Zpět na článek

Diskuze: V Číně se letos do května vyrobilo už na 140 miliard čipů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

andir
andir
Level Level
18. 6. 2021 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo vyrábět číně vždy šlo ale jakmile něco mají vymyslet to už koukají kde co obšlehnout :D

wrah666
wrah666
Level Level
18. 6. 2021 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir JAsně. Tak jen prosím vysvětli, kde obšlehli 5g, kvůli kterému celá tato protičínská šaškárna začala.

Pakrik
Pakrik
Level Level
18. 6. 2021 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 5G myslis standard ktory ma na starosti 3GPP ? To ze niekto vyraba zariadenia ktore podporuju standard neznamena ze su jeho tvorcom. Taiwan ako Cinu nepocitam je to samostatna krajina. V skutocnsoti Cina (CCP) ma aktualne obrovsky problem dostat sa dalej vo VLSI pretoze to vyzaduje technologie a presnost od ktorej maju velmi daleko. Preto sa snazia skupovat technologie ako sa len da priklad Kuka. Vacina polovodicov sa vyraba na masinach ASML+Carl Zeiss dalsie su potom Nikon, Canon, Lam ... Takze v reale vacsina technologii je stale v ramci EU a US. A ver tomu ze to co teraz tlaci Cina je s velkou pravdepodobnostou zalozene na starsich ASML :) A to uz vobec nehovorim o korupcii ako HSMC alebo QXIC :)

wrah666
wrah666
Level Level
19. 6. 2021 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Až na drobný detail, že se právě Čína na vvýopji zmíněných 5g zařízení podílela výzkumem a také je z velké části platila. A následně si Huawei dovolilo tu drzost, že začalo uvádět na trh infrastrukturu pro daný standart jako první na světě. Načež si amíci uvědomili, že jim definitivně ujíždí vlak a celá tato šaškárna začala. Do té doby jim bylo fuk, kdo si vyrábí co a kde.

A o tom, která technologie je založená na čem se vcelku nemá smysl hádat, ano, rozhodně z toho vychází. NIKDO nezačíná od nuly, aby vyvíjel, co už mají jinde dávno vyvinuté.

A ohledně korupce: Kdo jí nemá, ať hodí kamenem. Ale v menší či větší míře má každý.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 6. 2021 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 To že nemají svoji technologii na výrobou třeba 5nm čipů, neznamená že většinu patentů na 5G nevlastní a nevymyslela Čína. A co je pro západ nejhorší, jsou míle daleko v nástupci 6G. Čína před pár lety sesadila USA v počtu podaných patentů a míří ještě výš. Již dávno to není země co jen kopíruje západ, ale míří tam kde západ bude kopírovat Čínu. Zatímco na západě bude progresivní levice uvolňovat mravy a danit všechno, Čína nás převálcuje na všech úrovní.

Pakrik
Pakrik
Level Level
19. 6. 2021 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Zalezi o ake patenty ide... aj apple ma kopec patentov ktore su uplne blbosti :) Niekto ide na mnozstvo a niekto na kvalitu. Ja to zase tak zeleno s Cinou nevidim. Samzrejme maju aj svoje technologie a urcite maju aj skill. Ale nie je to tam ani z daleka take ruzove. Aktualne studentske protesty len ukazuju ako sa snazi CCP dotlacit ludi naspat ku manualnej praci. Celkovo je to tam dost crazy a to mam od cloveka ktory tam zije a studuje. A to som este zvedavy co bude s Taishan NPP :)

GogoX
GogoX
Level Level
20. 6. 2021 06:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 synku, ty jsi kompletnmě vedle ... stačí si položit otázku, kde by bylo TSMC bez nejlepších nizozemských skenerů...? Vyráběli by tak akorát 40nm Risc-v, nic víc ... když je embargo, bere se, kde se dá, třeba se krade ... každá sankce a embargo je nakonec kontraproduktivní ... číně to možná bude trvat déle, ale jak známe číňany, trpělivosti mají na rozdávání ...

Pakrik
Pakrik
Level Level
20. 6. 2021 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 vobec neviem o com pisete kedze ASML som spominal uz koment do predu. Staci citat. Rovnako neviem v com som teda mimo kedze som uz napisal nieco podobne :)

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
19. 6. 2021 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Už třetí rok podávají Číňani dvakrát víc patentů, než Amíci. Takže s tím kopírováním to už taky dávno není pravda.

wick0
wick0
Level Level
18. 6. 2021 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

28nm je pohoda, na bezne cipy staci, ako chipsety, rozne kontrolery, alebo komponenty do aut palubnych pc a pod... vsak take Raspberry len nedavno preslo na 28nm proces a ich BCM2711 je dost vykonny :-)

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 6. 2021 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wick0 Přesně, nějak se začít musí.

wrah666
wrah666
Level Level
18. 6. 2021 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wick0 Obecně by to myslím mělo stačit i například na ssdčka, čili nand paměti. ne úplně topkové, ale opět, pro běžné užití dostatečné. A navíc, oni se na tom zaručeně nezastaví.

hl.hl
hl.hl
Level Level
19. 6. 2021 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wick0 Tak ono by to naprosto postačovalo i pro různé mobilní zařízení. Ale to by nesměly být OS pořád a pořád větší a větší omalovánky a podobné nesmysly které jen žerou výkon. Ať udělají jednoduchý android bez animací a nejrůznějších blbostí a uvidíte že i 5 roků starý HW by najednou neměl problém.

Reklama
Reklama