Zpět na článek

Diskuze: Noctua ustrojila tentokrát kartu GeForce RTX 3080 firmy Asus

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

jardadoma
jardadoma
Level Level
9. 5. 2022 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co dodat. Když vám odejde grafárna, zůstanou vám dva parádní větráčky!

wrah666
wrah666
Level Level
9. 5. 2022 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Tam mě jen mrzí ta ěílená paleta za "lepší napájení" a "lepší chlazení". Ono když se odpočítá, že ani základní šunt napájení a chlazení není zadarmo, tak to "lepší" vyjde reálně dráž možná o 50. Tedy dolarů nebo eček. Takže mi přijde naprosto v pohodě, brát jako zákazník cenu o stovku vyšší. Ale proč mám platit 200 nebo 250 navíc? Když vím, že výrobce má výdaje těch možná 50, nebo ani to ne.

mariantn
mariantn
Level Level
9. 5. 2022 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak NOCTUA je teprv v začiatkoch čo sa týka GPU chladenia, ale je to vítaná "konkurencia":) Ak s tým budú pokračovať a vo väčšiom, tak by to možno potencionálne moholo viesť k zlepšeniu chladenia aj u ostatných? možno ktovie:) i keď skôr asi nie :D

A hold Noctua je kvalita za ktorú sa navyše pripláca odjakživa, ako je u vetrákov zvykom, akurát to u nich nie je len pre značku (ako je bežné u handier) ale tu je tá kvalita cítiť, respektíve nie je počuť:-)

peno11
peno11
Level Level
9. 5. 2022 23:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 No, já nevím. Je to asi věc osobního vkusu, ale já bych si za tu hnusnou Nuctuáckou hnědou připlácet opravdu nechtěl. A jelikož to nemá LEDky, tak většina hráčů to chtít nebude a normální zákazník, kterého LEDkový cirkus v počítači nezajímá, zase zpravidla nepotřebuje výkon 3080 a pokud ano, tak raději pořídí nějaké Quadro. Takže moc nechápu, pro koho je tato karta určená. Možná by Noctua udělala líp, kdyby se zaměřila právě na Quadra. To je, podle mě, segment, kde by mohla spíš zaujmout.

jardadoma
jardadoma
Level Level
10. 5. 2022 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Nejsem si uplně jistý, jestli je Noctua výrobcem grafických karet.
To jsi si asi popletl, kdo co vyrábí a kdo se kam má zaměřit.
Noctue je asi uplně jedno, kam to výrobce grafaren namontuje.

coremar
coremar
Level Level
10. 5. 2022 05:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ale celá tahle grafická karta vznikla jejich spoluprací, Asus navrhl PCB, napájení a další obvody a chlazení dělala noctua, aspoň pokud vím. A ne, že Asus vzal jejich větráky a jen to na tu kartu strčil.

coremar
coremar
Level Level
10. 5. 2022 06:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano, je to věc osobního vkusu, já například s touhle barvou problém nemám, pro ostatní noctua nabízí černou variantu. Nevím kde jste byl na tom, že většina hráčů chce mít RGB cirkus, to bych řekl, že je právě spíš minoritnější záležitost a způsob, jak zvýšit cenu za minimální náklady, nebo jen hra o prestiž.

A Quadro? Pro normální zákazníky? Myslíte ten předražený kus HW určen pro pracovní stanice/firemní nasazení, kde nějaký vzhled a chlazení prakticky nikoho nezajímá, když to běžně skoro nikdo neprovozuje doma? Tam by tak někoho zaujali, to je pro ty (vámi nazvané) normální zákazníky asi tak stejně dobře určený, jako Epic. (v čem není hráč normální zákazník, to mě vysvětlete).

coremar
coremar
Level Level
10. 5. 2022 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 A jak můžete vědět, jaký má na to výrobce výdaj? Vy něco podobného vyrábíte? Orientujete se v cenách všech použitých surovin, v cenách pracovní síly v místě výroby? V cenách vývoje a testování? Si vemte kolik jen tyhle samotné větráky stojí v obchodech. Je tam spousta hliníku navíc, více heatpipes atd.. Pracovaly na tom dvě různé společnosti a každá na tom musí mít nějaký zisk, zvlášť když se v podstatě jedna o speciál. Taky jsou v tom napočítaný marže prodejců(to že si to někdo ještě nadsadí není vinou výrobce), cena doprav(materiálu, komponent, finálních produktů... Je to větší a těžší). Dělají to za účelem zisku, ne za účelem charity(i když jsem si jistej, že obě společnosti někde přispívají). Je tolik faktorů, co určuje výrobní výdaj, že to reálně ví jen výrobce sám. Jistě, i já bych byl radši, kdyby to bylo levnější, ale zůstávám nohama na zemi a nechci, aby podobné firmy krachovali a nerozvijeli se jen pro to, že si neumí nastavit ziskové ceny.

jardadoma
jardadoma
Level Level
10. 5. 2022 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano. Takhle to nejspíš bylo.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 5. 2022 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 ".... A ne, že Asus vzal jejich větráky a jen to na tu kartu strčil..."
No tak přesně takto to bylo, Noctua nemá výrobní kapacity na kompletaci HW a jeho skladování
Oni jen vyrábějí větráky (možná i žebrování), to se spojí . Naloží do kontejneru a odešlou to do Číny/Vietnamu/Malajsie nebo kde že to Asus má továrny.... a tam to spojí s PCB

wrah666
wrah666
Level Level
11. 5. 2022 06:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Oni mají výrobci VÍC výdajů s tím, když smontují kartu a třeba AIO vodníka rovnou ve fabrice, než když vyrobí a distribuují kartu a AIO vodníka do krámu, kde si je koupím a sešroubuju k sobě? Nevím, ale já bych řekl, že přesně naopak a když výrobce grafických karet objedná 100 tisíc kusů chladičů měsíčně, tak dostane oproti koncovému zákazníkovi v krámě solidní slevu. A přitom bingo, karta s hybridním chlazením stojí podstatně víc, naž karta bez něj A vodník koupený samostatně. A to je to, o čem jsem mluvil.

coremar
coremar
Level Level
11. 5. 2022 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ale já nemluvím o tom, kdo to zkompletoval. Ale o tom, že návrh toho chlazení a celý chladič udělala Noctua s úmyslem udělat pro Asus chlazení karty. V reakci na příspěvek, který v podstatě říkal něco stylem, že si Asus prostě jen tak sám od sebe strčil větráky Noctua na kartu a Noctua jako taková s tím neměla nic společnýho, což není pravdivá informace.

coremar
coremar
Level Level
11. 5. 2022 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak zrovna ve vámi uvedeném příkladě logicky mají vyšší výdaje, když to smontuji, nejspíš se ten chladič jednak opravdu asi nebude vyrábět ve stejné fabrice. A druhak, myslíte, že to smontování je nic nestojí? (energie, lidské zdroje apod?), netvrdím, že je to kdo ví jaká pálka, ale taky se tím zvedne hodnota produktu a to ne jen o cenu lepších komponent ani o cenu té práce. Vsadil bych se, že si můžete levněji postavit i auto, když si koupíte všechny díly, než když si koupíte hotové auto, stejně to platí pro všechno ostatní. Skříň si taky zvládnu postavit ve vyšší kvalitě, za nižší cenu než od stolaře... Dál tam máte daň, která je logicky taky vyšší, když už se tam zvedla ta přidaná hodnota, atd atd.
Taky u karty kompletní si můžete být jistý, že na to má nachystané napájecí obvody, může mít i lepší výběrový čip, lepší komponenty, máte jistotu, že to utáhne lepší specifikace, než třeba karta, kde si dáte lepší chlazení, než s jakým se vyrobila... Prostě takhle to funguje a jak už jsem řekl, podobné produkty jsou za účelem zvýšení zisku, ne aby vám dělali radost tím, že to postaví za vás. Kdyby jste to vyráběl vy, tak si to taky necháte dobře zaplatit, abyste na tom dost vydělal.

wrah666
wrah666
Level Level
11. 5. 2022 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 ? Zabalit chladiš ve fabrice do bedny po 50 a odvézt 20 kilometrů do fabriky na frafické karty je dražší, než ho balit po jednom do potištěné krabice a vézt je pak 10000 km? A montáž v té ceně je i tak, dneska tam stojí čičmunda a montuje běžné chladiče. (které mimochodem také něco stojí a tím pádem se nemusí kupovat, když tam přijde už z výroby vodník. A na rozdíl ceny mezi šmejdským a kvalitním kondenzátorem a odporem se můžete podívat sám. Nápověda: za všechny dohromady na celé kartě je rozdíl možná několik dolarů. Několik. rozhodně pod 10. A to opět platí, že jakožto koncový zákazník to koupíte daleko dráž, než když jako výrobce berete kamionj týdně. Zkrátka je mi líto, ale na těch "lepších edicích" nás neskutečně okrádají. Nás zákazníky.

jardadoma
jardadoma
Level Level
11. 5. 2022 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 I když si myslím, že by možná inženýři od Asusu dokázali dát větrák od Noctui na svůj chladič. Mám takový pocit, že už nějaké chlazení dělali

jardadoma
jardadoma
Level Level
11. 5. 2022 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Když takhle budete přemýšlet, tak vás okrádají skoro všichni výrobci. Třeba Rolex. Vždyť je tam železa za pár dolarů!

coremar
coremar
Level Level
12. 5. 2022 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jak říkám, vyšší přidaná hodnota + samozřejmě i ty náklady + ekvivalentně stoupne daň, cla, marže... To je všechno v doporučené ceně započítaný. A nakonec, každý výrobce má právo určit si ceny jaký chce, my s cenou můžeme udělat jen to, že to nebudeme kupovat, to je asi tak vše.

Reklama
Reklama