Komentáře

kazaxx
kazaxx
Level Level
14. 10. 2025 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není nad to si postavit vlastní. Dokonce opensource je imunní vůči DSA z EU, takže když si prosadí šmírování v EU, Výrobci hotových NASu musí poslouchat a uvolnit zadní vrátka pro jejich AI na lustraci obsahu. Opensource už z podstaty věci nemusí.

kazaxx
kazaxx
Level Level
27. 9. 2025 06:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve spotřebitelském segmentu je to víceméně zbytečné, jenže v oji o zákazníka… máloco dnes využije potenciál 4.0. A mizivé procento uživatelů též. Přesto už jde na trh 6.0…. Víc proužku, více Adidas.

kazaxx
kazaxx
Level Level
2. 9. 2025 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nějak si nedokážu představit jak se na těch ultrawide pracuje. Maximalizace okna? To vám to roztáhne přes celé nebo automaticky kotví třeba na půlku? A to bych na jedné půlce (třetině, čtvrtině) měl spuštěný program ve kterém pracuji a na dalších třeba Word pro kopírování textu a na další části paletky/rychle menu? Nebo je to fakt čistě herní záležitost? A co tablet (touch/screnn) jak to dělí?

kazaxx
kazaxx
Level Level
21. 8. 2025 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A o je kolik? Dva nebo tři roky?

kazaxx
kazaxx
Level Level
13. 8. 2025 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je přesně ten produkt, který patří do kategorie plýtvání zdroji. Přírodní i lidské.

kazaxx
kazaxx
Level Level
14. 6. 2025 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám, poradně ještě neumíme využít ani NVMe v RAIDu pro PCIe 5.0 a už tu máme 7.0. Ne třeba 5.5 ale rovnou 7.0… To už cílí ba renderovani ve filmovém průmyslu ne?

kazaxx
kazaxx
Level Level
11. 6. 2025 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dneska je doba taková, že lidi jsou na počítači spíš na internetu nebo dělají streamy (youtuberi, livechat, OF). Éra kdy se pařily hry jako o život, vypalovali CD/DVD, převáděli MC/VHS na CD/DVD nebo jen kopírovali filmy z půjčovny na DVD a zkoumali různé utility apllikace je dávno pryč. Dnes se přesunuli jen na sociální sítě a 2h denně na ICQ se proměnilo na 8 hodin denně na Facebooku, TikToku, YouTube a jim podobným. Kdyby nebyl formát H265 , 4K monitory a HDR tak jim na tyhle kraviny doteď stačí i core duo. ARM je v tom tak absolutní overkill i v té nejslabší formě.

kazaxx
kazaxx
Level Level
11. 6. 2025 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Návrat ke kořenům. Za me super. Patřil jsem k těm, kterým se nelíbil odchod od Aqua stylu a začali to mixovat chromem a šedou… teď vzali starou dobrou aquu a udělali ji facelift. Stejně tak kvituji barevné složky. Ani těm puntíkům jsme na chuť nepřišel.

kazaxx
kazaxx
Level Level
31. 5. 2025 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tvl jaky zmatek? Zmatek si představím u Adobe kdy ma v CC25 (Creative Cloud 2025) Ilustrátor verze 29 s kompabilitou pro ukládání CC20.

Ta 19 vic řekne že jde o 19 evoluci iOS než že to vyšlo letos… Jak dlouho vůbec může tohle vydržet? Co rok, to novy OS, novy hardware…?

kazaxx
kazaxx
Level Level
24. 5. 2025 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak komunisti. Budeme všem říkat co mají dělat… ale běda, jak to někdo řekne nám. Unie je mor.

kazaxx
kazaxx
Level Level
10. 4. 2025 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mě Thunderbolt pecka. Jen škoda že starší verze jsou stále zatížené patenty. Thunderbolt 2 by totiž byl stále perfektní na externí SSD disky o proti 5Gb USB-C ( 3.1 gen 1) který je stále hojnější než 10 Gb verze. Dokážu si představit že by ho uvolnili a softwarově by to šlo datově propojit přes display port na MB nebo GPU. Pro ty co s Thunderbolt nemají moc zkušeností:
1) datové propojení – propojíte dva počítače, které se tváří jako síťově propojený, to USB neumí.
2) daisy chain – řetězové propojení. Přes TB lze do řetězu zapojit ranec zařízení. Takže můžete mít na Thunderboltu (libovolná verze) připojený LCD, jeden nebo několik NAS, další počítače, externí SSD a to vše bez potřeby dokovací stanice. Ta spíš už jen převzala formu kde máte vše pohromadě v jedné krabičce a nemusíte používat různé konektory na zařízeních v řetězu. USB takový řetěz neumí, je to prostě jen USB hub ve formě master/slave. Nelze zapojit monitor do monitoru pomocí USB a využívat konektory toho druhého třeba pro periferie nebo USB disky či NAS nebo dokonce třetího v řetězci.
3) Přímé připojení na PCIe
4) diametrálně nižší latence a přesně řízený přenos. Nedochází ke kolizi (zpomalování přenosu) při více připojených zařízení. TB umí perfektně oddělit NAS a obraz i když máte 8K monitor a Thunderbolt 3+ NAS s NVMe.

kazaxx
kazaxx
Level Level
22. 3. 2025 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, komunisticka EU uraduje! Chce veci podle nich prakticke ne technologicke.

kazaxx
kazaxx
Level Level
19. 3. 2025 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tomu věřím že je ten ARM paskvil lepší jak x86 po stránce zpracování videa. Teda pokud nemáte napři i RTX 3080+. Tady je ARM efektivnější po stránce spotřeby, výkonem už ne. Jenže pak jsou tu ještě grafici modeláři, reklamní grafici nebo zvukaři. A tady už to není žádná hitparáda, každý kdo přešel na ARM (a neměl zrovna 8 GB MacBook s i5) si polepšil spíš jen po stránce výdrže baterie. Naopak tam kde byl zvyklý na vyšší RAM najednou propad. Nejhorší je to úplně s Adobe. Tady je úplně jedno, jestli máte 4 core i5 nebo 20 core i9 nejnovější generace nebo jestli máte 550 MB/s SSD nebo 5 GB/s NVMe. Ten balík je tak optimalizovaný až hrůza. Tady pocítíe hlavně RAM. I tady je 16 GB RAM na větší projekty (katalogy retuše) docela zoufalost. Naštěstí apple již MacBook dělá s větší RAM, pochopil a svádí to na AI. Ale stále jsou to takové nic o 18, 24 GB (v rozumné cenové relaci). Pokud chce někdo MacBook na grafiku měl by koukat na 48+ GB RAM a to už je v cenovkách 64 nebo i 96 GB windows notebooků... Z mého pohledu Apple M super na baterku notebooku, po stránce pracovní, výkonem, nic víc než nabízí konkurence jen stále za prémiovou cenu.

kazaxx
kazaxx
Level Level
3. 3. 2025 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je podle mě docela škoda. Skype sice docela úspěšně nahradil WhatsApp, jenže s ním jsou poslední měsíce jen problémy. Na macOS to padá, strašně to žere baterku u notebooků nebo se to časem odhlásí, chce spárovat ale nezobrazuje QR pro spárování s telefonem, občas mu dlouho trvá načtení historie... Tohle se Skype nebylo ani pod MS. A netuším, jak tohle bude fungovat na Teams. Teams mám taky, svůj účet i firemní účet a nelze provozovat oba dva naráz. Musíte se odhlásit a přihlásit pod tím či oním účtem. Což je dost na **** pokud jste kontraktor a budete tak muset mít více účtů...

kazaxx
kazaxx
Level Level
11. 2. 2025 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak když už konečně Apple začal dělat počítače s RAM. Jen ty ceny jsou stále ještě dost vysoké. 72K za MacBook se 48 GB paměti... jako doufám, že do vánoc to drobet spadne aby mě to tolik nebolelo. Sice je to jeden plat a něco a taky si na sebe vydělá, ale znáte to, za 72K se dá koupit spoustu dalších užitečných věcí, jejichž cena nebude tak padat v čase.

kazaxx
kazaxx
Level Level
28. 1. 2025 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už to někdo prubnul? Umí i jiný jazyk než Asijské a Angličtinu? Teda ne že bych se jako bál hackingu sítě ze strany Číňanů, přeci jen moje data v jejich rukou budou pro mě méně riziková než data v rukou EU, ale i tak. Kdo chce aby se jim někdo koukal do dat.

kazaxx
kazaxx
Level Level
19. 1. 2025 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

27” s 5K ma Apple i LG. Oba s panelem od LG. Ocividne si panel koupilo i ViewSonic. Pro mrmlali o tom ze je to k nicemu, no neni. Lidi co to maji si na to zvykly a co jsem si mohl porovnat jen ja sam, tak 2K je proti tomu jak prvni barevny displej na mobilu. DPI si clovek nastavi v OS jak potrebuje a presto jemnost vykresleni detailu je ohromujici.

kazaxx
kazaxx
Level Level
6. 1. 2025 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bylo by masakr, kdyby se dal pouzit pisek z pousti v prumyslu. Byl by to takovy nevycerpatelny zdroj… a co archeo veci by se pod nim naslo 😏

kazaxx
kazaxx
Level Level
5. 12. 2024 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vsechny ty moderni kokotiny (senzory, kamery…) nam vsem neskutecne zdrazuji povinne ruceni…

kazaxx
kazaxx
Level Level
27. 11. 2024 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Threadripper se z HEDT presouva do serveru? Nejak si nedokazu predstavit 96 jader v pracovni stanici na video, geo, cad 💁 16-32 jader jeste dobry (i kdyz 64 vlaken uz taky dost nevyuzitelny overkill) ale 96 jader? K cemu ze je to krome virtualizovani nekolika pocitacu dobre? A na to uz ma AMD Epyc.

kazaxx
kazaxx
Level Level
21. 11. 2024 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne, nelibi. Tohle se za me nepovedlo ani trosku.

kazaxx
kazaxx
Level Level
16. 11. 2024 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tohle jsem vubec nepochopil “ V případě Adobe RGB jde tak o 99%/89% (tzn. pokrývá 89 % z Adobe RGB a 11 % tohoto prostoru je nepokrytých, nicméně zbývajících 10 % je ještě za hranicemi Adobe RGB)”. Co tim chtel basnik rici? Ze treba modro-fialova je za hranici AdobeRGB ale modro-zluta je pod hranici? Ze napise, ze 11 % je nepokrytych ale vlastne 10 % je za hranici…

kazaxx
kazaxx
Level Level
14. 11. 2024 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Může mi prosím někdo fundovaný vysvětlit, proč nejde vzít několik plošných spojů s čipy a ty spojit do jednoho plošné ho spoje s řadičem a udělat tak třeba 500 TB 3,5" disk na U.2? Když vezmu v úvahu velikost 4TB SSD, kolik se jich asi tak vejde do velikosti 3,5" disku? Notabene když servery mají hot swap šachty hlavně na 3,5" disky. Kdyby to bylo ještě na SATA, tak by se tolik nehřáli ne? Popřípadě zabudovat aktivní chlazení. V 3.5" formátu je místa dost.

kazaxx
kazaxx
Level Level
14. 11. 2024 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx jinak při hledání odpovědí jsem narazil na MRAM a ReRAM... teď mám pocit že, aktuální honba vrstev v NAND skrze QLC a PLC je proti těmto dvěma technologiím docela zbytečná cesta, jelikož budoucnost v tom dál být nemůže, alespoň proti těmto dvěma technologiím.

kazaxx
kazaxx
Level Level
11. 11. 2024 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to SSD neni zadne prekvapeni. Vsechny macy ho maji vymenitelne. Jen musite mit ten spravny plosny spoj a se spravnym sw to sparovat s radicem v procesoru.

kazaxx
kazaxx
Level Level
8. 11. 2024 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K cemu je dnes (a do budoucna) vhodny vykon ST? Jinak geekbenchu se neda verit od te doby, co do nej zacal sypat penize Apple (od ver. 4).

Svethardware uz by si konecne mohl optimalizovat pro zobrazovani na telefonu. Ty stale skakajici reklamy do textoveho pole jsou fakt otravny.

Reklama
Reklama