Galerie 2
NVIDIA uvádí G-Sync pro synchronizaci GPU a LCD
Aktualita Monitory NVIDIA

NVIDIA uvádí G-Sync pro synchronizaci GPU a LCD

Jan Vítek

Jan Vítek

1

NVIDIA si pro závěr tohoto pracovního týdne přichystala překvapení v podobě nové technologie G-Sync, která má dokonale řešit problém synchronizace obnovovací frekvence monitoru s výstupem grafické karty. Už dlouho známým řešením je sice funkce V-Sync, kterou si můžeme zapnout ve hrách či ovladačích, ovšem novinka firmy NVIDIA by měla pracovat ještě lépe. Jde totiž o hardwarové řešení, jež se stane součástí samotných monitorů, takže možná už v blízké budoucnosti se objeví lavina nových herních modelů. Otázkou je jako obvykle cena a vůbec celkový přínos G-Sync. NVIDIA G-Sync zajistí, aby byla grafickou kartou vykreslená scéna co nejdříve zobrazena na monitoru, což tedy krom synchronizace s obnovovací frekvencí má přinést také velmi rychlou odezvu, které dříve nebylo možné dosáhnout. V-Sync sice eliminuje trhaný obraz, ale jeho vedlejším efektem je právě prodloužená odezva. G-Sync to má řešit bez ohledu na počet vykreslovaných snímků za sekundu, což tedy NVIDIA ve své z

Reklama

NVIDIA si pro závěr tohoto pracovního týdne přichystala překvapení v podobě nové technologie G-Sync, která má dokonale řešit problém synchronizace obnovovací frekvence monitoru s výstupem grafické karty. Už dlouho známým řešením je sice funkce V-Sync, kterou si můžeme zapnout ve hrách či ovladačích, ovšem novinka firmy NVIDIA by měla pracovat ještě lépe. Jde totiž o hardwarové řešení, jež se stane součástí samotných monitorů, takže možná už v blízké budoucnosti se objeví lavina nových herních modelů. Otázkou je jako obvykle cena a vůbec celkový přínos G-Sync.

NVIDIA uvádí G-Sync pro synchronizaci GPU a LCD

NVIDIA G-Sync zajistí, aby byla grafickou kartou vykreslená scéna co nejdříve zobrazena na monitoru, což tedy krom synchronizace s obnovovací frekvencí má přinést také velmi rychlou odezvu, které dříve nebylo možné dosáhnout. V-Sync sice eliminuje trhaný obraz, ale jeho vedlejším efektem je právě prodloužená odezva. G-Sync to má řešit bez ohledu na počet vykreslovaných snímků za sekundu, což tedy NVIDIA ve své zprávě nerozvedla.

Celá technologie zahrnuje modul G-Sync, jenž se tedy bude montovat do monitorů. Vypadá tak trochu jako mobilní grafická karta v modulu MXM a při pohledu na něj se jeden neubrání myšlence na to, jaká bude asi jeho cena. Další podmínkou je podpora od GPU, přičemž NVIDIA zmiňuje, že tu zajistí některé z karet s čipy architektury Kepler. Ve zprávě je sice odkaz na jejich

seznam

, ale ten nás přivede na neexistující stránku. Snad to ale NVIDIA dá brzy do pořádku.

Jedná se tedy vedle PhysX a CUDA o další firemní technologii, kterou si NVIDIA ponechá pro sebe, čili nejde o žádný otevřený standard. Přesně za to si nedávno vysloužila

kritiku od svého bývalého zaměstnance

. NVIDIA si tedy bude své technologie i dále střežit, zatímco AMD se vydává jinou cestou a své

API Mantle

dá k dispozici i jiným zájemcům.

Nicméně zpráva pokračuje v tom duchu, že herní vývojáři jsou z G-Sync přímo nadšeni, což podporuje citáty od známých osobností, jako je John Carmack, zakladatel iD Software nebo Tim Sweeney, zakladatel EPIC Games. Svou podporu však vyjádřili i výrobci monitorů, a to konkrétně ViewSonic, TPV Technology (Philips) nebo BenQ. Nejen ti již plánují G-Sync zařadit do výbavy svých chystaných monitorů, jež přijdou na trh v příštím roce. Dá se očekávat, že půjde o herní modely s vysokou obnovovací frekvencí a my už si můžeme jen počkat na to, jak to zahýbá s jejich koncovou cenou.

Zdroj: TZ

NVIDIA


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama