Zpět na článek

Diskuze: Musk reviduje velkolepé plány na kolonizaci Marsu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

ketivab
ketivab
Level Level
25. 7. 2017 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musk původní systém neruší, jen nejdříve vyvine menší verzi celého systému. A to nejen kvůli otestování klíčových technologií, ale také pro to, že má tato menší verze vydělat dost peněz na tu větší. Menší verze bude obsluhovat převážně nízkou oběžnou dráhu, kam bude velmi levně vynášet satelity (asi hlavně pro satelitní konstelaci od SpaceX určenou k poskytování internetu po celé Zemi). Vynášení satelitů bude takto mnohem levnější než při využití raket F9 nebo FH. Získané peníze potom půjdou na vývoj plné verze rakety. Vývoj menší verze rakety bude snazší a rychlejší než v případě plné verze.

M_M
M_M
Level Level
25. 7. 2017 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Budeme si samozřejmě muset počkat na konec září, ale spekulaci o snížení počtu motorů slyším poprvé. Pravděpodobnější mi spíše přijde hojněji probíraná varianta nasazení plánovaného množství motorů Raptor, ale v menší, již testované verzi.

Blaazen
Blaazen
Level Level
25. 7. 2017 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...na otázku Života, Vesmíru, počtu motorů v raketě a tak vůbec:

42

KwazzyGT
KwazzyGT
Level Level
25. 7. 2017 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, že je tento člověk až moc ambiciózní a vymýšlí neskutečné p**, to mi je jasné. Že dokáže ukecat bohaté blbce na podporu jeho výmyslů je fakt, ale kde vůbec přichází na tyto pitomosti...?! Jeho auto-baterky, lety do kosmu s kolonizací Marsu... to musí být matroš!

batmaster
batmaster
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 7. 2017 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KwazzyGT Je to ambiciózní snílek. Díky takovým (a to i přes slepé uličky, kterých nemusí být zrovna málo) jde pokrok kupředu a my naštěstí můžeme v různých aplikacích jejich píli, vytrvalost a invenci využívat. Nebýt takových, těžko by jsme dneska byli technologiemi tam, kde jsme. A říkat jeho dosavadním úspěchům (zrovna třeba v raketových technologiích) p** je asi zbytečně moc .... :(
Podívej se na to co si dokázal ty a pak pomlouvej ostatní.

ZipX
ZipX
Level Level
25. 7. 2017 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KwazzyGT ake p** vymysla? paypal - mnoho uvatelov pouziva dodnes, spacex - prepravna spolocnost pre NASA a odost lacnejsia nez ruske rakety, Tesla - luxusne/vykonne auta - porovnaj si so znackami ako porshe, jaguar, aston a tak .. rovnaka cena, vyssi vykon a software (tazko alebo vobec nehacknutelny) ktori je dalko lepsi (autonomne raidenie a pod) , Gigafactory - vyroba baterii, solarnych panelov a podobne, dokaza napajat velke mesta ele. ener. (100+ GF pre napajanie celho USA), Boringmachine - nepoznam lacnejsie razenie tunelov :D na slovensku sa razia tunely v milionoch €, alebo u Vas v CZ Blanka :D
a ake ukecavanie blbcov? :D ked predal paypal s bratrom tak tie peniaze investoval na vytvorenie SpaceX, a nekôr odkupil cast Tesly ked to bol maly podnik.. a napady ako HyperLoop nikomu nevnucuje/neukecava, ludia sa len chytia toho napadu a snazia sa to v nieco premenit..

podla tvojich komentarov by som ti poradil vyhladat pomoc psychologa, pacienti si casto neuvedomuju ze su na tom zle..

KwazzyGT
KwazzyGT
Level Level
25. 7. 2017 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZipX ...hezký :-)

wrah666
wrah666
Level Level
26. 7. 2017 06:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZipX Před PP bylo posílání peněz do zahraničí drahé a zdlouhavé. A nikdo nevěřil, že to jde jinak. A vida. Tesla je sice z finančního hlediska jeden velký průšvih, ale zákazníci jsou spokojení a autopilot, ačkoliv stále "ve vývoji" řídí na nájezd kilometrů podobně spolehlivě jako řidič. (též ještě nedávno oficiálně brané jako nemožnost) SpaceX nejenže doopravdy vyvinuli první soukromou raketu, ale ještě jim opravdu úspěšně přistává a je možné jí použít znovu a znovu. Též oficiálně nemožnost. A obrovsky to snížiilo cenu za start. Boring company slibuje, že podobným způsobem sníží cenu za výstavbu tunelů a nutno dodat, zní to naprosto logicky. Razící štít není tak příšerně drahý proto, že by šlo o "něco extra" ale prostě proto, že je skoro co kus to unikít. Takže je tam šílená cena za vývoj a následně patřičně drahá údržba a celkově logistika. Musk chce prakticky jen vyrábět tisícikusové série, čímž klesne cena a patřičně se zvýší dostupnost dílů a v neposlední řadě též odborníků, kteří to dokáží programovat a opravit. A nutno dodat, myšlenka jako taková zní velmi logicky.
Celkově bych řekl, že na co Musk sáhl, to zbouralo minimálně jednu "nemožnost" a ukázalo, že to najednou jde.
PS: a i ten hyperloop nevypadá špatně. Opět, v zásadě nejde o "nic nového", všechny navrhované součásti se již dávno používají, jen jinak. A jen tak mimochodem, svým způsobem tu myšlenku nedávno potvrdili Švýcaři. Respektive v praxi dokázali, že brzdou rychlého pohybu vlaku v tunelu je fakt vzduch. (nově otevřený Gothardský tunel, nákladní doprava zpomaluje osobní právě tlakem/tahem vzduchu)

petrib
petrib
Level Level
28. 7. 2017 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZipX Boring company hlavně redukuje průměr tunelu z běžného silničního dvoupruhového na méně než polovinu. Ono razit cca 8,5m nebo 4,2m je vlastně jiná liga, jiná plocha čela ražby, kubatura vyvážené rubaniny, stabilizace stěny, etc. a jiná liga je taky přepravovat příslušný razící štít.

mch81
mch81
Level Level
26. 7. 2017 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KwazzyGT Rika se tomu mozek, ale to ty asi nemas.

Reklama
Reklama