Zpět na článek

Diskuze: Pevné disky Seagate Exos 2x18 nabízí rychlost SSD, slibují až 554 MB/s

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 11. 2022 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně někoho napadlo tu technologií uvolnit a vypustit do světa, když do teď byla jen WIP
a využít kapacitu SATA i u obyčejných HDD
Tohle by mohlo znovu nakopnout prodeje kdyby se to dostalo do širšího spektra nabídky,
1TB a větší disky třeba na data se pořád vyplatí víc než SSD , navíc směr kterým směřuje vývoj paměti zde za chvilku budou QLC a PLC čipy a jejich rychlost bude po dosažení limitu cache padat i pod rychlost normálních HDD

wrah666
wrah666
Level Level
16. 11. 2022 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Jedna věc je, že to nebude zadarmo. Druhý motorek a rozdělená ramena určitě něco stojí. Takže do levných a malých disků to asi nemá cenu dávat, tím by stály podobně jako ssd stejné velikosti. A za druhé, xy lidí má dneska tendence cávat data na nas, přičemž běžná naska má gigabitový síťový port. Takže je ti poměrně jedno, jestli disk čte 200 nebo 400 megha za vteřinu, když sítí proteče 130. NA zápis/čtení plnou rychlostí sítě, plus pouštění videa harantům z HDMI to bohatě stačí i tak. Tohle je podle mě primárně do serverů a diskových polí. (ostatně SAS verze jedině do zmíněného, to normáulní uživatel v pc ani nemá.)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
17. 11. 2022 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ty asi NAS nemáš, čo? Ináč by si vedel, že 130 MB/s to nikdy nedá. Reálne to ide tak 113 MB/s. Ale s tým, že reálne ti stačí v NAS aj 5400 rpm máš pravdu. Proste viacej to nepôjde ako je 1 Gb sieťovka. Ale dnes sa už dosť objavujú v štandardných cenách 2,5 Gb sieťovky. Zrovna pred pár dňami som mal v ruke Gigabyte BRIX H 5300 barebone (R3 5300U) s lacným Realtek 8125. Tam už treba rozmýšľať, čo a ako dať do NAS, pokiaľ má tiež 2,5 Gb, aby ste využili tú rýchlosť. Na strane PC s SSD asi problém nebude.

wrah666
wrah666
Level Level
17. 11. 2022 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 130 je teoretické maximum, v praxi je to těch něco málo přes 110, naprostý souhlas. A ano síťovky se pomalu objevují, jenže switch na 2,5 gbit a alespoň 4 porty je stále docela drahá sranda. (Neříkám, že smrtelně drahá, ale násobně dražší než switch s gbit porty) A router, co by uměl několik 2,5 gbit portů a wifi snad ani nevidím prodávat. Než to bude běžným vybavením domácností, asi uplyne dost dlouhá doba.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
17. 11. 2022 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Kľudne si môže prepojiť napriamo PC s NAS.

Blaazen
Blaazen
Level Level
16. 11. 2022 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu těch 8W v idle, když jsou obě hlavičky zaparkované a disk jen udržuje plotny roztočené. Napájená je elektronika, asi je tam velká vyrovnávací paměť, ale stejně.

mch81
mch81
Level Level
16. 11. 2022 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen To je asi normální, našel jsem nějaké diskuze/články a spotřebu v idle udávali tak 4-9W. Asi bude záležet třeba na počtu ploten. A vyrovnávací paměť nejspíš taky nějaký Watt vezme.

mirek55
mirek55
Level Level
16. 11. 2022 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro desktop harddisky se 7200 rpm do pár let zmizí. Windows 10/11 jsou tak zprasený, že musí být nainstalovány na SSD, linux není tolik rozšířen a i v jeho případě je lepší vzít nejlevnější SSD, přičemž pokud někdo potřebuje opravdu velkou kapacitu, tak je kvůli poruchovosti, ceně a hlučnosti, tak nějak nucen brát 5400 rpm 4 TB a více. Plotny mám jako ideál u externího disku, kde zase tolik nevěřím NAND FLASH.

mch81
mch81
Level Level
16. 11. 2022 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 Proč by měly zmizet? OS sice může být zprasený, ale na odkládání dat to snad až takový vliv nemá. Třeba na skladování filmů nebo nenáročné aplikace stačí HDD, ale pořád je lepší ten 7200 RPM než 5400. Pokud člověk nechce řešit třeba spotřebu, ta bude o pomalejších asi o něco nižší.

mirek55
mirek55
Level Level
16. 11. 2022 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mch81 V čem je lepší 7200 rpm? Zrovna filmy a muziku je úplně zbytečné dávat na 7200 rpm místo 5400 rpm.
Je to spirála smrti - jejich výrobní čísla už dlouho klesají, tím se bude dále zvyšovat cena za kus, zároveň se SSD hodně prodávají i v kapacitě 1 TB, 5400 rpm HDD jsou u kapacit 4+ TB levnější nebo dokonce jediné dostupné.

Spotřebu bych v situaci 5400 vs 7200 rpm asi neřešil, ale vibrace a hlučnost určitě. Z hlediska těchto parametrů jsem poznal dost problémových 7200 rpm, ale snad ani jeden 5400-5900 rpm.

mch81
mch81
Level Level
16. 11. 2022 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mch81 Já mám třeba ještě na dnešní poměry malé SSD, kde mám systém a pár aplikací, k tomu mám několik HDD a aplikace mám tam. Pak by ten rozdíl mezi 7200 nebo 5400 RPM byl znát. Ale lidé mají různé potřeby.

mirek55
mirek55
Level Level
16. 11. 2022 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mch81 Já také používám několik starších 7200 rpm, jen už nemám v plánu koupit další. Trend je poměrně jasný - prodeje 7200 rpm můžou nějakým zázrakem maximálně tak stagnovat. Zázraky se moc často nedějí.

wrah666
wrah666
Level Level
16. 11. 2022 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mch81 Disky menší velikosti a přitom "rychlé" jsou patrně odsouzené k vyhynutí. Do nasek se dávají spíš 5400 otáčkové a servery a disková pole vyžadují kapacity 10 a víc TB. A spoustě lidí to půl nebo tero nvme na dsece úplně stačí a mechanický sidk nepotřebují vůbec.

jardadoma
jardadoma
Level Level
16. 11. 2022 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám malý disk z této řady. Uplně nový měl cca o 15% vyšší rychlosti než běžný Seagate. Po pár měsicích na tom byl plus minus stejně. Tady asi pomůžou zdvojené hlavičky. Asi nezrychlí práci s random přístupem.

Reklama
Reklama