Zpět na článek

Diskuze: Vybíráme základní desku: přehled čipsetů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

unaghy_shw1
unaghy_shw1
Level Level
24. 3. 2005 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor pise ze dosky s nForce 2 postradaju podporu SATA!

Ja vlastnim dosku ABIT AN7 nForce2 MCP-T s podporou SATA a aj RAID.
Som si tym uplne isty, lebo mam 2 SATA disky na raid (2*120GB).

Pred rokom a pol stala doska 2500Kč (sDPH) a je vynikajuca. Ma AGP/PCI lock,
FSB/pamat delicku, FSB po 1MHz krokoch, zmeny napati a moznosti casovania pamati.
Mam na nej Bartona 1800MHz2300Mhz pri pamatiach 400MHz (2512MB DualChannel).

Nemyslim si ze SATA a RAID na nForce2 su vysadou len ABITu, myslim ze aj ASUS alebo GIGABYTE by mal mat nieco podobne...

starmen
starmen
Level Level
24. 3. 2005 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@unaghy_shw1 Jenže podpora není v chipsetu pokud vím... A např. NF7 opravdu SATA nemá (NF7-S ano, proto jsem ji tenkrát pro sebe kupoval :-) ).

unaghy_shw1
unaghy_shw1
Level Level
24. 3. 2005 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen ...uz je to jasne....tato suvislost mi usla...

Radim Zavadil
Radim Zavadil
Level Level
23. 3. 2005 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mýlíte se a hned několikrát.

1) "Koncák" není nejpodřadnější forma života. Nejdůležitější je přesvědčit právě "koncáka", aby si daný komponent/značku koupil. A to není vůbec jednoduché, to by jste měl vědět, pokud IT prodáváte .
Z toho, jak jste to napsal, není ani zřejmé, jestli se považujete za koncáka nebo dealera. Na jednu stranu totiž poukazujete na vysoké ceny MSI a potažmo marži ze strany velkoobchodu, na druhou se sám přiznáváte, že na MSI vyděláváte více než na Asusu. Stavíte se tedy do role toho "ubližovaného koncáka" nebo dealera s "namazanou kapsou"?

2)"velkochobchod bude mít opravdu mimořádně slušnej vejvar na všem". Velkoobchody dnes vydělávají na zisku z množství. Skutečná marže, zvláště třeba na deskách, je opravdu minimální. Navíc je tu spousta ovlivňujících faktorů jako je logistika, technická podpora, reklamace okamžitá a pozdější.....to si ale člověk, když daný komponent kupuje v maloobchodě, neuvědomí. A přitom z marže to dokáže "ukousnout" pořádný kousek.

3)rozdíl v ceně v jednotlivých státech je dán tím, že každá země má své specifika a každá tvoří jiný trh. Proto ceny ze stran výrobců mohou být u lokálních distributorů sousedních zemí různé. Někde se vydělává na grafikách, někde na deskách, někde na příslušenství. Záleží jen na trhu a na jeho poptávce.A samozřejmě i na tom, jestli je cesta dovozu "přímá" z Taiwanu, nebo např.přes evropského subdodavatele. Rozdíl cen je pak o to markantnější.

Tímto nechci vyvolávat nějaký "flame", chtěl jsem reagovat na Váš příspěvek. Měl jsem pocit, že tomu nerozumíte úplně přesně a to co jste napal, by mohlo čtenáře zmást.
Pokud máte zájem, napište mi na mail, můžeme se o tom pobavit více.
RZ

starmen
starmen
Level Level
22. 3. 2005 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechno záleží na tom, co od toho budete čekat. Ale předpokládám, že to bude asi na hry a bude se po tom požadovat výkon a trošku se to bude i přetaktovávat. Takže osobně bych se asi orientoval na 939 a nějakýho A64 3000+/3200+. Pokud nejste na tom finančně velice dobře a neplánujete SLI (nebo to vyloženě nepožadujete), tak bych nekupoval SLI desku, ale normální s jedním PCIe 16x. taky bych osobně koupil radši paměti, které půjdou hůře přetaktovat ale 1GB, než mít paměti hodně přetaktované a mít 512MB. Plno věcí v poslední době (her hlavně) je hodně paměťově náročných.

Takže shrnutí mého doporučení:
A64 3000+/3200+ 939 +oc
Deska s NF4U s 939
2x512MB Ram - cena pamětí teď trošku klesla ;-)

Jo a pokud si chcete "zahrát", tak na AGR zapomeňte :-)

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto je diskutabilní - spoustu mých kolegů jako třeba Eagle by se do krve bilo za VIA. A já tvrdím - velmi těžko porovnávat kvality southbridgů. Přesto neznám nikoho kdo má VT8235 či VT8237 kdo by si stěžoval. Osobně si myslím, že opravdu kvalitní dělá southbridge asi Intel.

SiS 748FX možná na stránkách SiS nenajdete, ale mrkněte třeba na stránky LEVI, CzechComputeru nebo PCChips, jaký to čipset to ta ECS/PCChips 848A má

Krevety
Krevety
Level Level
22. 3. 2005 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja mam 2,8G intla a 500/900 - 7500b ... takze to ma vazne pobouchany :))

jesper
jesper
Level Level
22. 3. 2005 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ja to už fakt nechápem, asi na Slovensko dovážajú len dobré MSI a Česko má ten zbytok..:-)))
To isté čo ty robíš s ASUS robím aj ja s MSI, a to s pamäťami ako APACER 2,5, čiže žiadna extra značka, čo sa týka HI-ENDu tam si dovolím tvrdiť, že je MSI a ASUS narovnako....
Dokonca mám teraz na doske MSI 745 grafiku INNO 3D 6800GT (vražedná kombinácia) a všetko ide super mám to celé pretaktované na doraz chladenia.
A tie percentá si musím vypočítať aj ja... bude to síce dlho trvať, ale skúsim, nebude to opak tých tvojich, ale také strašné skóre v neprospech MSI to určite nebude.
Proste do TAIWAN asi nemá rád Čechy a posiela vám tam samé šunty.... :-)))))))))))))

starmen
starmen
Level Level
22. 3. 2005 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jesper Ani u nás to není tak zlé.. Otec mé přítelkyně kupuje zákazníkům MSI výhradně a neměl v podstatě zatím žádný větší problém. Až teda na jeden (a na tom jsem měl trošku podíl já :-/ ). Jsem mu na jednu desku NEO 865-P (nebo tak nějak) stáhl špatnej bios. Na stránkách byly dvě verze biosu pro dvě různý ale skoro stejný desky a já se spletl :-/. Podle označení to bylo skoro to samý a já se přehlídl. Mno a deska si nepostěžovala, že je to jinej bios, nechala si ho naflashovat a POST došel jen do úvodní obrazovky... a jelikož MSI má biosy napevno na desce, tak s tím nešlo nic dělat (programátor neutáhne všechny věci na desce... ). Ale za to jsem mohl spíš já, ikdyž by manuál desky mohl nést znatelněji jednoznačně označenou verzi desky !!

jesper
jesper
Level Level
22. 3. 2005 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No teba JOHNE skoro v každej diskusii niekto nas..e s tým, ťe ASUS je najhoršia doska na to, alebo na tamto :-)))) Pravda je, že ASUS naozaj používa velmi kvalitné súčiastky a hlavne predimenzované...
Faktom tiež zostáva, že je super pre taktovanie, ALE a to si musíš priznať aj ty, ty zaritý ASUSák, že aj v ASUS sa sem tam podarí spraviť špatný kus. Ja napríklad budem tlačiť MSI do popredia preto, lebo najlepšie prevedené grafiky v predaji na Slovensku má MSI a nie ASUS a mám 100 % istotu, že to bude ako celok kompatibilné...
Tak vela zdaru s ASI...SOM :-)))

Hirogen
Hirogen
Level Level
22. 3. 2005 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1 - nic moc
2 - proč to píšeš zrovna sem???

komisar_durex
komisar_durex
Level Level
22. 3. 2005 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a pak ze je 6600GT vykonejsi nez R X700PRO mam 7565:o)) (procak ten samej jen desku jinou:-)

kdyz uz sme u ty desky...vrele doporucuju vsme co nechtej SLI ale jinak fakt poradnej board pro s. 939 ( Gigabyte GA-K8NXP-9 ) mam ji a sem fakt tezce v poho stabilni taktovat sni de taky dobre (bez problemu sem zved FSB o 30MHz dal sem zatim nezkousel ale urco by to este slo:-) ale zas sem ji vratil....s tiom co mam taktovnai nepotrebuju) ale pravda je ze stoji s dani cca 4 800 no:-/ a to ja ji driv kupoval este draz:o((

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty velké A museli vzniknout v posteditaci. V mém originálním článku se nevyskytují.

Ohledně slova "hajcuje" - můžeme o tom dlouho diskutovat jestli to je vhodné či nikoliv. Já rád používám některé slovní specialitky na zpestření článku. V delším díle jsem si u desky DFI dovolil přídomek - "frajerská". Slovo "hajcuje" je samozřejmě nespisovné, ale zároveň patří do obecné češtiny a je všeobecně známo. Je pravděpodobně převzato z německého slova "hitzen" (možná to není přesné, má němčina je spíše slabší). Nejenom já, ale třeba i Jirka Kwolek z PCtuningu rád používá atypické slovní specialitky jako je třeba "fíčurky" - převzáto z anglického slova "features". Toto slovíčko jsem také chtěl použít, ale kvůli své novosti jsem ho radši nepoužti a radši používal české evivalent - vlastnosti, možnosti atp.

Pokud by se většímu počtu čtenářů různé zpestřující slovíčka nelíbili, tak přejdu do strohé spisovné češtiny.

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaké maáte zušenosti s tím ASUSem? Všichni mi kolehgové tvrdí, že ASUS je pro AMD64 to nejhoprší co můžete koupit. Proto jsem nakonec doporučil Gigabyte SLI.

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdybych měl popsat všechny čipsety, co byly za posledních sedm let, tak by mi to trvalo ještě jeden další měsíc. Zabýval jsem se pouze čipsety, které jsou na trhu. Jinak AMD 760 byl skvělý čipset, hlavně do serverů (ve verzi MP a MPX

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gigabyte je moc dobrý pro AMD. V případě AMD, doporučuji zejména Gigabyte a MSI. V high-endu DFI.

mv_2784
mv_2784
Level Level
22. 3. 2005 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U chipsetu nforce2 bych zminil, ze existuje vice variant - a to i s jednokanalovym radicem (NF2 400), ale i SATA a Gb LAN (novejsi MCP southbridge)
VIA KT400/KM400/KT400A opravdu NEPODPORUJI fsb400, jak je v clanku nespravne uvedeno ;)

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mv_2784 NForce 2 s jednokanálovým řadičem se v deskách skoro neobjevoval. S MCP-T máte pravdu. Jinak ty čipsety od VIA jsou složité, oficiálně nepodporují FSB 400, ale objevují se desky, které s těito čipsety FSB podporují, třeba pozdější revize KM400. Bohužel rozsah článku byl natolik velký, že jsem se nemohl všemu dopodrobna věnovat. Jinak KT400 oficiálně opravdu podporují jen 333 MHz FSB.

Mirunek
Mirunek
Level Level
22. 3. 2005 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Dudek Super článek, jenom bych měl připomínku k variantám SB. Přece jenom, jak Intel tak i SIS neměli jenom ICH5 ale i ICH5R, SiS 963 ale i SiS963L...atd. Ale jak jsem říkal, jinak dost dobrý...

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky jsem se divil, ale koukněte třeba tady - http://www.levi.cz/clanek.php?kod=CAC9742

jiri drak
jiri drak
Level Level
22. 3. 2005 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Dudek Chipset nForce3 250Gb samozrejme obsahuje integrovanou gigabit LAN. V odkazu uvadeny Asus A8N pouziva chipset nF3 250(bez Gb).

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

KT890 se dělá hlavně pro S939. Ale netvrdil bych, že ho dělá hodně firem, nForce 4 je MNOHEM více rozšířený.

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jde o oslí můstek, je to hlavně určeno pro starší grafiky jako přechodné řešení, abyste si následní mohli koupit PCI Express kartu. Na 2D to bohatě stačí, na 3D nikoliv

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vysvětlím jak jsem to myslel s tím nForce 2. NForce 2 byl prvotně určen hlavně pro top modely Athlonu XP. Měl jsem na mysli zejména Bartony na vysokých frekvencích. Levné Semprony 2200+ si opravdu vystačí skoro se vším, ale samozřejmě, když chtete taktovat, tak nForce 2 se bude samozřejmě hodit i zde. Ono nejlepší bude, když si přečtete i zístřejší článek - o výběru konkretních desek. Zde jsem docela dost doporučoval nForce pro Semprony.

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

i915 nemá nativní podporu AGP, ale prodávají se desky s šipsetem 915, které AGP mají, prodává je AsRock

Hirogen
Hirogen
Level Level
22. 3. 2005 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, není mi jasná tato věta:
"Po vzoru nForce2 dodržuje jednočipovou koncepci"
Zajímalo by mě od kdy je (byla) nForce2 jednočipové řešení? Možná už mi paměť neslouží...

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
22. 3. 2005 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Samozřejmě máte pravdu, nebyla jedno čipové řešení. Ono jsem se spletl, když jsem to psal a pak jsem to dodatečně opravoval a tohle jsem už nepostřehl. Moc se omlouvám, celý článek má 95 000 znaků, něco sem tam uletí.

Hirogen
Hirogen
Level Level
22. 3. 2005 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Dudek Uznávám, článek je poměrně obsáhlý. Navíc v "guláši" čipových sad se snadno zamotá každý - i profík... :-)

Reklama
Reklama