Zpět na článek

Diskuze: Norové testovali vodíkové trucky, neosvědčily se. Li-Ion řešení se zdá být lepším

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
22. 11. 2023 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vodík nikdy nebyl slibná technologie pro pohon aut, to se ví ve vývoji pohonů už minimálně 20 let. Byl zaměrně vybrán jako demonstrace nezralosti Green technologií aby se zůstalo u ropných paliv. Je o tom nejeden dokument, viz zaříznutí bateriového GM EV1.

Nicméně vodík + palivové články se poměrně úspěšně používají jako staticionární kogenerační jednotky pro nemocnice atd. Zde velký objem a hmotnost nádrží nevadí, navíc teplo z chlazení palivového článku se dá využít na vytápění budov. Účinost článku se pohybuje okolo 50%, takže to co vyrobí v elektrice se musí odvést chlazením pryč - to co u kamionů musí chladičem odvést doluftu, tak se u stacionárních článků dá využít k vytápění budov. Návratnost a ekonomika provozu je tudíž násobně lepší než v autech.

Reklama
Reklama