Zpět na článek

Diskuze: Svět se otáčí a Čína buduje továrny v Evropě: CATL bude vyrábět baterky v Německu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

kazaxx
kazaxx
Level Level
8. 4. 2022 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc bych nejasal. Aby to nedopadlo jako v Italii, jak ukazal kovid. Maji tam fabriky pro 20 000 lidi, jenze ty zamestnanci jsou cinani. Nejakych 1500 nebo 2000 se v Nemecku ztrati. V te italii to taky byli mistni, ale casem je nahrazovali cinani. A protoze cinan tam prispiva do uredni kapsy, je urady tolerovan…

Eskymak
Eskymak
Level Level
7. 4. 2022 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedná se o výrobky s vysokou přidanou hodnotou. Navíc je pochopitelně otázkou, kolik se zde toho bude reálně vyrábět, a co bude jen montováno z komponent Made in China. Jde ale především o tom, že když to nebudou vyrábět tady, dříve nebo později by museli platit vysoká cla na dovoz, nebo čeli úplnému zákazu dovozu.

Hlavně, aby tady taky nezapoměli platit daně.

Čínskymi vozidly bych se moc neoháněl. Kvalita stále silně pokulhává za tím, na co jsme zvyklí u západní produkce.

wrah666
wrah666
Level Level
7. 4. 2022 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Kvalita možná pokulhává, ale cena to víc než vynahradí. Respektive, záleží na tom, co od auta požadujete. Z bodu A do bodu B to odveze. Parádu nedělá, sportovní jízdu nečekejte. Ale stojí méně než polovičku. A jinač: Čína cílevědomě skupuje podniky už pěkných pár let. A snad ještě cílevědoměji buduje výzkomné kapacity, umiverzity atd. Je čas dost pohnout, protože jinak ten druhý budeme MY. A jak číně fandím, tak pod jejich nadvládou by se mi žít TAKÉ nechtělo.

Eskymak
Eskymak
Level Level
7. 4. 2022 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 S kvalitou se ale pojí i spolehlivost, a důležité je i dostupnost náhradních dílů. Na co je mi levné auto, když za pár let neseženu díly? Na západní auta sežene bez problému díly i po desítkách let. U laciných čínských aut nejenže výrobce nějaký poprodejní servis neřeší, ale ani nepočítá s tím, že by to auto tak dlouho chtěl někdo používat. Skladování dílů něco stojí, dodatečná výroba též. Auto, které je po pár letech zralé do šrotu už není dobré ani na náhradní díly, protože vše je prostě opotřebované.

U normálních výrobců je tohle všechno běžné a logicky se to promítne do pořizovací ceny.

Takže auto, které pořídíte za polovinu ceny, vám vydrží třeba jen čtvrtinu času, takže vyjde ve výsledku dvakrát tak draho. No a to se vyplatí.

O ekologii nemluvě...

kazaxx
kazaxx
Level Level
8. 4. 2022 01:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak ja cine teda nefandim vubec. Rozlezle kovane komunisty bych ti fakt nechtel mit. Proti tomu, co se tam deje je SA socialisticky stat…

Reklama
Reklama