Zpět na článek

Diskuze: Synology DS916+: výkonný čtyřdiskový NAS

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Cox
Cox
Level Level
15. 12. 2016 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne opravdu mi nesibe, co se tyce tvych namitek:

- 20W je udaj ktery odecitam na displeji wattmetru zapojenem mezi napajeci DC zdroj (65W Dell) a muj DIY NAS, hodnota TDP je max. spotreba CPU, ne spotreba trvala (intelu dava navic i SDP to je bliz realite). 50W je spotreba pokud bezi vsechny disky, coz je vzhledem k pouzitemu OS (viz nize) ojeidnely stav.

- co dum dal - RAM (2x4GB RAM DDR3), case, kabelaz ventilatory, SSD cache. CPU+MOBO kupovany nove, CPU Athlon X5350, board AsRock AM1H-ITX. Disky prevazne Seagate Ent. NAS 4TB, WD Green 1TB, cache 256GB SSD

- FreeNAS, NAS4Free atd. je pro domaci pouziti a neznale uzivatele opravdu trosku prestrel, resp. systemy pouzivajici ZFS. Osobne pouzivam Lime-Tech unRaid, ktery je z pohledu uzivatelske privetivosti na urovni Synology DSM. Mozna i lepe, nejsou to takove "omalovanky". Pluginy jsou dostupne, pokud ne je mozne resit Docker kontejnerm. Zakladni konfigurace co se casove narocnosti tyce srovnatelna se synology

- DLNA - Na NASu bezi Emby Media Server, ktery umi i DLNA, ale z duvodu vselijake funkcnosti DLNA obecne nepouzivam. Jako klient u TV (SmartTV Philips) je RaspberryPi3 s OSMC a pluginem pro Emby server. Pohodli prehravani a dodatecne info k medialnim souborum neporovnatelne s DLNA. Z tel pristupuji taktez z Emby klienta. DLNA bych vyuzil pouze pokud bych chtel poustet napr. hudbu primo na AVR.. vzhledem k "pohodli"ovladani toto nepouzivam.

- RADIUS server. Zde uznavam toto by nebylo na tri kliknuti jako na synology. Zase na druhou stranu toto bezny uzivatel resit nebude a znaly si poradi jinak. V mem pripade asi nejsnazsi cesta pomoci rozbehnuti VM (na par kliknuti) a zde provozovani RADIUS serveru

Cox
Cox
Level Level
15. 12. 2016 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox toto mela byt reakce na prispevek zolo_sk

HalenTech
HalenTech
Level Level
14. 12. 2016 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle si fakt jako někdo koupí? Kdyby ta cena byla dělena 2, tak bych o tom možná uvažoval. Takto absolutní nesmysl.

Cox
Cox
Level Level
14. 12. 2016 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HalenTech Takmer identicky HW se da sehnat bez problemu pod 6000Kc a NAS si postavit. Jedine snad ze nebude v takove kompaktni skrini.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
14. 12. 2016 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Hotový Zyxel NAS542 koupíte pod pět tisíc a máte to v kompaktní skříni. Pokud tedy nutně nepotřebujete eSATA.

Cox
Cox
Level Level
14. 12. 2016 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Take moznost. Ja postavil nas na AMD APU (Athlon X5350) a toho co dum dal. S minmalni investuci (pokud nepocitam disky) mam momentalne 5-diskovy NAS (max. 12 disku) s prumernou spotrebou okolo 20W a vykonem dostatecnym na provoz ruznych doplnkoych sluzeb (Docker, virtualni PC). Ale chapu ze to neni cesta pro kazeho i kdyz zase to neni tak slozite jak to na prvni pohled muze vypadat. Clovek schopny poskladat a ozivit PC by toto mel zvladnout.

Roob
Roob
Level Level
14. 12. 2016 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox aj daciu kupis za 6500€ ale nechcel by som to ani zadarmo! Synology nieje o tom, ze kolko stoji hw, synology je o podpore a funkcnosti a balickoch. Kupis, nastavis a ide.

Cox
Cox
Level Level
15. 12. 2016 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Myslim ze to auto prirovnani je v tomto pripade uplne mimo. Ja koupil HW, sestavil , nabootoval system, nastavil, pridal potrebne balicky a jedu. Pouze sestaveni mohlo zabrat o hodinku vice casu nez nastrkani disku do synology. Jak pisu v predchozim prispevku, neni to tak slozite jak to vypada a nic to nemeni na tom ze cena synology je prestrelena.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
15. 12. 2016 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Ja súhlasím s Roobom. Koho zaujíma tvoje "čo dom dal". Ti načisto šibe. Sa vži do situácie bežného spotrebiteľa. A aj keby sa rozhodol nanovo si to vyskladať, tak aby mal kompaktnosť a efektivitu ako to Synology, tak by finančne vykrvácal. Ak by na to kašlal, tak by nemal spotrebu 20W ako ty, čo je totálny blud z komponentov "čo dom dal", lebo len ten tvoj procesor má Typical TDP: 25 W. K tomu prirátaj RAM, spotreba MB a samozrejme efektivita bežného napájacieho zdroja ("čo dom dal") ti to strelí niekam na 40-50 W. Tých tvojich 20 W je iba tvoje želanie. Bežný užívateľ si tam sám nenahodí FreeNAS či iné distro, o balíčkoch a poriadnej konfigurácii už ani nehovoriac. Len tak pre zaujímavosť, koľko by ti trvalo rozbehanie Radius servera? V synology je to asi na 3 kliky a čas tak okolo minúty od momentu, keď sa rozhodneš, že to chceš. Nie každý má čas sa baviť s tým hodiny. Posledná otázka, máš na tvojom "čo dom dal" NASe DLNA server? Nepolemizujme o funkčnosti DLNA pripojenia zariadení k NAS, keďže bežne ani nemajú sambu. Mne napríklad DLNA behá bez problémov aj so 7 rokov starým TV LG, aj novým receiverom Yamaha a dokonca aj s mobilmi a tabletmi.

Cox
Cox
Level Level
16. 12. 2016 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Prispevek se puvodne spatne zaradil - ne opravdu mi nesibe, co se tyce tvych namitek:

- 20W je udaj ktery odecitam na displeji wattmetru zapojenem mezi napajeci DC zdroj ​(65W Dell​) a muj DIY NAS, hodnota TDP je max. spotreba CPU, ne spotreba trvala ​(intelu dava navic i SDP to je bliz realite​). 50W je spotreba pokud bezi vsechny disky, coz je vzhledem k pouzitemu OS ​(viz nize​) ojeidnely stav.

- co dum dal ​- RAM ​(2x4GB RAM DDR3​), case, kabelaz ventilatory, SSD cache. CPU+MOBO kupovany nove, CPU Athlon X5350, board AsRock AM1H​-ITX. Disky prevazne Seagate Ent. NAS 4TB, WD Green 1TB, cache 256GB SSD

- FreeNAS, NAS4Free atd. je pro domaci pouziti a neznale uzivatele opravdu trosku prestrel, resp. systemy pouzivajici ZFS. Osobne pouzivam Lime​-Tech unRaid, ktery je z pohledu uzivatelske privetivosti na urovni Synology DSM. Mozna i lepe, nejsou to takove ​"omalovanky​". Pluginy jsou dostupne, pokud ne je mozne resit Docker kontejnerm. Zakladni konfigurace co se casove narocnosti tyce srovnatelna se synology

- DLNA ​- Na NASu bezi Emby Media Server, ktery umi i DLNA, ale z duvodu vselijake funkcnosti DLNA obecne nepouzivam. Jako klient u TV ​(SmartTV Philips​) je RaspberryPi3 s OSMC a pluginem pro Emby server. Pohodli prehravani a dodatecne info k medialnim souborum neporovnatelne s DLNA. Z tel pristupuji taktez z Emby klienta. DLNA bych vyuzil pouze pokud bych chtel poustet napr. hudbu primo na AVR.. vzhledem k ​"pohodli​"ovladani toto nepouzivam.

- RADIUS server. Zde uznavam toto by nebylo na tri kliknuti jako na synology. Zase na druhou stranu toto bezny uzivatel resit nebude a znaly si poradi jinak. V mem pripade asi nejsnazsi cesta pomoci rozbehnuti VM ​(na par kliknuti​) a zde provozovani RADIUS serveru

Takze efektivita Synology urcite dostazena a financni krvaceni se nekonalo

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 12. 2016 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Prvý bod: Akože účinnosť zdroja nerátaš? Spotreba je to, čo ti pretočí elektromer a nie, čo ti ukáže tvoj bežný nepresný wattmeter.

Bod dva: Takže to čo dom dal bolo zadarmo? Ešte raz, normálnemu spotrebiteľovi sa toto neváľa v skrini, tak nedrístaj o lacno poskladanom NAS. Spočítaj reálne ceny komponentov.

Bod tri: Tvoj unRaid bežný spotrebiteľ bude mať väčší problém nainštalovať a nakonfigurovať ako Synology. Áno, ty ako znalý to zvládneš rovnako rýchlo ako Synology. A poznámka: tvoj unRaid nie je zadarmo, takže k tvojmu NASu prirátaj 60 dolárov za Basic verziu do 6 pripojených diskov.

Bod štyri: "Pohodli prehravani a dodatecne info k medialnim souborum neporovnatelne s DLNA" O akom pohodlí točíš? Svoj BD prehrávač ovládam obyčajným diaľkovým. Dodatočné info? Aké? Ja pozerám film, nepotrebujem dodatočné info. Toto bežný užívateľ nerieši. Ten si chce pohodlne vybrať a pustiť film. Tak ale v Synology ide media server, kde si tiež môže pozerať obaly DVD, BD, popis, hercov, ..., ale to bude asi málokto riešiť. Dnes ľudia chcú jednoduchú funkčnosť.

Bod päť: Radius server bol príklad. Napríklad úspešne používam VPN server (mobil, notebook). A samozrejme iné balíčky. Pointa bola, že toto bežný užívateľ dosť ľahko zvládne, na rozdiel od nejakej Linuxovej distribúcie NAS, kde predsa len je viac roboty s inštaláciou a konfiguráciou. A nepodstatný fakt je, že sa tie balíčky pohodlne a ľahko, pre bežného užívateľa, aktualizujú. Celý systém sa pohodlnejšie spravuje, aj vďaka CZ rozhraniu a helpu.

Poslednú vetu dokáž faktami. Spočítaj cenu komponentov. Efektivitu chápem nielen ako energetickú.

HalenTech
HalenTech
Level Level
16. 12. 2016 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Ten wattmetr to samozřejmě změří správně i s účiníkem a hodnota je +- max procenta odlišná od skutečnosti.

Argumentuješ pojmem běžný uživatel a v tom máš pravdu. Ale stále tam nevidím důvod, aby zařízení bylo minimálně dvojnásobně-trojnásobně předražené oproti srovnatelnému řešení postaveném na samostatných komponentách. Navíc toto doma poskládané řešení ma nezpochybnitelnou a nepopíratelnou výhodu v tom, že kdykoliv něco odejde, nebo zastará, tak bez problémů provedu upgrade. Něco odejde na Synology a můžeš ho hodit do koše.

Cox
Cox
Level Level
16. 12. 2016 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Spocitane to samozrejme mam, i ve variante s Intel Atomem (ASRock J3160DC-ITX) ktera se konfiguraci velice priblizuje DS916+. I s drazsi ITX skrini (Bitfenix) jsme s HW okolo 6000Kc s licenci pro unRaid na cca 7500Kc. Coz je porad polovicni cena DS916+.

Komponenty pochazely z meho mrtveho PC (odesel zdroj a vzal sebou skoro vse bohuzel), takze samozrejme neco staly, ale porad se pohybujeme vrazne pod cenou DS916+

Instalace unRAIDu je opravdu velice slozita - stahnout zip soubor, rozbalit na flash disk ktery pojmenuji UNRAID a nasledne z nej jednoduse pomoci prilozeneho .bat souboru vytvorime bootovaci. Pote staci jiz jen vlozit falshdisk do pripraveneho NAS a nabootovat a dale jiz pokracovat v jednoduche konfiguraci prez web rozhrani. Rekl bych znacne jednodussi nez pracovat s Synology Assitant SW.

Kazdy vyrobce si implementaci DLNA udela po svem, nehodlam resit ruzne nefunkcnosti. Bezny uzivatel nepochopi ani DLNA a bude behat mezi PC a televizi s ext. diskem (osobni zkusenosti). Ja naopak vitam k filmum dodatecne info, bezproblemovou praci s titulky a audiostopami. Z mediaserveru muzu taktez stremovat mimo lokalni sit, obsah je v pripade potreby prekodovan na nizsi bitrate.

Automaticka aktualizace pluginu/dockeru na unRaidu ktery pouzivam je samozrejmost, to same jednoduchost instalace.

Co se efektivity tyce tak jsem na tom nestravil o moc vice nez na konfiguraci Synology (v ramci testovani mam rozjete Xpenology jakozto VM). Samozrejme to nikomu nevnucuji, pokud neresi penize at si jiz hovovou NAS poridi. Pouze jsem chtel poukazat ze za mene penez se da poridit vice muziky...
A ze je potreba tomu pripande trosku rozumet? To snad nevadi a aspon se dotycni neco priuci a nebude z nejpohy BFU ;)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 12. 2016 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Dobre, iný príklad. Má ten tvoj NAS aj funkcionalitu na mobile, tablete? Myslím tým, že nemusím ťahať v mobile hudbu a cez DS Audio si streamujem hudbu. Alebo dohľad nad stavom NAS cez DS Finder a posielanie správ na mobil? Toto je tiež v rámci Synology. Taktiež nemusím využívať služby google fotky a mám DS Photo a galériu na NASe. Jednoduché. A Synology som postavil na stôl známemu, čo sa s technikou moc nemusí a napriek tomu rýchlo pochopil funkcie a sám si to spravuje. Neverím, že by toto zvládol s unRaid.

Cox
Cox
Level Level
16. 12. 2016 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Ano toto mam resene Emby Media Serverem, ten ma dohled nad celou knihovnou flimu/serialu/hudby, ja jen pripojuju klienty a tim mohou byt samozreje i mobilni zarizeni na iOS/Android/Windows platforme. Reseni je velmi univerzalni co se servru/klientu tyce viz. https://emby.media/download.html

Notifikace o stavu jsou samozrejmost, jak pomoci emailu tak pomoci ruznych push-notification sluzeb jako napr. Pushbullet.

Ja mam Synology DSM v podobe Xpenology rozbehle jako virtualni stroj pro duvod asistence lidem kteri maji i s timto rozhranim problemy, takze je to opravu o sikovnosti a intuici daneho cloveka. Osobne mi neprijd rozhrani nikterak slozitejsi.

Vrele doporucuji si unRAID vyzkouset, z mych dlouhodobych testu ruznych NAS systmeu (vcetne ynology DSM) vysel pro domaci pouziti nejlepe a proto jej pouzivam. Na otestovani mate 2x30denni trial lhutu - licence je vazana na GUID USB flashdisku ;)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 12. 2016 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Ja len, že Synology je pre tých, čo moc sa nerozumejú, alebo rozumejú, ale ich čas je drahý na to, aby sa hrali s niečím iným. A ja si rád trochu priplatím. Zaujalo ma to Emby. Pozerám, že je aj na Synology. Ale ako som sa ďalej prehrabával, zistil som, že aby som mohol na Androide pozerať video, tak by som si mal kúpiť Emby Premiere na rok za 50, alebo doživotne za 100 dolárov (Purchase Emby Premiere and receive additional bonus features such as Cover Art, Mobile Sync, Cloud Sync, and free Android apps. ) Všetko toto je v cene Synology. Ako tak pozerám, ten skladaný NAS sa začína predražovať a nakoniec budete na cene Synology. A ak by si chcel niekto fakt poskladať PC kompaktnosti a energetickej efektivity dosahujúcej Synology a dovybaviť to SW, tak bude fakt problém sa vojsť do ceny Synology. Nájdite slušnú ITX skrinku (kompaktnosť), kde dáte 4 HDD a bude normálna cena. Skúste nájsť cenovo prijateľný ITX zdroj. Dosky je celkom výber, ale ceny tiež nie sú najnižšie. Väčšinou do miniITX vojdú 3 3,5" HDD a končíte. Voliteľne dáte viacej 2,5", ale zase tie veľké kapacity budú cenovo inde ako klasické 3,5" Proste celé sa to predražuje, akonáhle chcete kompaktnosť.
Alebo dajte praktický príklad, komponenty, ceny, ako sa dá podobné tomu Synology poskladať a ak to fakt bude polovica ceny, tak už budem ticho (to že Synology vybalím z krabice a zapnem, pomlčím).

Cox
Cox
Level Level
16. 12. 2016 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Emby Premiere pro prehravani je pozadovan az v posledni dobe (bohuzel), drive nebylo prehravani omezeno. Ja zakoupil Premiere Support v ramci Cyber Monday akce. Prehravani pomoci web prohlizece je funkcni i bez zaplaceni. Aplikace v cene Synology jsou samozrejme vyhodou, Emby server je naopak reseni na platforme nezavisle.

Zde je modelova ukazka konfigurace komponent https://www.czc.cz/cqunr3i790gok8bkut6j6gm24g/seznam
a jak jsme zminoval v drivejsim prispevku po HW strance (bez disku) se pohybujeme okolo 6 000 CZK (230EUR). Pri pouziti unRAID Basic licence za 59USD jsme stale na 7500Kc coz je polovina ceny DS916+.
Do kejsu se interne vejdou 3x3.5 dalsi disky se daji vlozit do 5.25 pozice pro mechaniku (pripadne pouzit 2.5" disk). Hot-swap nevidim jako nutnost (ackoliv ji oba me DIY NASY maji).

Ano komponenty si musim sestavit, coz ale v tomto pripade zabere zabere max. hodinu. Dale bych nevidel zasadni rozdil v konfiguraci mezi unRAIDem a Synology - tj. zakladni sitove nastaveni, nastaveni typu pole, nastaveni sdilenych zlozek atd.

Energeticka efektivita stejna ne-li lepsi v pripade unRAIDu diky zpusobu prace s diskovym polem, kdy neni poteba mit neustale aktivni vsechny disky v poli. Navic ma tento system dalsi vyhody, hlavne bezproblemovy provoz ruznych disku (vyrobcu, kapacit, rychlosti) v poli, snadnejsi obnova pri kolapsu disku oproti standardnimu RAID-5 u Synology.

Pouze dodam ze beru v potaz hlavne pouziti v domacnosti.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 12. 2016 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Tak OK. Presne tá skrinka mi tiež pred tým padla do oka. Problém je ten, že u nás je ponúkaná bez zdroja a drahšie. Zrátam vám naše ceny a verte, že som ich overil cez Heureku, takže sú plus mínus najnižšie. MB 126 €, RAM 50 €, case 44,50 € a bez zdroja. Našiel som vyhovujúci zdroj PSU DC-in jack 120 W, 19 V za cenu 34,80 €. Takže dokopy s licenciou 315 €. Ja som osobne kupoval DS412+ za asi 520 €. Ten rozdiel v cene mi stál za to.Teraz by som musel dokúpiť za 100 € licenciu Emby a to už fakt nestojí za trápenie sa.
"snadnejsi obnova pri kolapsu disku oproti standardnimu RAID­-5 u Synology" - Akože ešte ľahšie, ako je havarovaný disk vytiahnúť, založiť nový a v správe diskov dať obnovu?
"hlavne bezproblemovy provoz ruznych disku" - SHR toto tiež podporuje.
"kdy neni poteba mit neustale aktivni vsechny disky v poli" - vysvetlite mi, ako je možné nemať všetky disky v RAID5 aktívne pri zápise?

mufoid
mufoid
Level Level
23. 4. 2017 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cox Když to tady tak čtu, tak jsem rád, že jsem si raději koupil Synology. Nejsem profi uživatel a možnosti, které mi Synology nabízí, bych opravdu těžko na jiných systémech zvládnul sám. už jenom přístup k vlastní hudbení knihovně a fotografiím odkudkoliv na světě bez veřejné IP

Reklama
Reklama