Zpět na článek

Diskuze: Vývoj modulů DRAM a operační paměti

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
14. 7. 2008 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednostranné a dvoustranné moduly poznáte podle osazení modulů. Jednostranné jsou ozazené čipy pouze z jedné strany, dvoustranné z obou stran.

jaromir666
jaromir666
Level Level
23. 9. 2007 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, jak to bylo, ale zdálo se mi, že po párech se kdysi dávaly paměti právě proto, že měly poloviční bitovou šířku sběrnice, než CPU, a tak se musely dávat v párech...

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
17. 10. 2006 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na to se ptáte prvně. Já psal o kapacitách čipů - mohou a nemusí být již dostupné (ale specifikace s nimi počítá). Pointa byla, že dokud je čip vyráběn "nedostatečnou" výrobní technologií, kapacita nebude taková (čip bude příliš velký a navíc drahý). Za 2 - 3 roky budou čipy menší a budou se za stejnou cenu vyrábět třeba s 2x takovou kapacitou...

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
17. 10. 2006 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč asi? Na to jsem Vám odpověděl. To nebyla "otázka". S menší výrobní technologií se začnou dělat i čipy s větší kapacitou. Fyzická velikost čipu zákazníka samozřejmě nezajímá - nicméně cena, kterou pak dá za modul (s určitou kapacitou), již ano. Link na článek o časování je tam již od začátku... :-)

NeomeN
NeomeN
Level Level
16. 10. 2006 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek jako takovej neni spatnej ale je to vzity strasne povrchne. Napriklad tam neni ani zminka o pametech pro GK coz je urcite skoda protoze ty se dost od klasickych pameti lisi navic mne hodne mrzi ze autor temer vynechal pameti RDRAM a pameti ktery z ni vychazeji. I prezto ze se v PC zrovna neuchytili (coz je velka skoda-mohli sme ted byt o notnej kus dal co se vykonu tyce) tak to ve sve dobe byla absolutni spicka a stale ve vykonu patri mezi to nejlepsi co se da vubec "bezne" sehnat. Bouzel je Rambus potopil svou politikou patentu a nebyli v bobe uvedeni zrovna nejlacinsi takze to skoncilo tak jak skoncilo.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
16. 10. 2006 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S opakováním máte pravdu. Trochu mě to občas ujelo. Ale říká se: Opakování matka moudrosti... ;-)

Výrobní technologie se u pamětí poměrně často mění z hlediska "velikosti" integrace a ta je směrodatná pro kapacitu vzhledem k velikosti čipu. A tím pádem také pro cenu. Výrobce čipů a tvůrci specifikací pamětí mohou kapacitu a velikost dobře odhadnout a tomu jsou přizpůsobené také specifikace modulů. Viz specifikace libovolných pamětí, kde je běžně uvedena maximální kapacita čipů, se kterými se počíta. Proč asi? Limitující je jak velikost čipu, tak jejich třeba současná (ne)dostupnost, tak cena za modul. Co se specifikací a následního speed-binningu pamětí týče, to tam skutečně chybí a bude doplněno.

Odkaz na článek vysvětlující časování a jeho složky je v druhé části článku. Asi jste to přehlédl. K "noobům" jen dodám, že každý někde musí začít. Někomu stačí přehledový článek a někdo se pak třeba vrhne i na ty specifikace. Kdo je běžně čte, pro toho to samozřejmě nebude nic nového. DDR2 jsou nenáročné na elektřinu zejména proto, protože mají nízké napájecí napětí. Rychlost čipů je stejná jako v případě DDR, tj. 100 - 200 MHz...

Maňo
Maňo
Level Level
16. 10. 2006 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kedy môžem čakať klesnutie cien na normálnu úroveň pred tým veľkým zdražením, lebo teraz zaplatím za bežné DDR2 1GB o min 1500SK viac a potreboval by som ich čo najskôr . Prečo vlastne tak sakramensky zdraželi? Veď už každý výrobca robí DDR2 tak ich musí byť dostatok alebo nie?

Papek_SVK
Papek_SVK
Level Level
16. 10. 2006 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maňo ber, kym nezdrazia este raz :) ja som sa chystal na jedny corsair xms a zrazu na druhy den ich maju o 800 Sk drahsie, tak ich berem aj tak, kym neprihodia dalsich 800

Papek_SVK
Papek_SVK
Level Level
17. 10. 2006 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papek_SVK ha! esteze som ich zobral, dneska zdrazeli o 1000Sk. Dako nepekne idu tie pamete hore, hlavne DDR.

random_6281
random_6281
Level Level
16. 10. 2006 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no neviem...,autor by si mohol prestudovat trochu podrobnejsie historiu :(, ale niektore datumi ktore uvadza su naozaj vycucane s prsta.
Inak OK ..., len skoda ze sa clanok nezaobera pamatami vseobecnejsie, ale len ako RAM modulmi v PC :( co znacne znizuje jeho uroven (pamate sa samozrejme pouzivaju aj na ich miestach ..., a ich specifikacie by potom rozhodne nezodpovedali popisom ktore autor uvadza.. ).
Ale inak pekna spomienka :) ... najme 30 pinove SIMM, ktorych mam este za hrst v sufliku.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
16. 10. 2006 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@random_6281 Nejsem až takový pamětník, ale zkuste uvést jaká data konkrétně a rád případné chyby opravím. Některé zdroje si často protiřečí a pokud bude kritika nekonkrétní, nevím ani co případně uvést na pravou míru. S popisem pamětí obecně máte pravdu, ale článek je zaměřen jak je zaměřen. Moduly DRAM a operační pamět PC. Že se DRAM pamět používá i jinde je samozřejmě pravda a pak jsou specifikace jiné, což zmiňuji i v souvislosti s SO-DIMM, Micro-DIMM a je to snad i poměrně logické. Viz třeba 100 pin paměti pro tiskárny, ale o tom článek není.

Reklama
Reklama