Zpět na článek

Diskuze: USA zařazují na černou listinu i Xiaomi a další společnosti

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Deluxa
Deluxa
Level Level
18. 1. 2021 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kedze je dolar stale nepochoptelne jedina rezervna svetova mena tak si FED moze tlacit bezcenne papieriky kolko chce a kedy chce. Prelievat kapital na akciovych trhoch je potom len otazka sekund. Amici si tie svoje vlastne firmy umelo nafukuju (vid Apple,Tesla). Zjavne to uz nestaci takto kontrolovat pri sokujucom velkom tempe rastu Cinskej ekonomiky. Preto si vymysleli dalsi pomocny nastroj... sankcie. -10% hodnoty akcii skoro instant po sankciach to nie je vobec zle nie? Hlavne ak chcete cielene niekoho znehodnotit ale nemate na to ine paky. Nie z dovodu ze si niekto buduje spionaznu siet ale z dovodu ze tak ekonomicky silna firma/korporacia si potom sama diktuje podmienky na trhu. Take Apple by inak Xiaomi zadupalo pod zem do jedneho roku. Chapem ze tym si vlastne chrania "domace" firmy a kapital, nepaci sa mi len sposob ako to robia. Zlodejinou a sprostym okradanim. Vlastne nic ine som od Amikov necakal ani necakam....

danito
danito
Level Level
17. 1. 2021 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale jinak poslední dobrý Xiaomi končil u čísla 2. Už je to pár let, co na jednom našem webu upozorňovali na fakt, že přihlášením se k účtu Xiaomi souhlasíte s tím, že se obsah telefonu stane majetkem Xiaomi. Bez přihlášení k účtu zase nemáte šanci to odemknout. Dá se to obejít. Ale kdo nečte smlouvu, pak se diví. A to jsou ti Číňani natolik féroví, že vám to zobrazí na displeji, než se k tomu účtu přihlásíte a pokud máte aktivní účet google, stane se majetkem Xiaomi i váš účet na google, což je trochu paradox. Na druhou stranu pak by ale měli soudruzi v júesej zablokovat google, protože ten dělá to samé. Čína jen, věrná tradici, pouze kopíruje to co dělá google.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
15. 1. 2021 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je na čase, aby je svět začal ignorovat. Když se chtějí odtrhnout od světového obchodu, jejich věc, ale ostatní země by měly na jejich kecy zvysoka kašlat a řídit se vlastním rozumem a ne nějakými z palce vycucanými důvody pro nějaké sankce. A navíc, pokud USA tímto postupem poruší pravidla mezinárodního obchodu, měly by být uvrženy sankce na ně.

blue.sun
blue.sun
Level Level
15. 1. 2021 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Bylo by to hezké, ale kdo ze zbytku západního světa má koule na to udělat takový krok? Evropa sama nemá čím nahradit velkou část americké výroby, nehledě na enormní americkou vojenskou přítomnost v Evropě. Japonsko není svobodná země, stále je pod dohledem USA. Austrálie je nevýznamný plivanec v moři (a ještě tam chodí vzhůru nohama a mají klokany místo normálních zvířat). USA spoléhají na to, že nejednotná "sjednocená" Evropa se prostě zase jen tupě zalekne a vycouvá, jako tomu bylo skoro se vším (čest státům, které nevykoply Huawei ze stavby sítí a čest těm, kdo i přes trapné saknce dále staví Nord Stream 2).

sroobik
sroobik
Level Level
15. 1. 2021 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun dalsi problem je konzumny zivot USA, tolko bordelu ako pokupia oni by bolo tazke predat niekde inde, takze s tym by nesuhlasila hlavne juzna azia. Ale inak som za, vsetci by sa mali spojit proti USA a aspon na malu chvilu - rok dva na nich nasadit ban vo vsetkych existujucich oblastiach. Potom by sa videlo ako je Emerica great again. Nastastie Kacer donald o 5 dni konci.

blue.sun
blue.sun
Level Level
16. 1. 2021 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Americký konzumní život zase není v celosvětovém měřítku tak významný. Ano, byl by to propad o nějakých deset procent v celosvětovém obchodu, na druhou stranu by mimoamerické společnosti ovlivnil méně, než ty současné nesmyslné nápady.

pietrolbc
pietrolbc
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 1. 2021 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To by mě zajímalo, koho z amerických investorů Xiaomi a ostatních zařazených trumpeta tak nesnáší, že ho takhle sundá :) Donutí je se "této své vazby musí zbavit nejpozději do 11. listopadu 2021" což samo o sobě takhle narychlo může znamenat ztrátu, nemluvě o pádu cen akcií které tomu ještě přidají :D jakože MAGA at its best :D

riede
riede
Level Level
15. 1. 2021 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ,že xiaomi má software s možnostmi pro špionáž a odesílá co se mu zachce se snad vědělo od té soby co vyšel první model ne ? Já jsem nechápal od začátku proč to odnesl jen Huawei.

KRoman47
KRoman47
Level Level
15. 1. 2021 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není se čemu divit, praktiky Xiaomi jsou určitě ještě horší než Huawei. Používat Xiaomi s originálním SW je naprostá nezodpovědnost. Na svůj jsem si po zjištění, jaká neopodstatněná oprávnění mají základní neodstranitelné aplikace, ihned jsem nasadil LineageOS. Jako aby i pitomá kalkulačka mohla lézt do kontaktů, komunikovat přes Internet a kdykoliv provádět záznam z mikrofonu... to jako vážně?! Nevím jak dnes, ale ty 3 roky zpět tato oprávnění v Androidu nešla nijak zakázat.
Jo super HW za levný peníze, ale za jakou cenu. Od té doby na Xiaomi bez LineageOS ani nesáhnu a ani tak člověk neví, co vše může dělat jejich firmware na pozadí.

wrah666
wrah666
Level Level
15. 1. 2021 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Problém ve šmírování je, že by teoreticky mohli. Ovšem třeba soft HUAWEI prohlédlo řádku po řádce několik set odborníků a shodně potvrdili, že je sice napsaný prasecky (a co dneska není?) ale že žádné šmírovací funkce neobsahuje. Ovšem pak je tu praxe.. Díky Eduardu Snowdenovi máme potvrzeno, že jedna země skutečně mobily ke šmírování zneužívá. Ovšem čína to fakt není :)

janekjankovatej1
janekjankovatej1
Level Level
15. 1. 2021 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Problém HUAWEi je to že narozdíl od Xiaomi je rozlezlé v Síťová infrastruktuře což je sakra větší problém než že vám na xiaomi telefonu vyskočí reklama.
A těch několik set odborníků bych chtěl vidět :-)

wrah666
wrah666
Level Level
15. 1. 2021 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano, to je skutečný problém. Pro amíky. Ty hodné hochy, kteří přeci nikdi nikoho nediskriminují, neodposlouchávají, žádnou zem nenapadli atd. Jakmile je totiž BTW i mobil z Číny, tak je to pro ne neodposlouchávatelné. Huawei totiž ani do telefonů, ani do BTS (a ani jinam) neinstaluje CIA friendly klíče.

John60
John60
Level Level
15. 1. 2021 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Všechny tajné služby se snaží sledovat nejen mobily, ale veškerou nepřátelskou činnost vyvíjenou proti své zemi.
Rozdíl je v tom, že taková čína, rusko, nebo třeba irán se k nám chovají nepřátelsky a hlavně berou nás za nepřátele, takže nechat si od nich budovat jakoukoliv páteřní infrastrukturu (o mobily opravdu ani tak nejde), je pro stát hloupé a nebezpečné.
Pokud jde jen o mobily, tak čínské firmy, pokud chtějí fungovat, musí spolupracovat s KS číny a její rozvědkou, to je taková "drobná" nuance proti demokratickým zemím, tam s tajnou službou může firma vyběhnout a nic se jí nestane.

haryp
haryp
Level Level
15. 1. 2021 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Já se spíše kloním k názoru wrah666. Ano, USA nás šmíruje již dlouho (možná si můžou z těch dat něco líznout i členové NATO ??) a všichni mu jdou na ruku. Výrobci telekomunikační infrastruktury, o cloudových službách Apple/Google/Microsoft nemluvě...
Ano, software od Huawei není rozhodně napsán ideálně (splácaných X platforem), na druhou stranu "zatím" v sobě nemá mít žádný backdoor. A ANO, do budoucna samozřejmě může mít. Ale v současné (anglo-americko-evropské) infrastruktuře už ty backdoory JSOU !!!
Takže pokud by čínská infrastruktura šla Amíkům na ruku a nechala je sledovat celý svět, bylo by o OK. Takhle je to "věc národní bezpečnosti USA" a všichni se můžou pos..t.
Další věcí je, že pokud například budeme budovat 5G sítě (od jiných výrobců než Huawei) - např. v Evropě oblíbený Ericsson, tak co jsem slyšel: 1) nemají plnohodnotné 5G. 2) část infrastruktury stejně nakupují v Číně (a myslím, že část i od Huawei). Přelepit štítky, upravit firmware .... cenu pro odběratele 2x vynásobit ... a máme SUPER evropský HW.

wrah666
wrah666
Level Level
15. 1. 2021 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 TEoreticky s rozvědkou vyěhnouh můžou, ovšak (/jak se ukázalo, když to celé prasklo) nevyběhli. A opět jsme u jádra pudla. USA obviňují jiné, ovšem jediná zem na světě, u které je potvrzené, že to skutečně dělá jsou USA. A zajímavé. Prý jde o "přátele" ale dělají to i kamarádům- Tedy údajným, protože pokud tohle provádíte hlavě státu, tak fakt nejde o přátelský čin.

BTW: o číně se to říká celé roky. Nepřijde vám zajímavé, že se NIKDY nenašel důkaz? Ani hormadného doposlechu, ani "šmírovacích čipů" a podobně?

haryp
haryp
Level Level
15. 1. 2021 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Stejně jako jaderné zbraně v Iráku ... taky je "svět neviděl". Ale posílit si pozice v oblasti s těžbou ropy nikdy neškodí ...

A s tím šmírováním ze strany USA je to taková klasika: "Zloděj křičí, chyťte zloděje ... "

blue.sun
blue.sun
Level Level
15. 1. 2021 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 A máš snad pocit, že USA nás berou přátelsky? Ne, neberou. Jsme trpění "spojenci", nic více. Nárazníková zóna pro jejich zájmy v Evropě. Dříve jsme byli totéž pro Sověty, dnes pro Američany. Nevidím v tom nejmenší rozdíl.
Tvůj poslední odstavec je zcela mimo realitu. Ty "demokratické" země se chovají zcela stejně, jen o tom vytrvale mlží. A to je mi otevřený a upřímný přístup Číny tedy o dost milejší.

blue.sun
blue.sun
Level Level
15. 1. 2021 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jak vidíš, důkazy nejsou potřeba. Stačí názor.

zintoki
zintoki
Level Level
15. 1. 2021 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Otevřený a upřímný přístup Číny? A to co berete za matroš soudruhu?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 1. 2021 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Mě opět udivuje, že na Čínu vždy potřebujete důkaz, ale na USA Vám vždy stačí jen podezření.

To pochopitelně neznamená, že všechna nařčení ze strany USA jsou nutně pravdivá, viz Vámi zmíněné šmírovací čipy, které snad opravdu nikdy nikdo nepotvrdil. A to pochopitelně neznamená, že nechce šmírovat (a nešmíruje) samotná vláda USA, která např. před pár lety tak moc tlačila na Apple, aby otevřel iOS. Ale opět od Vás vidím značnou jednostrannost, kdy na jednu stranu potřebujete důkazy, ale na druhou ne, a tam si vystačíte s podezřením.

wrah666
wrah666
Level Level
15. 1. 2021 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Důkazů proti USA je plná kauza Snowden. Dohromady kolik milionů stránek. A pravost potvrdili oni sami tím. že ho chtějí zavčít na doživotí. A také jak brečeli, že tím, že se například v Afghánistánu provalí kdo je práískač, tak chudáčky donašeče čeká lynč.

wrah666
wrah666
Level Level
15. 1. 2021 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 V Snowdenem vynesených dokumentech používají amíci otevřeně termíny jako blbečci hejlové a podobně. Krásně to ukazuje, čím pro ně tito "spojenci" jsou.
(hm, nebo že by tyhle konkrétní "dipolmatické zprávy" zveřejnil desátník Manningová? Ale ono je to vcelku fuk kdo konkrétně. Pravost je potvrzena reakcí USA.)

John60
John60
Level Level
15. 1. 2021 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Oba, Vy i blue.sun získáváte zřejmě názory na dezinfo webech, co třeba zkusit použít vlastní hlavu?
Snowden pod ochranou ruské kriminální oligarchie pro mě není relevantní zdroj.
Pokud si budu moci vybrat, raději budu žít v té podle vás hrozné americe, než v číně a rusku, u vás obou to je zřejmě naopak, tak vzhůru do ráje, hodně štěstí. :-)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 1. 2021 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 V takovém případě můžeme úplně stejně dokázat, že šmíruje Čína. Spousta společností tam nemůže podnikat, protože má E2E šifrování. Sama vláda požaduje, aby tam byla zadní vrátka (podobně jak by to ráda prosadila i vláda USA), FB, Google a další tam nemohou mít své služby... To je potom také důkaz. A pochopitelně Čína v tom není sama, k podobným věcem směřuje např. i Austrálie. Tohle dělají všichni. Zajímavé je, že v případě USA jsou věci problémem a podobné věci v Číně snad i chválíte.

wrah666
wrah666
Level Level
15. 1. 2021 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano, dnes pod ochranou Rusů. Ovšem zprávy potvrdili sami amíci. Jednak tím, že se pokusili S zavřít, dvak například brekotem, že je to tak hrozné, že bonznul kdo v Afghánistánu donáší a že jim tím pádem práskače asi zlynčují-- (A tím veškerá lítost nad zrádci skončila)

blue.sun
blue.sun
Level Level
15. 1. 2021 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jenže ty důkazy proti USA jsou, takže to není o podezření. Tohle bylo, Milane, dost slabé.

blue.sun
blue.sun
Level Level
15. 1. 2021 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Aha, takže Seznam je dezinformační web? ČT je zjevně tedy dezinformační televize. Dokonce i CNN jsou asi dezinformační.
Takové věci, jako odstoupení USA od Open skies nebo neprodloužení jaderných odzbrojovacích dohod, to je asi taky dezinformace...
Ne, proti zaslepenosti amerikofilů nepomůže nic, pravda je málo.

blue.sun
blue.sun
Level Level
15. 1. 2021 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jestli se nepletu, pravost šmírování evropských politiků byla potvrzena samotnou vládou USA. Takže o čem se tu vlastně kdo chce bavit?
A tak úplně na okraj, co bude dále? Teď se zakazují čínské firmy. Přijde o pár let později na řadu Korea či Japonsko, protože ekonomicky budou silnější a průbojnější, než čím dál více upadající USA? Přijde za chvíli i Evropa? Opravdu někdo stojí o takového "partnera"?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 1. 2021 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Je opravdu zajímavé, jak se zde v diskuzích pracuje s důkazy. Na obou stranách vidím totéž. Pokud se pro jednu stranu nehodí důkazy, tak se smetou ze stolu jako "nerelevantní". To se pak nikdy nic nedokáže, když se jakýkoli důkaz proti odstraní jako nepodložený. Na jednu stranu budeme přijímat všechny důkazy, ba i podezření, ale na druhou ne? Protože se to nehodí?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 1. 2021 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Já mluvím ale obecně o USA, ne jen a pouze o jedné kauze šmírování. Ať se stane cokoli v USA a nemusí to být jen šmírování (třeba i něco ohledně voleb - s tím podezřením jsem narážel na nedávnou diskuzi s wrah666, kdy mu stačilo asi jen 2 dny na to, aby mi potvrdil, že na jednu stranu mu stačí podezření, ale na druhou ani důkaz ne). Naopak proti Číně nebo Rusku je jakékoli podezření prostě podezření, není to důkaz, takže to neplatí (proti USA ale ano?). A pokud je něco ve formě důkazu, tak to není relevantní, protože tomu nevěří a prostě to neberou jako relevantní zdroj. O to jde.

Na stranu USA mnohým stačí podezření aby to považovali za důkaz. Na stranu Číny/Ruska titíž lidé neberou důkaz jako pravdivý, protože mu nevěří nebo nechtějí věřit. Ale naopak to funguje stejně. Já tady upozorňuji především na jednostrannost hodnocení.

wrah666
wrah666
Level Level
16. 1. 2021 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Následně bylo potvrzeno i pčímo. Nicméně některým to očividně nestačí :)

wrah666
wrah666
Level Level
16. 1. 2021 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Zdaleka nejsem sám, kdo měří dvojím metrem. Podívejte se na samotné amíky. Oni "osvobozují", zatímco Rusové krym "anektovali".

A ohledně voleb v USA: Sorry, ale jak by vřískali sami amíci, kdyby se v "nedemokratické" zemi našly jen tak vyházené volební lístky? (Ostatně můžete srovnat: Bělorusko. Tam pěkně podporují "opozici" s daleko slabšími argumenty než má Trump) Pokud chcete hrát na férovku, tak jsou buď Běloruské volby TAKÉ v pořádku, nebo Americké TAKÉ zfalšované. Tož a co teď že?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 1. 2021 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ale vždyť já neříkám, že ze strany USA je vše v pořádku. To ani zdaleka. Pokud jsou americké volby zfalšované, pak je nutno také přiznat, že ani první volby nebyly bezproblémové, a je otázkou, zda Trump měl být vůbec poprvé prezidentem. Jde o to, že třeba problémy první volby se bagatelizují, protože vyhrál Trump, ale problémy druhé volby nikoli, protože nevyhrál. A tady to vidím pořád (na obě strany). Pokud někomu hraje do not problém, tak je to samozřejmě největší problém na světě, i kdyby to bylo jen podezření, ale pokud do not nehraje, tak je to podružný problém, ani důkazu se nevěří,... Hodně bych se divil, kdyby vyhrál Trump, že byste napadal výsledek voleb, kdyby se našly vyházené lístky. Nebo snad ano?

henten
henten
Level Level
15. 1. 2021 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Teď koukám třeba na tu zmíněnou kalkulačku (Mi9) a
Povoleno: nejsou povolena žádná oprávnění
Zamítnuto: úložiště

A funguje úplně normálně, takže chyba bude někde jinde. A nebo taky lžeš;)

joyster1787
joyster1787
Level Level
15. 1. 2021 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Vyhľadaj odbornú pomoc. Zjavne ju potrebuješ...

Fuzo_ce4you
Fuzo_ce4you
Level Level
16. 1. 2021 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Musím podpořit tento názor. Vlastnil jsem Xiaomi Mi4, po roce používání jen s Google účtem jsem si udělal Xiaomi účet, chtěl jsem vědět o čem to je a zjistil jsem. Na serveru Xiaomi se objevili všechny SMS fotky emaily z telefonu. A to jsem tam neměl založený jejich účet. Telefon šel okamžitě z domu. Stačí že mě šmíruje Google...

blue.sun
blue.sun
Level Level
15. 1. 2021 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jsou banda zoufalců!

Reklama
Reklama