Zpět na článek

Diskuze: Nvidia představila DLSS 4 s Multi Frame Generation

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

lemplik
lemplik
Level Level
14. 1. 2025 06:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Největší obavu mám z nárustu input lagu.
Jasně, pokud jdu ze 100 FPS na 200 FPS mezi stejnou třídou karet (např. 4080 vs. 5080), tak input lag naroste minimálně. Mám stejnou prodlevu mezi reálnými snímky, jen tam nacpu 3 místo 1.
Pokud ale vezmu rozdíl 100 FPS DLSS 3 vs. 100 FPS z horší karty pomocí DLSS 4 (což prezentovala nvidia jako 4070 vs 4090), tak tam už předpokládám značné zhoršení input lagu (bude přibližně odpovídat tomu s DLSS 3 a 50 FPS).

ErgoProxy
ErgoProxy
Level Level
14. 1. 2025 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lemplik Proste je k tomu potreba pristupovat tak, ze input lag mate +- odpovidajici zakladnim fps a ty generovane jsou navic. Reaguje to jako zaklad, ale lip se na to kouka. Ze zakladnich 30 udelate nejakych 100-120, ale lag bude priblizne jako u tech 30, jen vas nebudou bolet oci z trhaveho pohybu.

lemplik
lemplik
Level Level
14. 1. 2025 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ErgoProxy problém je, že u např. soulovek má hráč poměrně malé časové okno na reakci, takže sice má hráč krásné FPS, ale kvůli prodlevy ovládání jsou mu relativně k ničemu. Online hry jsou stejný problém. Je pak otázka, zda není lepší např. nový radeon 9070 XT, který bude mít sice míň FPS u DLSS 4 her, ale vyšší hrubý výkon a lepší input lag. Bude se to teď docela špatně porovnávat, protože "papírově" bude mít 5070 navrch. Nvidia sice mluvila o tom, že Reflex 2 bude mít poloviční input lag, ale to se teda zatím nikde nepotvrdilo.

ErgoProxy
ErgoProxy
Level Level
14. 1. 2025 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ErgoProxy Nejak mi unika, jak jste tyhle souvislosti vydedukoval. Z base fps ubira zapnuti FG minimum, pokud ma karta dostatek vykonu a slusnou podporu. Pokud to nehrotite do extremu, kdy by base fps byly rekneme pod 45, tak je problem naprosto imaginarni.

lemplik
lemplik
Level Level
14. 1. 2025 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ErgoProxy tak sám jste uváděl příklad z 30 FPS na 120. Dema prezentovaná nvidií v podstatě odpovídají těm původním 30-40 FPS bez DLSS berliček. Jasně, na silných kartách to bude jako u minulé generace, ale nvidia se vyjádřila, že 5070 srovná 4090. FPS bude podobné, ale input lag bude na straně 5070 mnohem horší. Blbé je, že člověk u hry, která mu pojede např. na 100 FPS tento lag moc nečeká. No uvidíme, jak to dopadne v rezenzích, ale přijde mi, že tohle prostě neřeší hlavní problém - dostat hry někam mezi 60-120 FPS a co nejvyšší detaily. Pokud totiž dostanu hru někam kolem 80 FPS a níž s DLSS 4, tak ten input lag už bude vyloženě tragedie.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
13. 1. 2025 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by mě zajímalo, kdy někdo udělá srovnání v nativním rozlišení nebo při stejným DLSS, aby byl vidět reálný posun těch karet a ne jenom díky těm vymyšleným snímkům.
Stejně mi to příjde jako kravina. Jak z může být hra plynulejší, když reálných fps má člověk jen 80 a vyskočí to na vymyšlených 200FPS. Nějak se to musí projevit na reakci mezi myší a klávesnicí a v šumu obrazu. Pro mě je tohle jen pouhý marketing a důvod pro vývojáře her více kašlat na optimalizace.
Roky bylo pro mnohé důležité vysoké fps, kde se sníží odezva, pak mi nejde do hlavy 71FPS-32ms a 240FPS-35ms. Jaký to má smysl ?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
13. 1. 2025 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek Přesně napsáno. Já beru FSR či DLSS jen jako featurku pro prodlužování životnosti karty. Ale tvrdit, jak nám tvrdí NV, že to navyšuje výkon ... tak nenavyšuje.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
13. 1. 2025 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel DLSS 2.0 navyšuje výkon i vylepšuje obraz, ale DLSS 3+4 ani náhodou. V nejlepším případě bude plynulost obrazu odpovídající klidně těm 200FPS, ale reakce myši bude furt na těch 80-100 z kterých to vygenerovalo.

Reklama
ErgoProxy
ErgoProxy
Level Level
13. 1. 2025 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A pak si na Steamu koupíte appku Lossless Scaling, která umí frame generation až 20x nezávisle na aplikaci (použitelně řekněme až 6x) a zjistíte, že nutná exklusivita pro RTX50 jsou od nVidie opět jen lživé marketingové kecy a multi frame generation by mohly mít minimálně ještě RTX40, ne-li všechny RTX karty.

fidorka
fidorka
Level Level
13. 1. 2025 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ErgoProxy To jsem nevěděl... a to funguje i na AMD karty...??

ErgoProxy
ErgoProxy
Level Level
13. 1. 2025 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fidorka Ano, ale bohužel žádnou kartu od AMD nemám, abych vyzkoušel jak použitelně. Osobně jsem to pořídil kvůli omodovanému Kingdom Come, které je brutálně CPU limitované a v rozlišeních přes 4K vytíží i 4090. Minimálně v téhle hře můžu s klidem říct, že to dovede zázraky.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
13. 1. 2025 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ErgoProxy Ano NV to záměrně omezuje, což nám dokazuje třeba AMD se svým FSR, které umí běhat i na NV kartách. NV nás tak jen tlačí do toho si koupit jejich nové (a většinou předražené) železo, s tím, že bez toho jinak nedokážeme žít, protože budeme mít 4x menší výkon než ostatní. Někdo tomu říká marketing, já tomu říkám klamání spotřebitele.

henten
henten
Level Level
16. 1. 2025 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ErgoProxy Funguje to i na hry mimo steam knihovnu?

Reklama
Reklama