Jaký bude nástupce grafické karty GeForce4 a bude se vůbec jmenovat GeForce5 ? To v tuto chvíli není známo, některé specifikace čipu NV30 však již známé jsou.
Bohužel není známo zatím nic bližšího o členění jednotlivých modelů či jejich názvech. Tyto informace platí (a připomínkách, že v žádném případě nejsou oficiální) obecně pro grafický procesor s kódovým označením NV30.
- AGP 4x a 8x
 - Technologie výroby čipu 130 nm
 - Měděné jádro pracující na frekvenci 450 MHz
 - 73 milionů transistorů
 - 8 pipelines
 - 128 MB DDR SDRAM pracující na 375 MHz (750 MHZ v režimu DDR)
 - 370 MHz RAMDAC
 - Podpora DirectX 9.x
 - Čtyři Vertex Shadery
 - Dva Pixel Shadery
 - Lightspeed Memory Architecture III
 - Quad Cache memory caching subsystem
 - Duální Z-buffer pro lepší bezztrátovou kompresy
 - Visibility subsystem
 - NvAuto advanced pre-charge
 - Advanced Hardware Anisotropic Filtering
 - Hardware bumpmapping
 - 4 textury na pixel v jednom průchodu
 - Druhý měděný procesor (130 nm) pracující na frekvenci 450 MHz
 - New prechached and precacheable system
 - Podpora dalších verzí OpenGL
 - Podpora nové verze Glide
 - NView Multi-display Technology
 - Přeprogramovatelný DVD a TV dekodér čip
 
Pozn.: některé výrazy jsem raději ponechal v angličtině, neboť jejich překlad by pravděpodobně dopadl stejně jako snahy puristů během národního obrození :o).
Co mě ovšem zaujalo v seznamu specifikací je informace "85 bone capable". Pokud to znamená, že GeForce5 (či jak s bude nazývat) bude schopná hardware zpracování 85 kostí, pak to je rozhodně velice zajímavá informace !
Jen zde připomenu, že existuje technologie animace zvaná "Inverzní kinematika", která pracuje tím způsobem, že na kostru (omezenou daným počtem stupňů volnosti) se naváží svaly a pokožka a tímto způsobem se poměrně velice věrně simuluje animace postav a zvířat (třeba, ale i různých strojů).
Tak a to už je vše a nyní můžeme jen čekat na další kolo "zvěstí" které více zpřesní současně dostupné informace :-).
Zdroj: