Komentáře

haryp
haryp
Level Level
28. 11. 2022 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satryx Asi jsme nezaplatili "On Demand" čtecí vlákno, tak máme jenom rok 2013. Kdo si zaplatil tak má (asi) 2023 ... hahaha.
(...sorry, jasně že je to překlep, ale s tímhle titulkem jsem musel :-D )

haryp
haryp
Level Level
18. 10. 2021 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... jenom aby lidi nebyli nakonec jen ty "baterky" :-)

haryp
haryp
Level Level
18. 8. 2021 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kuban No, ale když ony už docházejí barvy.
Zrůžoví to taky nejde, zezelená urazí Hulka, červená, žlutá a hnědá má stejný problém jako černá, tak ještě možná fialová nebo oranžová (snad se popeláři neurazí).

haryp
haryp
Level Level
24. 6. 2021 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bespi Určitě souhlasím,
lepší než být na někom ABSOLUTNĚ ZÁVISLÝ !!!

Co by se stalo, kdyby se EU znelíbila prezidentu USA (naštěstí tam už Trump není), tak může bez náhrady "zaseknout/odpojit" všechny cloudy a co ....
To už se stalo v jedné jihoamerické zemi -> dostali se na "Entity list" a všichni kdo používaly Adobe Creative Cloud ztratily přístup ke svým datům. Sice se to pak nějak vyřešilo/uklidnilo a přístupy byly vráceny, ale co kdyby ne ????

haryp
haryp
Level Level
7. 4. 2021 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... dalším faktorem bych viděl Windows 10.
Při některých aktualizacích (např. na nový Edge) ho přenastaví jako výchozí prohlížeč. Hlavně u běžnějších uživatelů (kteří si ani nevšimnou změny prohlížeče) to je docela časté.
A ty změny asociací výchozích aplikací si dělají Win10 docela často - například u PDF souborů je to tak 2x-3x reset na Edge než tam akceptuje jiný program.

haryp
haryp
Level Level
15. 3. 2021 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk No teď mi také volali zákazníci - pár tiskáren Kyocera (odinstalace KBčka pomohla, návod z dalšího článku zde NEPOMOHL: rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /Xs /n "KX driver for Universal printing" attributes +direct).

U dalších zákazníků to netiskne logo a podpis na uživatelsky upravených fakturách (účetnictví Pohoda), tiskárny HP, Brother, Kyocera (ta dokonce i tiskne místo resetu).

Všude odinstalace KBčka OK ...... a čekáme na opravu.
Tady WSUS nepomůže, protože ty kompy nejsou ve společné síti (ani doméně), resp. tam ani nemají WinServer ....

haryp
haryp
Level Level
25. 2. 2021 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano, máte naprostou pravdu.
Ale to je téměř na celé zeměkouli. Čím více nehostinná krajina/kontinent, tím více lidí. Osobně si myslím, že například v Africe žije 2-3x (a to jsem optimista) více obyvatel než je schopen tento (spíše nehostinný) kontinent uživit. A rozhodně nepomůže intervence typu UNICEF, to jenom bude způsobovat další přežití/nárůst obyvatelstva ..... takže ještě větší problém. Bohužel !!!!

haryp
haryp
Level Level
18. 2. 2021 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Subjektivní pocit - v Nastavení se mi nepracuje dobře/komfortně, staré Ovládací panely jsou z mého pohledu přehlednější, rychlejší a komplexnější (ono je docela blbé, když začnete něco konfigurovat v novém Nastavení a v půlce zjistíte, že vám tam chybí nějaké položky - tak to zrušíte a musíte to udělat stejně přes Ovládací panely.

Na druhou stranu je pravdou, že se Nastavení začíná doplňovat, protože s prvními verzemi Win 10 v něm skoro nic použitelného nebylo.

haryp
haryp
Level Level
9. 2. 2021 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster Já si také myslím, že je to NESMYSL z hlediska použitelnosti.
Kdo chce, tak si k notebooku koupí 1 nebo 2 přenosné displeje - např.:
více kompatibilní (HDMI konektor)
https://rpishop.cz/displeje-monitory/1638-waveshare-156-univerzalni-prenosny-displej-19201080-full-hd-hdmiusb-c-kapacitni-dotykovy-ips.html
méně kompatibilní (USB-C s podporou DisplayPortu)
https://www.czc.cz/asus-mb169c-led-monitor-15-6/260614/produkt
Přijdou asi tak na 5 tisíc a váží kolem 1 kg. a velikost je podobná s rozměry 15,6" NB ....

Z mého pohledu je to blbost :-)

haryp
haryp
Level Level
15. 1. 2021 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Stejně jako jaderné zbraně v Iráku ... taky je "svět neviděl". Ale posílit si pozice v oblasti s těžbou ropy nikdy neškodí ...

A s tím šmírováním ze strany USA je to taková klasika: "Zloděj křičí, chyťte zloděje ... "

haryp
haryp
Level Level
15. 1. 2021 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Já se spíše kloním k názoru wrah666. Ano, USA nás šmíruje již dlouho (možná si můžou z těch dat něco líznout i členové NATO ??) a všichni mu jdou na ruku. Výrobci telekomunikační infrastruktury, o cloudových službách Apple/Google/Microsoft nemluvě...
Ano, software od Huawei není rozhodně napsán ideálně (splácaných X platforem), na druhou stranu "zatím" v sobě nemá mít žádný backdoor. A ANO, do budoucna samozřejmě může mít. Ale v současné (anglo-americko-evropské) infrastruktuře už ty backdoory JSOU !!!
Takže pokud by čínská infrastruktura šla Amíkům na ruku a nechala je sledovat celý svět, bylo by o OK. Takhle je to "věc národní bezpečnosti USA" a všichni se můžou pos..t.
Další věcí je, že pokud například budeme budovat 5G sítě (od jiných výrobců než Huawei) - např. v Evropě oblíbený Ericsson, tak co jsem slyšel: 1) nemají plnohodnotné 5G. 2) část infrastruktury stejně nakupují v Číně (a myslím, že část i od Huawei). Přelepit štítky, upravit firmware .... cenu pro odběratele 2x vynásobit ... a máme SUPER evropský HW.

haryp
haryp
Level Level
6. 1. 2021 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 ... DOSové účetnictví není až takový shit, jak si někdo myslí. Je to hlavně o efektivitě a rychlosti.
Například takové UCTO/STEREO pro DOS ... 1-2 fakturu uděláte do 1 minuty. Jedete bez myši - jenom tabulátor + Enter + numerická klávesnice ...
Ale takový ERP systém (např. HELIOS, trochu i Money S4 a výše nebo Pohoda vyšší třídy), tam je to samé klikání myší (většina účetních/fakturantů neví co jsou klávesové zkratky), rozbalovací menu (selecty), záložky (taby), a vyplňuje se tolik políček, že se to na jednu grafickou obrazovku ani nevejde - jste minimálně na 1 minutě (spíše 2m) na 1 fakturu.

Takže pokud nepotřebujete nic extra, tak vám staré (DOS) účto sníží náklady (např. místo 2 fakturantů 1 nebo rychlejší zpracování agend).

ANO, je to i o vyšších možnostech ERP systémů (provázanosti, výstupy, kontroly, kooperace uživatelů,...), ale i o daleko rozsáhlejším/složitějším zadávání.
Z vlastních zkušeností se "zkvalitňováním programů" obvykle zhoršuje jejich uživatelská příjemnost nebo nároky na obsluhu. Poslední verze HELIOSu jsou v tomto ohledu "skutečným průkopníkem" (místo 3-5 kliknutí - minimálně 10). Pravé tlačítko myši (u starších verzí super intuitivní), zrušeno ve prospěch "neinuitivního" ribbonu - hold MS udává trend (v dobrém i špatném).

haryp
haryp
Level Level
6. 1. 2021 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danito Souhlasím, W7 byly mimořádně povedené (i když se mi do nich zpočátku nechtělo). Potom při příchodu na W10 se na 7-čkách trochu zbláznily aktualizace (updaty na pozadí dosahovaly vytížení CPU na 50-80% - svchost.exe / co měl na starosti WinUpdate + TrustedInstaller.exe).
U některých zákazníků tyto trable vyřešil až přechod na W10 (nejednalo se o 1 NB/PC, ale o desítky) .... co dodat ??!!

haryp
haryp
Level Level
14. 12. 2020 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak to tak vypadá, tak nás v "cloudové budoucnosti" asi nečeká nic moc dobrého. Výpadek jedné služby může vyvolat dost zásadní problémy v životě lidí - nefunkční maily, kontakty, kalendáře, služby, IoT ... a spoustu dalších věcí se ještě do budoucna nabalí.
No naštěstí to je spíše ojedinělý výpadek, než že by to byl standard.
Rozhodně závislost lidí na Microsoftu/Applu/Googlu/atd. bude čím dál tím větší a výpadky služeb bolestivější.

haryp
haryp
Level Level
3. 12. 2020 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dalším faktorem při rozhodnutí může být i fakt, že Rocket Lake bude (nejspíše) posledním CPU využívajícím Socket 1200. Alder Lake a další už budou mít Socket 1700.
Má tedy si cenu koupit něco, co už nelze upgradovat ??? Nebo ještě chvíli počkat?
Na druhou stranu AMD bude také končit se socketem AM4.
Těžké rozhodování :-)

haryp
haryp
Level Level
9. 11. 2020 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kra.l Pod vám vyhovuje nabídka Start z Win7, zkuste si stáhnout OpenShell (dříve ClassicShell).

Já jej používám všude tam kde mám Win10 a super!
Ty dlaždice se mi opravdu nelíbí, ale to je subjektivní.

haryp
haryp
Level Level
28. 10. 2020 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@littleon Souhlasím, ale bude to ještě chvíli trvat než budou mít oba "tábory" jasno.
1) potřebujeme nezávislé testy
2) testovací metodika bude čím dál tím složitější (kombinace CPU a GPU ... Ryzen s RX 6000 (+Smart Access Memory) a Intel s RX 6000 se bude hůře porovnávat - nedej bože další kombinace .... Ryzen|Intel a RTX 3000|RX 6000)
3) ceny - to bude taky lahůdka - oficiální/doporučené ceny a ty reálné + k tomu ještě nedostatek karet na skladech prodejců
4) určitě má nVidia připravenou odpověď - buď výkonnostní nebo cenovou nebo obojí
5) AMD také může reagovat - nejspíš cenově (ale bude si ubírat marži, což nejde do nekonečna ...)

Tak doufám, že v diskuzi zvítězí zdravý rozum, protože stejně si musíme na výsledek tohoto "utkání" ještě počkat (myslím tím ty nezávislé testy + REÁLNÁ dostupnost karet a skutečné ceny v e-shopech)

haryp
haryp
Level Level
18. 9. 2020 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek Je to dobrá poznámka. Na druhou stranu jestli to peče Jensen Huang jenom doma v kuchyni (tak po 8 - 10 jednu várku), tak je to dost slušný výkon (tedy těch uvedených pár desitek tisíc kusů). :-D

haryp
haryp
Level Level
15. 5. 2020 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozřejmě, že každý nový PC/NB spíše využije 64bitového OS, ale některé (hlavně ty starší) programy nejsou schopné fungovat na jiném než 32bitovém OS.
FIREMNÍ PROSTŘEDÍ: majitel bude počítat, jestli se mu vyplatí nový/nové stroj/stroje přeinstalovat na 32b verzi nebo koupit náhradu svého starého SW za hodně peněz. Další aspekt je zaškolení zaměstnanců na nový SW, přechod z původního na nový SW, počáteční problémy a zmatky při přechodu, nízká efektivita práce než se to ty lidi naučí.
Takže i když ten PC/NB jede na "půl plynu", tak se to firmám většinou pořád ještě vyplatí.

haryp
haryp
Level Level
25. 4. 2020 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Já bych to s tím ARMem neviděl tak černě.
Pokud vezmeme v potaz fakt, že MacOS i Linux vychází z UNIXu a jsou si trochu podobné (s určitým přimhouřením oka). Tak Linux na ARMech funguje již docela dlouho, filesystém má podobnou strukturu, zdrojové kódy Linuxu jsou veřejně k dispozici, tak proč se neinspirovat?
A další věc, jak již zde někdo zmiňoval - iOS běží taktéž na ARM procesorech. Navíc by mohli ušetřit a udělat jen jednu verzi.

haryp
haryp
Level Level
18. 4. 2020 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavně kdyby už konečně nechtěli po každé větší aktualizaci resetovat výchozí program - prohlížeč, pošta, PDF-ka, fotky,... - na SVOJE programy (vím že je to propagace vlastního SW, ale když tu hlášku vidíte za měsíc 100-krát, tak to už je moc).

To bych ocenil daleko více !!!!

Taky to už unavuje, pořád to vracet na nějaký normální hodnoty :-(

haryp
haryp
Level Level
9. 4. 2020 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@haryp Ještě doplněk. Na linuxu (Mint) jsem to rozchodil přes aplikaci "MS Teams for Linux" (flatpak distribuce), ale trochu to zlobilo (video).

haryp
haryp
Level Level
9. 4. 2020 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, jestli jste měli podobnou zkušenost, ale předevčírem jsem se synem připojoval do školních MS TEAMS, kvůli "streamované výuce" a ejhle .... automaticky se použil MS Edge, dost možná že se nastavil i jako výchozí.
Takže jestli se bude byť jen i třetina škol teď v době koronaviru učit podobně, tak bude mít Edge za chvíli 15-20 %. Podle toho jak pandemie bude dlouho trvat.
Ano Microsoft není žádná charitativní organizace, ale "pěkně tvrdej hráč na svým poli". Teď jsem se snažil ještě pro známého otevřít nějaký "divný" .DOCX - odesláno taktéž ze školního cloudu (úplně jiné školy). V LibreOffice to samozřejmě nešlo - do hlavičky se vložila chybová hláška "něco ohlední sdílení", čím se hlavička poškodila a ve 3 jiných Office programech to nešlo otevřít - zase jenom v MS Office,...
Takže já jako člověk co MS celkově nemusí "dost trpím" .... A BUDE HŮŘ !!!!

haryp
haryp
Level Level
9. 4. 2020 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@haryp Ještě doplněk. Na linuxu (Mint) jsem to rozchodil přes aplikaci "MS Teams for Linux" (flatpak distribuce), ale trochu to zlobilo (video).

Reklama
Reklama