Zpět na článek

Diskuze: Winchester vs. Venice

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

redk!ller
redk!ller
Level Level
23. 8. 2005 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

az my das dukaz tak to udelam

tief
tief
Level Level
7. 8. 2005 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Snížení musí zařídit BIOS, samo se to nestane. Je možné, že některé BIOSy to nedělají, ale pak to může být na vlastní riziko. A máte čtyři double-sided moduly?

tief
tief
Level Level
27. 7. 2005 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odkaz funguje, akorát se z mně nepochopitelného důvodu zobrazuje 2x. Stačí ho po kliknutí umazat nebo si ho prostě okopírovat.

satan xerxes
satan xerxes
Level Level
27. 7. 2005 01:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevim kde, ale docetl jsem se, ze s taktovanim Venice je to ruzne. U Winchestera je pretaktovani jasne 2500MHz +-100MHz strop a u Venice psalo dost lidi ze se vysledky na stejnem zeleze (deska, ramky atd.) podstatne lisi... v podstate poznamky ve smyslu "chces stoprocentne dobre pretaktovatelny kousek, kup Winchestera.....a pokud jsi klikar zkus Venice" Ja osobne mam Winchestera a jsem naprosto spokojen. jake mate zkusenosti vy?

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jak myslíš, že jsem testoval toto? Vložil jsem CPU, zapnul, nastavil, testoval. WPCREDIT jsem za celou dobu ani jednou nepoužil, protože to nebylo potřeba. Naopak byla ale tvoje chyba, že sis, v okamžiku, kdy ti vyšly takové nesmysly, nezkontroloval, zda ti to deska nastavila dobře. Pronesl si obecný závěr o procesorech AMD, přitom celý test si provedl se špatným hardware.

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Athlon 64 má pravé 64bit ALU. Pentium 4 má dvě spřažené 32bit, nicméně ta druhá se zapne až v 64bit režimu, jinak je vypnutá.

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pamatuju. Nic si neudělal špatně. To já... jsem se v tom vrtal a zjistil, že ve WPCREDITu není u A64 řadič jako první Device jako u všech ostatních platforem.

Mik3
Mik3
Level Level
26. 7. 2005 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podle me (nejsem zedny odbornik a jestli se pletu at me nekdo opravi)je lepsi mit casovani co nejmesi a mit treba "JEN" 2,5GHz z 3000+ a met to stabilni(stabilita je hodne dulezita) nez to mit nataktene treba na 2,8 ale mit casovani 3-4-4-8.Protoze podle me neni ve hrach az tak dulezita frekvence procesoru ale vykonsost grafickeho subsystemu a propustnost pameti... Ale muzu se mylit ...

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je složitá otázka, protože každý program preferuje něco jiného. Při vysokých frekvencích se špatným časování jste data schopen dodávat rychle, ale vyhledávání je pomalé (při nižších frekvencích naopak). Pokud program preferuje spíše vyhledávání, pak toto není dobré. Naopak pokud preferuje obrovský přísun dat... obecně z toho nelze dělat nějaké závěry. Kdybych se měl rozhodovat já, volím takový případ, kdy budu mít v test Everest - Latency co nejnižší hodnotu. Pokud bych si pak mě vybírat mezi dvěma nastaveními se stejnou či velmi podobnou latencí, vyberu to, kde je frekvence pamětí vyšší. Na čísla propustnosti Read / Write bych se příliš nespoléhal, protože ty simulují situaci programů vyžadujících obrovský přísun dat, což nevystihuje všechny případy používání.

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výrobci polovodičů tvrdí, že při teplotě 125 až 135 stupňů Celsia se obvody začnou rozpadat. 180 by to určitě nezvládlo, ono už při 100 má člověk pocit, že se chladič brzo propálí základní deskou.

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě že ony znalosti čtenářů jsou v mnoha případech mnohem lepší než znalosti redaktorů časopisů (už jste viděl nějakého redaktora, který používá WPCREDIT? Já ne. Přitom spousta uživatelů takové programy používá - viz i například několik příspěvků z Linuxu výše). Po pravdě je pro mě, jakožto někoho, kdo pozná kvalitní práci, 90% publikovaných článků odpad - teď samozřejmě nemluvím o mém zaměření, ale obecně. Dobrý článek vám dá nějakou informační hodnotu a jeho autor se nespoléhá na pouhé převyprávění jakýchsi tvrzení z diskuzních fór, která se často ani nezakládají na pravdě. Jestliže někdo není schopen zjišťovat příčinu problému a radši se spokojí s pouhým konstatováním typu "má menší propustnost", pak je to značná neprofesionalita.

Ale k věci - tenhle problém se vám s dobrými komponentami stát nemůže. Testoval jsem normální procesor na úplně průměrné základní desce značky Chaintech. A jak je tedy možné, že mi to vyšlo tak, jak to vyjít má? Pokud si někdo pořídí nekvalitní součástky, tak samozřejmě může dosáhnout špatných výsledků. Ale tohle není chyba AMD, ale jen a pouze výrobců základních desek. A zároveň je to chyba redaktorů, když si nebyli schopni ověřit, zda nastavení bylo v pořádku a zda nepoužili nekompatibilní součástky. Že na to nemají znalosti, na to má čtenář doplatit? BTW, spoustě lidí to vyšlo stejně jako mně, i na jiných základních deskách - jak je to možné?

Mik3
Mik3
Level Level
26. 7. 2005 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas s Panem Orlem!!!Koupil jsem abit AN8 a Venice 3000 (E3) a pameti geil 2.5 3-3-7 (400) a provozuji to na 8x338 (tj.2,704GHz!!!) HTT 3x (tj.1014) a pameti mam na 348MHZ 2 2-3-5 !!!! A propustnost v sandře je neco kolem 5300MB/s !!!S jádrem Venice jen spokojenost....

Sajgon
Sajgon
Level Level
10. 8. 2005 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mik3 Taky souhlasim s panem Orlem o) vcera me dosel Venice 3000+ na gigabyte GB K8NU-9 s pameti kingston 2x 512mb cl 2,5 3 3 7 a sandra 04 me hazi 4100mb/s, zanedlouho ale budu mit mushkin 2x 512mb cl 2 2 2 3 tak zmerim taky.

Sajgon
Sajgon
Level Level
10. 8. 2005 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sajgon Takze dneska sem hodil update BIOSU na posledni verzi F5, sandra 2005 me haze s tema kingstonama 4553mb/s

Sajgon
Sajgon
Level Level
26. 8. 2005 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sajgon Uz mam Kingston 2x512MB cl2 3-3-6 1T a zase jde propustnost nahoru, v sandre 05 haze 5080mb/s

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Strana 161.

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, všechny Winchestery dávají 65. Ale u Venice tomu tak není.

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
26. 7. 2005 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky jsem měl podobný problém s 3000+(winchester) jsem se na DFI Lan party NF4U-D nemohl dostat přez 249Mhz FSB nakonec mi pomohlo výměna pamětí na A-DATA 500Mhz a pak změna Biosu ... teď jedu i 312x9 ne stabilně :) ale dokážu to udržet stabilní okolo 300Mhz :) ale když tam dám zpátky 400Mhz nedokážu to udržet stabilně ani na 260Mhz a to používám děličku všechno ... :(

u venice mám vyzkoušeno že revE3 je bídná a nejede více než většina winchestrů ale rev E6 ta je jiná káva a jede i (3000+) ke 3,0Ghz hlavně nevim jestli to byla chyba kusu ale u E3 sem měl docela dost velké problémy při taktování s řadičem pamětí (a prý jsem nebyl sám) u E6 nic podobného a hlavně tam není jako u winchestru potíž se 4 Ramkama :)

prostě Rev E3 venice ??? raději starej dobrej winchester
rev E6 venice je jiné kafe :)

San diego je uplně jiná třída :) supr procesůrek ale poněkud drahej :( a teď když vyjde dulacore 3800+ za podobnou cenu ....

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná jste to nepochopil, ale tento článek byl o srovnání výkonu dvou revizí, ne o honění číslíček v benchmarku.

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Víš, jak se u A64 projevuje nekompatibilita pamětí s řadičem? To vůbec nemusí padat, ale naměříš třeba o desítky procent horší propustnost. A tu nekompatibilitu s deskou bych taky nevylučoval.

A64Tweaker jsem nikdy nepoužíval, není důvod, když si to můžu napevno nastavit WPCREDITem. Zkus nastavení takové, jaké mám já. Mně vyšly výsledky takové, jaké se od nového jádra očekávají, čili nemůže být chyba u mě. Něco je shnilého ve tvé základní desce či RAM. Tak mě ještě napadá, revize E mají OddDivisorCorrect, neměl si ho třeba zapnutý?

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Již připravuji článek na téma jak to zjistit.

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U mě chyba určitě není, protože jsem si nastavení zkontroloval WPCREDITem - provedl si to samé? Pokud ne, tak nemůžeš zaručit, že si testoval se stejným nastavením. To, co ti hlásí Setup BIOSu, vůbec nemusí odpovídat realitě!

Druhá možnost je, že i kdyby bylo nastavení stejné, mohl si použít nějaké nekompatibilní paměti. Nebo by to mohlo nějak souviset s dříve diskutovanými problémy s kompatibilitou některých základních desek s novými jádry. Mnou použitá revize byla E3, je to tam jasně napsané, datum výroby 21. týden 2005 (tj. zhruba konec dubna).

tief
tief
Level Level
26. 7. 2005 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Použitá deska najela na maxímálně cca. 260 MHz základu. A to je pro Venice s násobičem 9x strašně málo. Většinou jdou Winchestery se zvýšeným napětím přetaktovat na frekvenci 2500 MHz +/- 100 MHz, Venice na 2700 MHz +/- 100 MHz. Porovnání na stejných frekvencích tu máte.

Reklama
Reklama