+. Problem je, ze v novych hrach je fyzika modelu, postav aut a proste vseho natolik narocna, ze vetsi cast naroku se presouva na CPU. Jinak temer samozrejmosti je, ze pri porizeni SLI karet vyrobce neceka, ze by jste nehrali bez FSAA a AF, a to vetsinou v 1280x1024 nebo podobnem rozliseni, takze narust by tam byt mel, i kdyz ne takovy, jako s pouzitim dualCPU.

Kazdopadne se tesim, az se na trhu objevi dual deska pro Opterony s dvojici PCIe - samozrejme mam na mysli s nForce4 Pro, ktera by mela podporovat 40PCIe linek, takze by melo zustat dost prostoru pro vsechno. Pak se presvedcime, zda a jak je CPU dulezite v modernich hrach.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
17. 12. 2004 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja myslel, ze je to z popisu dost jasne. Takze prvni sitova karta je napojena na cipset a obsahuje FW. Druhy sitovy cip je na PCIe a nema FW.
Dale - pridavny sata radis Sil 3132 obsahuje SATA-II.

Ale chĺapy, kurna, dyt to vubec nectete, vsude jsem to jasne psal a kdyz nic, tak na prvni strance jsou odkazy na datasheety, kde to vsechno je!!!!!!!!!!!!!!

milaluke
milaluke
Level Level
17. 12. 2004 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek byl dobre napsany, snazil se ctenare seznamit se vsemi pro i proti obou MB i pripadnych reseni (GF6600GT vs. GF6600GT SLI vs. GF6800GT). Trochu mi chybi jeste porovnani s GF6800GT SLI (samozrejme ze cena takoveho reseni bude dosti krvava nehlede na v clanku take zminene nutnosti VELMI vykoneho CPU - ale pro uplnost by to bylo jiste zajimave srovnani).
Jen bych si dovolil doplnit jednu z poslednich casti a sice tykajici se cen grafickych karet: ASUS GF6600GT skutecne stoji 6641 bez DPH (7903 s DPH), ale napr. MSI uz se da koupit za 5158 bez DPH (6138 s DPH) a pokud se poohlednu po ostatnich vyrobcich, tak napr. nejlevnejsi GF6600GT je v tuto chvili od Club3D za 5005 bez DPH (5956 s DPH). Cena GF6800GT od ASUSu jen malicko prevysuje cenu dvou Club3D GF6600GT - 9264 bez DPH (11024 s DPH). V tomto pripade bychom ale meli brat verzi do PCIe, kde jsem zatim jako jedinou dostupnou nasel MSI NX6800GT s cenou 11900 bez DPH (14161 s DPH), pripadne MSI NX6800 (neni verze GT - ma jen 12 pipelines, ale podporuje SLI pro pripadne budouci rozsireni) s jiz trochu lepsi cenou 9218 bez DPH (10969 s DPH). Vse vychazi z cen jednoho nejmenovaneho prazskeho maloobchodu.
Chtel jsem jen rict, ze GF6800GT je pro GF6600GT SLI urcite velkou konkurenci i v pomeru cena/vykon, ale pouze v jakemsi neporovnatelnem pripade - GF6800GT je v "cenove dostupne variante" pouze na AGP, kdezto GF6600GT SLI je PCIe reseni .. pokud ale budeme chtit vzit srovnatelne na stejne platforme (GF6800GT na PCIe) uz to tak cenove vyhodne nevychazi.
Urcitou moznosti je samozrejme pouziti jedne GF6800GT PCIe a az nam vykon nebude stacit (a rozpocet dovoli :-) dokoupeni druhe, pripadne stejny scenar (nebo rovnou koupeni dvou kusu - ale to uz je opet drazsi reseni() GF6800 PCIe neGT.

milaluke
milaluke
Level Level
17. 12. 2004 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@milaluke "Cena GF6800GT od ASUSu jen malicko prevysuje cenu dvou Club3D GF6600GT - 9264 bez DPH (11024 s DPH)."
Omlouvam se, nejak jsem se prehledl kdyz jsem porovnaval ceny jednotlivych karet - mel jsem samozrejme napsat, ze cena GF6800GT AGP od ASUSu je jen nepatrne nizsi nez cena dvou Club3D GF6600GT PCIe - 9264 bez DPH (11024 s DPH) vs. 10010 bez DPH (11912 s DPH).

krusty55
krusty55
Level Level
17. 12. 2004 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč do desek s nForce4 všichni cpou SLI? Jeslti to takhle půjde dál, tak si asi budu muset pořídit nForce3, anebo volaaký Via chipset...

scinner
scinner
Level Level
17. 12. 2004 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

clanok je velmi zaujimavy a dost vycerpavajuci ale mal by som jednu pripomienku, a to ze by bolo zaujimave dodat hodnotenie s jednou 6800GT aby mohol citatel priamo porovnat narast prip. prepad vykonu. S pozdravom Vaclav

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
17. 12. 2004 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak jednu opravu, VST je zkratka pro Video Stress Testa nikoliv Visual, jak jsem chybne napsal. Doufam, ze to pri cteni nebude prilis vadit.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
17. 12. 2004 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Muzu rict, ze prave kvuli vam jsem se snazil vsechno v zaveru tak pekne rozepsat, aby jste aspon jednou mmusel uznat, ze to MSI je proste dobry :) (nic ve zlem)

Reklama
Reklama