Ve firmě NVIDIA už dávno probíhá fiskální rok 2019, jehož třetí kvartál završila 28. října 2018. Mezikvartální růst tržeb byl nízký, ovšem meziročně si firma přišla na částku vyšší o 21 procent. Jak si tedy vedla?
Za třetí kvartál fiskálního roku 2019 NVIDIA utržila celkem 3,18 miliard dolarů, což je výrazně lepší než 2,64 miliard před rokem, ale jen o 2 procenta více než 3,12 miliard ve srovnání s druhým kvartálem 2019. Veškerá čísla máme zde.
	NVIDII se oproti Q2 FY19 snížily hrubé marže a naopak zvýšily provozní výdaje, takže je zřejmé, proč má i nižší provozní příjmy. Nicméně čisté příjmy jsou už podstatně vyšší, a to především meziročně, kdy stouply téměř o polovinu. To vše dle GAAP principů, zatímco dle non-GAAP už jsou provozní i čisté příjmy mezikvartálně nižší. Meziročně ty čisté ale i tak vzrostly o velice slušných 38 procent. Akcie NVIDIE ovšem po uzavření trhu reagovaly prudkým poklesem z 201 dolarů pod 170 dolarů.
	Vypadá to, že investoři nejsou z NVIDIE příliš nadšení, i když Jensen Huang hlásal úspěchy na trhu s AI a datovými centry a revoluční nástup grafické generace Turing, která má dle něj představovat "obrovský skok pro počítačovou grafiku i AI" a dokonce i "největší mezigenerační nárůst výkonu, který NVIDIA kdy poskytla". To je diskutabilní tvrzení, které musí být hodnoceno i s ohledem na to, zda máme možnost poskytovaný výkon rozumně využít. V případě ray tracingu zatím jen v jednom titulu s velkým otazníkem nad kvalitou a tím, zda preferovat ray tracing, nebo raději rozlišení a snímkovací frekvenci. V případě DLSS anti-aliasingu je nabídka podporovaných titulů také velice omezená, ale tady už si alespoň nemusíme vybírat a DLSS prostě zapneme a užijeme si vyššího výkonu, pokud ovšem neřešíme otázku kvality jednotlivých technik anti-aliasingu.
A jaký má NVIDIA výhled na poslední kvartál fiskálního 2019? Právě ten se asi investorům zamlouval nejméně, protože tržby se mají pohybovat kolem 2,7 miliard, marže asi na 62,4 % a provozní výdaje vzrostou na 915 či 755 milionů dle GAAP a non-GAAP.