Zpět na článek

Diskuze: Profesionální Samsung XL20

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

camell
camell
Level Level
19. 2. 2008 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chystam se ho poridit ale trosku me odrazuje ten vetracek. Kvuli hluku vetacku v PC jsem poridil vodni chlazeni. Jake mate zkusennosti, je slyset? Nepredpokladam ze by bylo mozne regulovat jeho otacky. Dik

mnam
mnam
Level Level
6. 2. 2008 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Noo, nie uplne spravny postup...ja som postupoval tak,ze som nastavil rezim custom, resetol farby aj obraz na monitore, a pustil kalibraciu (advanced). potom som postupoval podla pokynov na obrazovke (kontrast na 100%, po premerani sondou nastavil asi na 82, jas som mal na cca 30), pre kalibraciu farieb, som musel ubrat zelenu (aj ked bola pri kalibracii "v strede" a tak sa posunula cervena aj modra doprava...myslim ze som tam mal nastavenia nieco ako R: 47 G: 37 B: 42 (?) - indikatory boli cca v strede... co sa tyka luminance -> program mi chcel nechat nastavit 110cd/m, monitor stale svietil na cca 250cd/m, nechal som to tak, myslim ze to nie je na skodu... a potom kalibracia prebehla v pohode a farby naozaj pekne...
(prosim profi grafici ospravedlnte ma, nie som profesional, ak niekto moze presnejsie popisat kalibraciu nech tak spravi) :)

mnam
mnam
Level Level
6. 2. 2008 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mnam Jo a pouzival som program Eye-one Match 3 a po kalibracii sa uz ziaden rezim na monitore NEPREPINA...

mnam
mnam
Level Level
6. 2. 2008 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

noo, prvy den som tiez nemal ziaden problem s vadnymi pixelami, no druhy den sa akosi objavili...nechapem...v kazdom pripade Samsung udajne v CR nema garanciu 0 dead pixel (ako je to inde vo svete) takze mi ho nechceli zreklamovat...Nechal som si teda vratit peniaze a pockam na novy Dell 2408WFP..(nema sice kalibracnu sondu a led podsvietenie, ale je to 24", a celkom kvalitny..)

mnam
mnam
Level Level
6. 2. 2008 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, ten monitor som si kupil pred 2 dnami a dnes ho idem vratit... 3 mrtve pixely za jeden den sa mi zda celkom dost...
K tej sonde...SW dodavany s monitorom mi takisto nefungoval, stiahni si ovladace + software priamo zo stranok vyrobcu sondy --> www.xrite.com (ak mas pri monitore sondu i1 display 2 )
priamy odkaz je tu:
http://www.xrite.com/product_overview.aspx?Action=support&ID=788
BTW: Samsung by mal mat garanciu 0 vadnych pixelov pre tuto radu monitorov (podla ISO 13406-2)...

Black_Orbit
Black_Orbit
Level Level
5. 2. 2008 04:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V recenzi je popsano vice barevnych rezimu, tedy krom AdobeRGB (10bit) i sRGB (8bit), moc tomu nerozumim, ale pokud ho prepnu na sRGB tak elektronika bude mit mene prace se sestavovanim obrazu a bude mensi input lag? Pokud to neni blbost tak by me zajimalo jak moc dojde k zlepseni, aspon subjektivni zmena.

Aigor
Aigor
Level Level
1. 2. 2008 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chce to lépe hledat ;-)
http://www.xcomputer.cz/DetailPage.asp?DPG=86505
http://www.elektro-1.cz/20-lcd-led-samsung-xl20-cerny-black-1000-1-250cd-m2-8ms-gtg-1600x1200-dvi-pivot-kalibracni-sonda/86505/

Aigor
Aigor
Level Level
31. 1. 2008 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen menší aktualitka - přesně po 3 měsících tento monitor v uvedené plné výbavě (stínítko, kalibrační sonda) spadl na báječných 18 tisíc vč. DPH!

tief
tief
Level Level
1. 11. 2007 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Duvoedm je lidske oko, ne ofset. Ofsetovy tisk ma v zelene vetsi prostor protoze lidske oko :-)

mrozu
mrozu
Level Level
31. 10. 2007 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikdo te nenuti do toho za ty penize chodit, tak si nech takovyhle vylevy pro sebe.

cml11
cml11
Level Level
25. 10. 2007 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vlastníte ji jako samostatné zařízení vč. SW? Pak by neměl být problém ji prodat. Při rozumné ceně bych možná i věděl o zájemci:)

tief
tief
Level Level
25. 10. 2007 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cml11 SW k sondam x-rite je zdarma ke stazeni na domovskych strankach.

cml11
cml11
Level Level
24. 10. 2007 06:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten monitor si urcite nekdo koupi, jen to nebude v tak masovem meritku. Navic je tady predevsim dulezite LED podsviceni, ktere jsme tu jeste v recenzi nevideli, a jeho prinos jako technologicke novinky.Z toho duvodu je vhodne testovat na radoby high-end monitoru daneho vyrobce aby se mohlo vyloucit, ze pripadne zjistene problemy vznikly tim ze jde jen "o bezny monitor pro masove nasazeni". Kazdopadne srovnani s monitorem obdobne kategorie bez teto inovace by bylo zadouci a k nemu zatim nedoslo. Ale treba se jeste dockame v nejake dalsi recenzi.

tief
tief
Level Level
24. 10. 2007 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cml11 Na našich stránkách se celkem pravidelně objevují recenze na monitory. Tentokrát padla volba ta Samsung XL20. Není třeba zoufat a určitě se zde objeví nějaká ta další recenze ;-)

Boguš
Boguš
Level Level
23. 10. 2007 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... už jednou jsem na to upozorňoval u jiné recenze, ale jak vidím, tak stejně jako vy jsem se nedočkal odpovědi .... ono pokud je rozlišení 4× menší (rozuměj každý rozmě 2×) tak vlasntě se o interpolaci, tak jak je zde chápána nedá hovořit. Prostě se jen zobrací místo jednoho bodu čtyři stejné ... 2×2

Takže relevance tohoto měření je na bodu nula cela nula a neříká vůbec nic ........ proč si tímto kazíte tak skvělé recenze?????

Boguš
Boguš
Level Level
23. 10. 2007 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boguš .. no beru zpět zase ta interpolace není nějak důležitá, já třeba tu čast jen proletím, ale i tak, mi to prostě přijde trochu škoda .....

Nešlo by stím něco udělat?

tief
tief
Level Level
23. 10. 2007 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boguš Monitor jako takovy nedetekuje, ze jde o 2x nizsi rozliseni a zkratka prozene obraz napr. bikubickou interpolaci. Ve vysledku to je v podstate prast jako uhod ;-)

Boguš
Boguš
Level Level
24. 10. 2007 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boguš jn ... prašt jak uhoď ...

... a jen otázka, nedá se v takový případech prohnat monitůrkem jiné než bežně v recenzí užívaná testovací rozlišení ... ? Díky ...

.. třeba by pomohlo stanovit nějaký koeficient třeba 2/3 z kařdého rozměru .... ? Pak by jistá objektivita zaručena byla ... dík (každý monitor by měl stejné podmínky, nehledě na nativní rozlišení). Jak říkám, mě osobně interpolace moc nezajímá, ale proč nebýt o krůček blíže dokonalosti. Stačí jednou vytvořít tesovací obrazce ... nativních rozlišení, není zase tak mnoho ... 3 max 4 .....

Comby
Comby
Level Level
23. 10. 2007 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spýtam sa takú lama otázku: je možné použiť ICC farebné profily z tohto monitora aj na iných monitoroch značky Samsung?

tief
tief
Level Level
23. 10. 2007 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Comby Ne. .icc profily jsou pouze pro monitor tohoto typu. Ostatni potrebuji jiny profil.

mrozu
mrozu
Level Level
23. 10. 2007 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimalo by me, jakym zpusobem dostavate testovaci obrazce pred a po kalibraci. To je focene?
Pozorovatel na nezkalibrovanem monitoru by teoreticky mel videt barvy u obou obrazcu stejne, ne?

tief
tief
Level Level
23. 10. 2007 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mrozu Staci na obrazek aplikovat barevny profil a tim se barvy upravi.

vitekv
vitekv
Level Level
23. 10. 2007 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vím, že ve světě barevných prostorů, her a lagů to vypadá OT, ale dost by mě zajímalo alespoň subjektivní hodnocení čitelnosti textu. Na 20" S-IPS díky kombinaci malých bodů + krystalického efektu se mi text četl dost spatně a teď jsem v pytli s rozhodováním: pomůže větší bod nebo je třeba jiná technologie bez krystalického efektu?

tief
tief
Level Level
23. 10. 2007 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vitekv Osobně mám nejlepší ykušenost s S-PVA technologií od Samsungu. Poté následuje technologie S-IPS a ostaní VA. V poslední řadě jsou TN, které často trpí průsvitykolem subpixelu.
Předpokládám, že se jedná o S-IPS monitor od HP či Philipsu. Někomu to vadí někomu ne, každopádně to čitelnost určite lehce yhoršuje.

vitekv
vitekv
Level Level
23. 10. 2007 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Děkuji moc za bleskurychlou odpověď. Překvapilo mě, že mezi S-PVA a A-MVA dáváte S-IPS. Myslel jsem si, že S-PVA a A-MVA jsou si v tomto ohledu velmi blízké.
Jinak máte pravdu, jednalo se o S-IPS LG.Philips v monitoru HP LP2065. Na fotky byl fajn, ale na zobrazení textu jsem si moc nezvykl.

vitekv
vitekv
Level Level
25. 10. 2007 00:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Potvrzuji Váš přesný závěr: dneska jsem vedle sebe viděl EIZO S2000 (A-MVA), S2031W (S-PVA) a ještě Samsung 214T (S-PVA). Čitelnost textu je přesně, jak uvádíte - na těech S-PVA panelech o poznání lepší než na o polovinu dražším A-MVA.

tfoltynek
tfoltynek
Level Level
23. 10. 2007 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimalo by me zda LED podsviceni nejak zmeni spotrebu panelu. Preci jenom v mobilnim segmentu je to hodne znat a pri takove velke plose by to mohlo byt dost. Muzete to nejak zmerit a eventuelne zahrnout tuto hodnotu do testovani, ciste pro informaci. Me by treba zajimalo kolik mi ta mrska bere, treba i v zavislosti na jasu.

Boguš
Boguš
Level Level
23. 10. 2007 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu mi přijde jako by vám blba sonda ... např při měření inputlagu jsou vždy u CRT krásné "hroty" a teďka se vám to tam nějak hroutí .....

tief
tief
Level Level
23. 10. 2007 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boguš Měřil jsem na jinem CRT, ktere se takto prazvlaštně chovalo. Přistě již budu mit zase opětběžne CRT co ma klasický průběh.

Boguš
Boguš
Level Level
23. 10. 2007 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief .. děkuji ... jen jestli ještě se mohu zetpat, co je to prosím za CRT monitor?

tief
tief
Level Level
23. 10. 2007 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief yakumo celych 15" :-)... stari tak +- par dob ledovych

Boguš
Boguš
Level Level
23. 10. 2007 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief .... :)

Což však ovšem je zajímavý projev staří .. nejen vysvícenost luminiforů, ale i "opotřebenost" děla .... zajímavé .... Se sondou by šli dělat zajímavé věci .....

sabo
sabo
Level Level
23. 10. 2007 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Protože lidské oko je nejcitlivější na barvy v okolí 550 nm.

tief
tief
Level Level
23. 10. 2007 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sabo To jste ale nerekl nic noveho. Pouze jste prepsal zelenou barvu na vlnovou delku :-)

sabo
sabo
Level Level
23. 10. 2007 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief To sice ano, ale pozastavoval jste se nad tím, že je oko nejcitlivější na zelenou barvu. A proč tomu tak je? Protože stavba čípků je taková, že modrocitlivé čípky reagují i na zelenou barvu, proto je oko citlivější právě na zelenou barvu.

tief
tief
Level Level
23. 10. 2007 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Ano, to je pravda. To stale ale rikate jednu a tu samou vec. Oko je citlivejsi na zelenou (to jsem psal i v clanku). Ja se pozastavoval nad tim z jakeho duvodu (vyvoj lidstva) je lidske oko citlivejsi na zelenou.
No nebudem se tu dohadovat o celkem zbytecne zalezitosti. Oba vime ze oko je citlivejsi na zelenou a to pro testy monitoru staci :-)

sabo
sabo
Level Level
23. 10. 2007 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Máte pravdu, nemá cenu se dohadovat o podřadných věcech. Z jakého důvodu to tak je přesně nevím, ale domnívám se, že protože bylo nutné v záplavě zeleně (ve velmi dávných dobách) najít potravu. Tak snad proto. :)
Každopádně děkuji za vaše recenze, jsou perfektně zpravované, detailní a přehledné. Je to skvělé čtení.

trodas
trodas
Level Level
23. 10. 2007 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Hehehe, no, pokud se chceme bavit o OT nesmyslech, tak duvod "protože bylo nutné v záplavě zeleně najít potravu" mi nesedi z prosteho duvodu, a sice ze ta zelen je tim nepodstatnym a potrava (zluty banan, ci oranzovy pomeranc?) tim podstatnym. Cize pokud by slo o vyvojove prizpusobeni-se prevazne zelenemu prostredi koruny stromu, tak bychom meli byt citlivejsi na zlute a oranzove odstiny jedlych plodin a ne na barvu prevladajiciho listi, jenz jsme nikdy nejedli ;)
Spravnejsi bude tedy asi vysvetleni opirajici-se o prevazujici nasviceni od slunce. To by podporoval i fakt, ze nedavno Kodak prisel s novym typem navrhu cipu pro digitalni fotaky a ten jejich "Bayer Pattern" je vlastne zelenocitliva prisernost :) Cela polovina (!) pixelu senzoru vnima zelene vlnove delky, a zbytek pak po ctvrtine vnima cervene a modre vlnove delky.
http://www.kodak.com/US/en/dpq/site/SENSORS/name/ISSpr20070614_NextGen
Slibuji si od toho hodne, 2 a 4x vyssi cilivost na svetlo - eg. lepsi fotky i bez spickoveho nasviceni. Ja bych s nadhledem rek - nic noveho pod sluncem. Lidske oko tak funguje uz miliony let, takze zas jen kopirujeme prirodu :)

Boguš
Boguš
Level Level
23. 10. 2007 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief ... hm nic proti, ale odkaz jsem si zběžně prolítl, a vzpomínám si jak tato informace proběhla na českých serverech co by aktualita.

Principem není že je nově polovina buňek se zeleným filtrem, to je již nyný a již mnoho let a je to schéma RGBG, které vymyslel Dr. Bryce Bayer v roce 1976. Odtud Bayer Pattern.

Inovace Kodaku spočívá v přidání čistých buněk, čili bez filtru (takže jakoby černobílých) které jsou schopny zachytit více světla, jež je pohcováno barevným filtrem ....

Více na:
http://www.fotografovani.cz/art/fotech_df/kodak-barevny-filtr-p.html

Takže jako OT nesmysl je to skutečně dobrá trefa ...... :))

cml11
cml11
Level Level
23. 10. 2007 06:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedávno jsem sháněl informaci ohledně počtu LED diod používaných při LED podsvícení a nenašel jsem zhola nic. Je tenhle údaj někde dohledatelný?

Šlo mi o to, že na některých monitorech s LED podsvícením se používá dynamický režim podsvětlování (předpokládám, že u tohoto ne) a vzhledem k tomu, že jedna dioda určitě nepřipadá na jeden pixel, může docházet (a prý také dochází) k nežádoucímu šednutí oblastí blízkých osvětlenému bodu.

Navíc jsem se někde dočetl, že zatím nejsou panely tak daleko aby dynamicky regulovaly jednotlivé diody, ale pracují snad dokonce v rámci celých sektorů, čímž se tento nežádoucí efekt dále násobí.

Jajator
Jajator
Level Level
23. 10. 2007 02:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

od toho podsviceni sem cekal daleko vic,no...za tu cenu mohli klidne pridat tech par LED i na okraje :)

snajprik
snajprik
Level Level
23. 10. 2007 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jajator Za 20" trochu sialena cena a čo pozeram nejak zvlasne neodskakuje od štandardu, inak super recenzia.

tief
tief
Level Level
23. 10. 2007 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Ale od od standardu odskakuje hodne. Barvy jsou naprosto perfektni a to se u grafickeho monitoru ceni nejvice.

cml11
cml11
Level Level
23. 10. 2007 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik A není to tak trochu taky tím, že jste monitor zkalibroval sondou? Jak by vapadal nějaký běžnější S-IPS či MVA po stejné kalibraci? Byl by to pořád takový rozdíl?

tief
tief
Level Level
23. 10. 2007 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Bezny S-PVA ci S-IPS panel (negraficky) muze mit prumernou dE kolem 6 a gamut maximalne v oblastech sRGB. Po kalibraci se sice muze pohybovat dE i k 1 (spis nad 1 nez pod), ale gamut malokdy dosahne takove velikosti. Normalni monitor si take sondou nezkalibrujete a tak budou barvy nepresne. U tohoto si staci aktivovat napr Adobe RGB rezim a ziskate tim celkem slusne barvy i bez kalibrace.

cml11
cml11
Level Level
23. 10. 2007 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Nějaké srovnání s panely EIZO ve stejné cenové kategorii by bylo k mání?

Boguš
Boguš
Level Level
23. 10. 2007 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik .. taky bych se přikláněl k EIZU ...

vitekv
vitekv
Level Level
23. 10. 2007 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Jojo, takove EIZO S2000 by mohlo byt zajimave - stejny A-MVA panel, klasicke (i kdyz EIZO) podsviceni...

Reklama
Reklama