Zpět na článek

Diskuze: Princeton: radary v autonomních autech ve spojení s AI uvidí i za roh

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jfo
jfo
Level Level
30. 6. 2020 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Někdy není potřeba ani vidět za roh, ale na převrácený náklaďák v přímém pohledu:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/teslu-pry-ridil-autopilot-prehledl-prevraceny-kamion-a-narazil-do-nej-108351

Pohled za roh může být skvělá věc třeba v pouličním boji, kde jakákoliv informace zpoza rohu může rozhodnout mezi životem a smrtí. Ale u auta typicky hrozí, že se objeví nějaké fantomové odrazy kdovíčeho. A když to nebude 100% spolehlivé, tak takový asistent třeba způsobí havárii při bezdůvodném brždění.

Tesla předvedla, že náklaďák, který nepřehlédne ani slabozraký, její tzv. "autopilot" nezaregistruje.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
27. 6. 2020 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lepší by bylo, kdyby každý účastník provozu měl svoje sdílené GPS souřadnice, jeho velikosti a rychlosti a informace z radaru, kamer a třeba i jiných pomocných zařízeních umístěných na silnici. Tím by se získalo daleko více informací. Ano hodně lidí bude mít zase řeči o soukromí a že někdo bude vědět kde jste a kam jezdíte, tak ať si sedne do autobusu.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
1. 7. 2020 00:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu přesně tak, GPS a sdílení dat pro vozidla v nejbližším okolí by bylo nejjednodušší,
radar, lidar a jiné funkce jsou sice i tak nepostradatelné a mají svoji opodstatněnou funkci ale sdílení dat z GPS je jednoznačné, otázkou je přesnost
na mé S8 chytám všechny navigační satelity a že jich je opravdu hodně, včetně "nejpřesnějšího" Galilea který by měl určovat přesnost až na 30cm dle Wikipedie
ted v noci :)) jsem vylezl ven na balkon (na pravém screenu červená tečka) a polohu mi to určuje cca o 5-6 metru daleko
mapy.cz i Google mapy to určuji stejně.
https://ctrlv.cz/shots/2020/07/01/kElv.png
tolik asi k přesnosti dnešních GPS, nelze to úplně brát jako 100% zdroj kvalitních dat

lukypribyl
lukypribyl
Level Level
1. 7. 2020 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Argument soukromí je sice vážný, ale není neřešitelný. Data mohou být anonymizovaná, lze to zařídit. I když v době, kdy je každý 24/7 stopován mobilním telefonem... Obávám se, že i přes to nějaké sdílení informací o pohybu by mělo prakticky nulový význam. Mezi zcela obvyklým provozem a kolizí bývají desetiny vteřiny. Nějak si neumím představit, že by to nějak výrazně mohlo zvýšit bezpečnost (alespoň při současných technologiích, s 5G MOŽNÁ, ale ping LTE, nepřesnost GPS apod.). Prostě to, že auto za řeže zatáčkou v protisměru přejelo mimo svůj pruh dnešní technologie nejsou schopny snad vůbec rozpoznat, natož včas a adekvátně zareagovat. Jedné, co by to mohlo zvládnout je situace, kdy by se zprava zpoza překážky velkou rychlostí řítilo auto a nemělo dát přednost v jízdě. Ale stejně si to při dnešních odezvách a přesnosti navigačních systémů neumím představit. Protože malé přibrždění nebo nepřibrždění v takové situaci rozhodne o kolizi. To už by bylo bezpečnější a předvídatelnější nechat takový systém prostě přibrzdit všude, kam nevidí...

Reklama
Reklama