Galerie 3
VR a AR se vzmáhá, prodeje mají prudce růst
Aktualita Ostatní Virtuální realita Sony HTC

VR a AR se vzmáhá, prodeje mají prudce růst

Jan Vítek

Jan Vítek

2

Z pohledu zákazníka to vypadá, že VR neodstartovalo zrovna dobře, alespoň očekávání byla jiná. Dle společnosti IDC ale má celý trh s virtuální a rozšířenou realitou v nejbližších letech prudce růst.

Reklama

Společnost IDC zabývající se průzkumem trhu předpovídá, že VR a AR technologie zažijí v nejbližších letech boom, což znamená, že pokud se loni prodalo méně než 10 milionů headsetů po celém světě, v roce 2021 to má být 100 milionů. To znamená složenou roční míru růstu 57,7 procent. 

VR a AR se vzmáhá, prodeje mají prudce růst

Je ale důležité si uvědomit, že právě nejde jen o virtuální realitu (VR), ale také o rozšířenou realitu (AR). To jsou aktuálně velice odlišné světy, přičemž ve světě VR jde především o herní headsety vyráběné firmami Oculus, HTC, Sony a dalšími. A pak tu jsou také jednoduchá zařízení, která nemají ani svůj displej a jde jen o prázdné schránky s optikou, do nichž patří mobilní telefony. Právě tyto headsety ale dle IDC vedou celý trh a rozšiřují povědomí o tom, co VR vůbec je a co od této technologie můžeme čekat.

A dle IDC díky těmto levným zařízením, což jsou třeba i prosté lepenkové headsety, roste ve světě zájem o VR. Na druhou stranu je tu i odvrácená strana, čili i naprosto opačný efekt. Lidé si vyzkouší levný headset s tím, co nabídne jejich telefon a mohou dojít k závěru, že jde jen o hříčku a slepou větev, kterou nemá cenu sledovat. 

VR a AR se vzmáhá, prodeje mají prudce růst

Nicméně IDC předpokládá, že se toto všecho změní v průběhu příštích 18 měsíců. Jaké budou ale příčiny této změny? Půjde především o představení nových VR headsetů, které už nebudou vyžadovat kabely. Na to dnes potřebujeme mít na zádech celý počítač a výrobci k tomu prodávají specializované systémy, jež by se daly označit za notebooky v batohu, což je pochopitelně drahé a spíše jednoúčelové zařízení. Vedle toho můžeme očekávat i vyšší rozlišení, které je také potřeba. Však rozlišení kolem Full HD, který má pokrýt téměř celé zorné pole, je zoufale málo a my tak máme neustále na očích hrubý rastr displeje. 

Rozšířená realita je druhý svět, kde už nejde moc o hry, jako spíše o vážnou práci. AR headsety jako Microsoft HoloLens, budou (a jsou) zpočátku velice drahé a pomáhat mají především lidem v práci, jako jsou designéři, doktoři, inženýři, apod. 

IDC také očekává, že VR headsety budou postupně zlevňovat, čímž se zlepší jejich dostupnost a stejně tak bude k dispozici i dostupnější PC hardware s vysokým výkonem, který je pro kvalitní zážitek nezbytný. 

My k tomu můžeme dodat, že i herní průmysl ukazuje, že na VR se nezapomíná, chystá se třeba nový Doom VFR nebo Fallout 4 VR. 

Zdroj: Hexus.net


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama