Zpět na článek

Diskuze: Vysáváte pravidelně své PC?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Peterrr_shw1
Peterrr_shw1
Level Level
16. 2. 2005 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to sa ti nedivim ze ti do PC lezu mysi ked tam zohrievas parky

starmen
starmen
Level Level
12. 2. 2005 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TTL ?? V PC ?? Dnes mizivé množství.. (ještě donedávna jsem měl doma desku plošných spojů z nějakého ruského PC, kde byla drtivá většina TTL - 7404 7440 atp.. :-) ) ale to je jedno. o tom se bavit nechci.
Ale já netvrdím že nejsou kondenzátory se vzdušným dielektrikem. Ale také tomu odpovídají elektrické vlastnosti !!! většina z toho byla reakce na "Ale umělá hmota el.náboj nevede a tak se na ní může vytvářet statický náboj. Prostě to je takový kondenzátor."
"ve škole jsem viděl jak takovým pásem se nabil takový zvom" - ale taky jsem zmínil "a normálních nenucených okolností". Pokud se bude dostatečně dlouho třít jisté materiály, tak se bude náboj kumulovat, to je bezdebat. Ale bavili jsme se o vysávání a statice na hubici hadice !!!

Každopádně máš pravdu.. ať si každý dělá s PC co chce když je jeho... ;-)

starmen
starmen
Level Level
12. 2. 2005 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jenže desky kondenzátoru jsou velice blízko u sebe, mezi nimiž je dielektrikum. Většinou se jedná o smotky dvou plíšků mezi něž je "vloženo" dielektrikum (je rozdíl mezi elektrolitickými, svitkovými a mnoha dalšímy typy). Elektrická pevnost vzduchu je asi 20KV/cm, takže vyvolat statický výboj na 1cm není jen tak. Např. na 5cm vyvolat výboj statické elektřiny je už snad nemožné (za normálních nenucených okolností). Schválně kdo z Vás dostal někdy ránu od statiky ve vzdálenosti větší jak 1cm od předmětu, do kterého jste se uzemnili (nebo on do Vás (nejlepší je si vysléct svetr a dát pusu přítelkyni - tomu se říká jiskra lásky :-) hehe )).
Ohmův zákon jsem ještě naštěstí nezapoměl. Jeho znění jsem musel znát i o půlnoci i pozpátku protože mám za sebou elektro průmyslovku ;-) (ale jelikož jsem toho plno zapoměl, tak se není čím chlubit :-) ).
S tím, že čím větší je odpor, tím déle vydrží nabité části nabité je myslím celkém logické (viz třeba provoz na baterie že). Nicméně to nic nemění na tom, že částice nabité statickou elektřinou mají strašně málo energie (podají velmi malý výkon/příkon). Samozřejmě myslím zase za normálních okolností.
Prostě to je elektrikářské dogma.... že CMOS technologie je strašně háklivá na statiku, protože nepotřebuje ke své činnosti velký prodou (tudíž potřebuje malý výkon => menší spotřeba). Tohle nám bušili do hlavy celou dobu. Odpálit např TTL statikou se jen tak nepovede (ta potřebuje k činosti pokud si pamatuju něco kolem desítek mA).

starmen
starmen
Level Level
11. 2. 2005 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z části jsem se možná pletl, ale bohužel se pleteš i ty :-).
S kovem a umělou hmotou si nejsem jistej. Je teda fakt, že např. vlna (svtery atp) jsou na statiku "jak dělaný"... Co se týče statické elektřiny a vytváření nábojů na kovech a nekovech tak opravdu nevím. Nejsem schopen si vzpomenout (a hledat to nebudu. To mi za to nestojí :-) ). Nicméně kondenzátor jako elektronická součástka funguje opravdu jinak :-). Ale asi jsi to myslel jen jako slovní význam :-)

Jak by se ten náboj na těch součástkách udělal, když se vysavačem těch součástek ani nedotkneš ?

"Kdy obvody které vedou proud lépe než nevodivé umělohmotné části a PCB povedou(poteče jimi) celý proud který se bude vyrovnávat. To může být náboj několik tisíc voltů a o proudu si nejsem jistý.
Možná to může být i několik ampér za třeba 1,us."
- a to je to, kde jsi vedle (alespoň pokud si teda ještě pamatuju - jež já jsem tak sklerotickej, pomoc). Při průchodu statickou elektřinou teče pouze minimální proud. (v podstatě téměř nulový), avšak napětí je veliké. To je jako u paralizérů. Kdyby tam byl větší proud (třeba v jednotkách ampér), tak by tě to na místě zabilo (ještě by teda záleželo kudy by proud tekl - jestli přes srdce/mozek atp. ) . Protože většina součástek v PC je v podstatě CMOS, které jsou citlivé na napětí (a proto mají daleko menší odběr než např. technologie TTL atp., které potřebuje proud), tak proto jim vadí větší napětí (tudíž potažmo výboj statické elektřiny) a je téměř jedno jaký by eventuelně tekl proud.

ShAcKaL
ShAcKaL
Level Level
11. 2. 2005 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo jo... vzdycky mi to vlitne do ksichtu.. at stojim kdekoli:)

petrd_5950
petrd_5950
Level Level
11. 2. 2005 00:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, s tím protažením pode dveřmi máš pravdu, ale to platí u více hlodavců, třeba u křečků. To byste nevěřili, jak malou škvírou se ty mršky protáhnou :-)

starmen
starmen
Level Level
10. 2. 2005 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno já teda nejsem žádnej expert přes statickou eletřinu. Nicméně

Používat kovové ústí hadice je podle mě velice "riskantní". Už jsem několikrát viděl drobný záblesk od kovové hadice (pravděpodobně drobný kamínek a škrtl o ústí hadice). Nevím ale jak by to bylo s uzeměnou hadicí. Já vysávám taky PC a to rozhodně umělohmotnou hadicí a rozhodně se nedotýkám žádných komponent !!!. By mě zajímalo kde se na ní může vyskytnou statická elektřina.. :-).
Je samozřejmé, že se nesmí hadice "třít" o materiály (natož o koberec). Pokud totiž někdo "inteligentně" si vysaje koberec a hned jde s tou samou hadicí na vysávání PC, tak nemá svůj PC rád :-). Třením se totiž "nabijí" (ionizují) částečky...
Pokud je však hadice "nenabita", tak vysáváním PC (pokud se člověk přímo nedotýká součástek) podle mě nějak výrazně nehrozí výboj statické elektřiny.
Něco jiného podle mě je pokud někdo ofukuje vzduchem z vysavače... Sice si to jen myslím, ale podle mě to je daleko nebezpečnější, než vysávání, protože vyfukovaný vzduch proletěl celým vysavačem (lopatkami, prachem v "pytlíku") atp. Stačí aby se uvolnila jakákoliv miniaturní částečka a ta je pak vržena proti součástkám. Pokud někde "blbě" škrtne, tak může vzniknout výboj, který může poslat nejbližší součástky na onen svět.

Toť můj názor.

xmates
xmates
Level Level
11. 2. 2005 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen no a prach je co to jsou snad take castecky ktere trenim o plastovou trubuci mohou vytvorit staticky naboj no a ta jiskra vznikne tak ze nejaka uz nabita castice proletajici kolem vytvori vodivy kanal nebo neco podobneho skrz ktery se nakumulovany naboj uzemni no a k tomu foukani kdyz Ti dopadne na cokoliv jedna trapna nabita caastice tak se toho asi moc nestane ne? horsi je kdyz se pres ni uzemni ten staticky naboj vznikly trenim. pouziti celokovove uzemnene trubice by to melo vyresit ale stejne je asi lepsi to vyfoukat jak poznamenal JD

starmen
starmen
Level Level
11. 2. 2005 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xmates mno ano... proto jsem říkal nedotýkat se komponent. Mám ale za to (možná ale špatně), že umělá hmota používaná na hadice je na tvorbu statické elektřiny méně háklivá, než kov. Každopádně když bude ta hadice kovová a uzeměná, tak na tom bude asi určitě líp :-).
Tou částicí jsem právě myslel to, že je problém, když se uzemní. Když prach nasávám, tak se "ionizuje" třením a ke tření dochází hlavně od ústí hadice dál.. ne na desce. ovšem když vyfukuji vzduch z vysavače, tak případná dopaduvší částice prošla celým ústrojím vysavače, tudíž může být už pěkně "nabita". tak to bylo myšleno. Samozřejmě pokud se někdo dotýká ústí hadice součástek, tak si říká o malér (jak jsem psal výše).

starmen
starmen
Level Level
10. 2. 2005 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Schválně až budeš vysávat - koukni se na konec trubky jak k tomu statika přitahuje částečky bordelu."
Sááákra... a já celou dobu žil v domění, že vysavače jsou od toho aby konec trubky přitahoval částečky bordelu. A taky jsem myslel, že to dělá proud nasávaného vzduchu ústí hadice a ne "statika"... Ještě že mi nám to teď J.D. vysvětlil :-) O-) :-D
(nic ve zlém. Sranda musí být ikdyby na chleba nebylo.. :-) )

Jajator
Jajator
Level Level
10. 2. 2005 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak toho je fakt extrem..co ty vsechny nevytahnes...pokakana case od mysi,sprcohvat compa...jezisi o boze :o)

guzii
guzii
Level Level
10. 2. 2005 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

moje články?

ShAcKaL
ShAcKaL
Level Level
10. 2. 2005 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesrovnatelne lepe to cisti cely komp.
Fe firme kde pracuji takto vycistim i nekolik pc do mesice.
PC postavim na balkon a pak vysavacem misto abych nasaval tak do pc foukam... tlak vzduchu bez problemu vytlaci vzduch z jakekoli sterbinky. Pokud je proud vzduchu dostatecne silny tak staci foukat i ze vzdalenosti nekolika desitek cm...!!!

SuperFeliX
SuperFeliX
Level Level
10. 2. 2005 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

neverim tomu, ze tyhle a podobny flame muze psat nejaky clovek! john.don proznej se! ses bot, kteryho vyvinula NASA, ale vymkl ses kontrole!!! ale jinak.... vsichni te zerem!
Pac a pusu, ty moje staticka elektrikno:-)

neph04
neph04
Level Level
10. 2. 2005 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale za dobu co vysavam kompy... cca uz pres 7 let, mi to ani jednou nezajiskrilo... staci pouzit spravnej nahubek a ne nejakou trubku...
IMHO .. .hrozi vetsi selhani pc na prach nez na vysavac ;-)

mysi sem sice nevidel.. ale jednou na chalupe u nekoho sem nasel v pocitaci hnuj (prirodni) .. a to sem fakt kulil voci

Jajator
Jajator
Level Level
10. 2. 2005 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jezisi o tom se mi ani nezdalo ze muzou v case byt mysi...ja tam mel kdysi spoustu komaru rozcekanych po cele case,ale mys sem tam jeste nevidel :o)

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
10. 2. 2005 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Milý john.done, jak vidím, dokážete ze sebe udělat debila, bez použití jediného vulgárního výrazu. Za celý redakční tým vám tímto srdečně gratuluji :-)))

s úctou
Štěpán Mrázek
Svět hardware

nommo
nommo
Level Level
10. 2. 2005 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Štěpán Mrázek A tohle měla být lekce profesionality??? Evidentně není sám... :)

guzii
guzii
Level Level
10. 2. 2005 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nommo Mr. John je očividně nařčen za jeho minulé smazání příspěvku.

Nevím co máte proti debilům. Debil je psychologické označení duševního stavu člověka. :D

Myslím, že všichni víme, že něco víš. Zkušenosti máš a podle mě hodně dobrý, ale zkus se někdy chovat a uvažovat jako normámlní člověk. To, že tady ze sebe budeš dělat Pana Johna určitě nepomůže.

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
10. 2. 2005 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nommo Můj spor s John.Donem se datuje z doby, kdy jsem odstranil obsah jeho příspěvku, který obsahoval jedno vulgární slovo. Na dotaz proč jsem zároveň neodstranil příspěvek, ve kterém ho někdo ze čtenářů označil za debila jsem odpověděl, že debil není vulgarismus. Od té doby mě tedy John.Don nemá rád :-).

guzii
guzii
Level Level
10. 2. 2005 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nommo Ten človíček co ho tak výstižně pojmenoval jsem byl JÁ. Asi to bylo v tu chvíli trochu euforické, ale J.D. je jeden z čtenářů, u kterých vím o čem budou psát ještě dřív než si přečtu jejich slova.

Každopádně taky způsob jak být slavný.

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
10. 2. 2005 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nommo Pokud J.D. nebude do našich diskuzních fór zanášet vulgární výrazy, pak mu do příspěvků nebudu zasahovat...

BTW: Čtenáři si už svůj názor jistě udělají sami.

Reklama
Reklama