Galerie 3
Švédové zvýšili hustotu Li-Ion baterií o 70 %, jednají i s Teslou
Aktualita Ostatní Elon Musk Tesla

Švédové zvýšili hustotu Li-Ion baterií o 70 %, jednají i s Teslou

Milan Šurkala

Milan Šurkala

7

Christine Lampe-Önnerud a její společnost Cadenza Innovation před časem přišla s upravenými Li-Ion články, které mají mít o 70 % vyšší hustotu energie než ty klasické. Jednání s průmyslem už jedou a možná se jich skutečně dočkáme i v praxi.

Reklama

Nové technologie baterií se představují takřka bez přestání, ale jen málo z nich se skutečně objeví na trhu. Dnes se tak stále nejčastěji setkáváme s Li-Ion články nebo nověji s Li-Pol bateriemi. Švédská společnost Cadenza Innovation a její zakladatelka Christine Lampe-Önnerud už v minulém roce prezentovala nový typ Li-Ion baterie, která slibuje o 70 % vyšší hustotu energie než standardní Li-Ion články. Tentokrát to nicméně vypadá, že se opravdu něco děje a mnoho společností je s Cadenzou v jednáních. Inovované baterie se tak možná skutečně dostanou do konečných produktů.

Švédové zvýšili hustotu Li-Ion baterií o 70 %, jednají i s Teslou

Cadenza nechce zveřejňovat, se kterými společnostmi už jednala, nicméně na adresu Tesly se společnost vyjádřila, že Elon Musk má hodně práce s rozběhnutím produkce Modelu 3 a zatím nechce zavádět novou technologii. Každopádně pokud by se zde nové baterie použily, při stejných rozměrech by bylo možné prodloužit dojezd základního verze Modelu 3 ze 354 na zhruba 600 kilometrů, v případě modelu s vyšším dojezdem ze 499 na téměř 850 kilometrů. To už by byla opravdu velmi pěkná porce. Údajně měly proběhnout jednání i s dalšími velkými hráči na poli EV a ti měli vyjádřit velký zájem. Nové baterie by ale nemusely využít jen společnosti vyrábějící elektromobily.

Švédové zvýšili hustotu Li-Ion baterií o 70 %, jednají i s Teslou

A v čem jsou tyto baterie vlastně přelomové? V podstatě jde pořád o tytéž Li-Ion články, které už známe, Cadenza ale zapracovala na jejich uložení. Nová struktura využívá těsnějšího uložení článků k sobě, takže do stejného objemu se jich vejde více. Články jsou uloženy v keramické kapsli s teplotní a protipožární izolací. To vše je v hliníkovém obalu, který slouží nejen jako další ochrana, ale jako velký chladič. Díky tomuto řešení má celá baterie méně součástek a při stejném objemu může mít již zmíněných 70 % kapacity navíc. Vedle objemu se hovořilo i hmotnosti a na kilogram hmotnosti by se hustota měla zvýšit údajně o 30-100 %. Uvidíme však, zda tato čísla nebudou až příliš optimistická.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama