Norové začali řešit možné potíže s tím, že čínské autobusy Yutong podporují bezdrátovou komunikaci s výrobcem. Obávají se vypínání na dálku.
Dnes je naprosto běžné, že moderní vozy podporují over-the-air komunikaci s výrobcem pro diagnostické účely a aktualizaci softwaru. V Norsku je z toho ale nyní potenciální problém s bezpečností. Zdejší dopravce Ruter, který má pod sebou zhruba polovinu norské veřejné dopravy, se totiž obává, že by tento vzdálený přístup mohl znamenat bezpečnostní riziko. Jde totiž o čínské autobusy Yutong, kde se obává špionáže z čínské strany nebo možnosti vypnout autobusy na dálku a znehybnění flotily. Bezdrátovou komunikaci přes internet přitom dnes má kdejaký dopravní prostředek a nemusí být nutně čínský (ve velkém s tím příšla např. Tesla před více než 10 lety).
Není to ale pochopitelně pravda pro všechny, některá auta toto stále ještě nemají. Dopravce totiž otestoval autobusy Yutongu (zbrusu nové) a holandského výrobce VDL (tři roky staré) hluboko pod zemí v dole, aby odstínil možnost jakékoli komunikace s vnějším světem. U VDL žádné snahy o komunikaci nebyly, ten over-the-air nepodporuje, na rozdíl od svého čínského protějšku. Yutong tvrdí, že dodržuje všechna striktní pravidla ohledně vzdálených přístupů a že data o evropských autobusech jsou šifrovaná, spravovaná a ukládaná v Německu. Není to však poprvé, co vyvstaly obavy ze špionáže a dálkového ovládání aut, a to oběma směry, tedy čínských vozů v zahraničí i zahraničních vozů v Číně. Dodejme ještě, že společnost Yutong za poslední dekádu dosáhla desítky tisíc autobusů do celého světa.