Zpět na článek

Diskuze: Srovnávací test herních PC - úvod

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

cml11
cml11
Level Level
17. 12. 2007 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1)Puvodni tvrzeni se tykalo PC, nikoli hernich PC. A HP, Dell, Lenovo jsou taky PC:)
2)Pametova propustnost sama o sobe nic nezachrani.Uz mockrat tu byly karty ktere sice mely propustnost, ale nikoli GPU ktere by ji dokazalo vyuzit.Pujcte si nekde 8800GT a udelejte test na jednom PC. Podle toho co na internetu je k mani zdaleka neni jiste co bude rychlejsi, zato je jiste co bude min zrat a topit.

cml11
cml11
Level Level
14. 12. 2007 06:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) OK, ale stejně mi 17 procent přijde už moc.Převážná většina prodaných PC jde do podnikové oblasti (+státní správa) a tam si nikdo PC neskládá sám. Domácí kutilové podle mě nemají šanci tenhle poměr nějak výrazně měnit.
2) Srovnávacích testů 8800GT vs. 2900Pro je k nalezení minimum, ale podle toho co k nalezení vám nemohu dát za pravdu.2900Pro vychází v nějakém průměru vyšších rozlišení přinejlepším stejně výkonná, určitě ne nějak citelně výkonnějí.Přitom její spotřeba je úplně jinde. A to by pro mě bylo jasné vodítko kterou zvolit. Jestli máte tu možnost obě karty porovnat v přinejmenších několika aktuálních hrách a různých nastaveních při vámi používaném rozlišení, zkuste udělat test.
3) Dobře, dobře, zvolil jsem blbý příklad. Zapomněl jsem že Jaguar v posledních letech poněkud degradoval. Snad mě neukamenujete. I tak by ale mělo být k pochopení co tím chtěl básník říct:)

cml11
cml11
Level Level
13. 12. 2007 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PS: Jako důkaz bodu 1) mohu sloužit takovou aktualitou z praxe. Zrovna připravuji PC pro člověka co zaškoluje pracovníky na montážní lince PC v pardubickém Foxconnu (divize HP). Typický příklad člověka co svede složit PC levou zadní, ale netroufne si vybrat sám díly.

cml11
cml11
Level Level
13. 12. 2007 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) 83 i 99 je pořád podstatná většina. Důvodem proč si lidé nechávají počítač sestavit není že by neuměli nastrkat konektory do sebe a svázat kabely, ale to, že si netroufnou vybrat komponenty té skládačky.Služba složení předvybraných komponent internetovým obchodem je dobrá hlavně pro ty co si stejně chtěli PC poskládat sami a takto si aspoň částečně ověří kompatibilitu.
2)Ano, záleží na jeho účinnosti, ne na výkonu.
3)Nemáte si kupovat do PC radiátor.S 3870 nebo 8800GT byste nový zdroj nepotřeboval a výkon by nebyl o nic horší.Disk na USB vám spotřebu zvýší minimálně.
4)V takovém případě už vůbec nejde o peníze, vlastně ani ne o výkon, protože výkonu je na rozdávání v obou případech, ale spíš o přesvědčení a exkluzivitu. Pokud chce někdo ATI, dostane ATI, pokud chce nVidia, dostane nVidia. Jaguár si taky kupujete s vědomím, že Mercedes by uměl totéž za míň, jenže Mercedesů je na silnicích prostě vidět moc. Je pravda, že aktualizace extrémní setavy by se už asi hodila, ale ani takto v ní nevidím zásadní problém. Jak jsem už napsal výše, je to sestava pro "šílence" kterým na ceně nesejde.
5) určitě dobré řešení

cml11
cml11
Level Level
13. 12. 2007 06:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovolil bych se tady v některých věcech trochu zastat uživatele X-COM.
1) Těch co si samí PC sami je opravdu drtivá menšina.Z praxe můžu říct, že třeba v mém okolí si na to troufnou kromě mě tak dva tři další a dvacet ostatních si koupí PC hotové.
2) Nevím proč posuzujete možnosti zdroje podle něčeho jiného než konkrétní sestavy.Je zbytečné platit za výkon který nebude využit. To, že jsou silné zdroje trend ještě neznamená, že jsou potřeba.Argument s upgradem bych moc nebral.Pokud má člověk rozum, tak si prostě nic zbytečně žravého do PC nedá už jen kvůli produkovanému teplu. Z toho důvodu jsem považoval karty jako ATI 2900, nV 8800GTS/GTX za nepovedené a s upgradem své 7900GT jsem si v klidu počkal. 8800GT už je v tomhle směru výrazně lepší a také nové karty od ATI nejsou k zahožení.A na všechny tyhle varianty mi můj 400W zdroj bude v pohodě stačit.Jediné, kde souhlasím s poddimenzováním je sestava s 12ti disky.Pokud nakouknu do datasheetu např. Seagatu Barracuda 7200.11 je peak spotřeba dvanácti takových disků těsně nad 400W. I když zbytek sestavy patří k těm méně žravým, opravdu bych u zdroje tak 200W pro jistotu přidal.
3)Extrémní sestavy jsou prostě extrémní a proto jim lze tolerovat neekonomické složení.U extrémů přeci nechcete honit poměr výkon/cena, chcete to nej.Otázka jestli je rychlejší 4xHD2900 nebo 3x8800U asi není pro nás řešitelná a obojí je prostě extrém který si pořídí jen "šílenec":)
4) profesionální grafiku si každý představuje jinak. Třeba v DTP studiu by měla padnout volba na Matrox, kvůli 10bit zpracování, na CAD pracovišti vámi zmíněné FireGL/Quadro, na monitorovacím pracovišti se zase uplatní maximum monitorů a nic iného není potřeba.Uvedená sestava prostě vychází z jednoho z těchto požadavků.Všechny z nich zároveň splnit ani nelze.
5) je pravda, že popis zvládne vše u počítače za 16tis. prostě není dobře zvolený. Neznám počítač který zvládne vše ať stojí co stojí:)Ale ty hvězdičkové ukazatele tam jsou nastaveny docela rozumně.

X-COM
X-COM
Level Level
13. 12. 2007 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cml11 Děkuji za zastání.
Ještě bych si chtěl obhájit 500W zdroj ve spojení s dvanácti disky.
Můj počítač (Gigabyte P965-DS4, E6300, 4x1GB 800MHz A-DATA, Radeon X300 a Radeon 2600XT a 6 disků) napájí 400W Enermax a nemá problémy. A to je sestava přetaktovaná na 200% http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=168836 je při tom samozřejmě stabilní.
U sestavy s 12 disky předpokládám použití téměř výhradně jako fileserver, žádné taktování se konat nejspíš nebude (poběží stále, tak proč mít vyšší spotřebu), grafárna bude jen jedna. To 500W kvalitní zdroj utáhne s prstem v nose.
Ohledně zdrojů panují skutečně fámy, až to nejde. Koupil jsem si jednoduchý měřák příkonu a už mám přehled.
Sestava s integrovanou grafárnou má spotřebu cca 75/140W (vždy uvádím PŘETAKTOVANÉ idle/load)
Sestava s dvoujádrem a průměrnou grafárnou (X1950Pro) cca 100/200W
Hi-Endová sestava Q6600 + 8800GTX, dva Raptory + 1 disk cca 250/400W
Takže nemluvím teoreticky, ale velmi prakticky.
Když víte tohle, víte, že říkat, že 350W je do herní sestavy málo, je nesmysl. Pochopitelně 350 Low-Endových je něco jiného než 350 Mainstreamových nebo Hi-Endových. Proto dávám do všech sestav aspoň 350W Fortron (mainstream). Pak můžete směle upgradovat. Nepředpokládám, že člověk, který si koupí počítač za 10.000Kč, bude jednojádrový procesor a integrovanou grafárnu nahrazovat Q6600 a 8800GTX. Ale slušný upgrade na dvoujádro a 8800GT rozhodně snese.

X-COM
X-COM
Level Level
12. 12. 2007 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám, že jsem narazil na pravého profesionála... (-:
Na tohle už nemá cenu reagovat, protože bychom se dostali do situace, že bychom si každý myslel, že máme pravdu a jen bychom se hádali.

X-COM
X-COM
Level Level
12. 12. 2007 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžu se zeptat, které sestavy konkrétně jsou poskládané "divně"?
Rozhodně nesouhlasím, že si PC na hry staví lidi s nějvětší pravděpodobností sami. To možná lidi, kteří se pohybujou tady, ale jinak přibližně 99% si koupí hotový počítač.

X-COM
X-COM
Level Level
11. 12. 2007 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Druhý rok, kdy jsem se chtěl se zástupcem mých sestav zúčastnit testu. http://www.x-computers.eu
Loni mi aspoň bylo odpovězeno, že test je otevřen pouze nejvetším výrobcům počítačů. Letos mi nikdo ani neodpověděl.
Jak to bude příští rok?

ladajancik
ladajancik
Level Level
11. 12. 2007 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@X-COM asi vám nebude umožněno ani poslat email :D, myslim to v žertu :)

feryone
feryone
Level Level
11. 12. 2007 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@X-COM Kdyby se měly testovat vššchny kompy kazdýho garážmistra tak kampa by to dospělo...

X-COM
X-COM
Level Level
11. 12. 2007 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@feryone Souhlasím, že se nemají testovat všechny sestavy, které se naskytnou.
Ovšem když se bude testovat jen 6 sestav, tak se nikdo nedozví ani o prvotřídních produktech.

tomra
tomra
Level Level
11. 12. 2007 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@feryone ze zvedavosti jsem se cihl na tvuj zmineny link. Jsou to zajmave delany stranky pro lajka. Ale tuhle se hraje o ligu vejs. Tim nemyslim,ze ty sestavy jsou spatny,nebo ceny...

peter_cz
peter_cz
Level Level
11. 12. 2007 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@X-COM Kolik jste prodal pc za minuly rok? 50? 150? 250? Firmy ucastnici se takovych testu delaji rocne tisice pocitacu. Mozna by Vam ho do testu vzali, ale musel byste jim za to zaplatit...

X-COM
X-COM
Level Level
11. 12. 2007 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peter_cz Považuji čtenáře těchto stránek za nadprůměrně vzdělané.
Myslím, že takoví lidé chápou, že nezáleží na kvantitě, ale na kvalitě.
Samozřejmě, že se s nimi v množství počítačů nemůžu ani trochu rovnat.
Ale když kupujete počítač, zajímá vás, kolik firma provává ročně počítačů, nebo co je ona firma schopna nabídnout vám?

mjans
mjans
Level Level
11. 12. 2007 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peter_cz No právě. Sice bych k Vám pro komp nešel - ne že byste tam měl špatné kusy, ale mám jiného dodavatele :), ale až budu upgradovat domací počítač, tak ho určitě budeme sestavovat (do práce kupuju samozřejmě hotová kancelářská PC), ani náhodou to nebude nic, co by připomínalo tzv. herní či jiné počítače od velkých firem.

Miko
Miko
Level Level
11. 12. 2007 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@X-COM hmm, no když nic jiného, tak úroveň stránek se o kousek zvedla. Právě minulej rok jste za to byl hodně kritizován a právem.
Chcete-li do testu, zkuste věnovat nějakou komponentu do soutěže třebas, aby to redaktorům stálo za tu námahu... otestovat garážní PC není dnes obvyklá věc.

X-COM
X-COM
Level Level
11. 12. 2007 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miko Ano, úroveň stránek se zvedla zásadně. Funkčnost je sice podobná, ale design a zpracování je na vyšší úrovni. Na stánkách se bude průběžně pracovat. Kdo ví, možná za rok budu mít opravdu prvotřídní stránky.
"Garážní", to je tedy výraz...

cml11
cml11
Level Level
11. 12. 2007 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci sýčkovat, ale pokud je to myšleno jako tip pod vánoční stromeček, je už trochu pozdě. Výsledek testu bude znám v termínu, kdy už je pozdě nějaký z testovaných počítačů pod stromeček objednat. Chtělo to test uzavřít nejmíň 14 dní, spíš ale tak měsíc před vánoci. A to se už ani při maximální snaze nepodaří, desátého bylo včera. Takže test jistě zajímavý, ale tak trochu s křížkem po funuse:)

Reklama
Reklama