Microsoft do Windows 10 tiše přinesl velice zajímavou změnu. Nová verze systému 1903, čili Windows 10 May 2019, má podporu VRR pro všechny hry pracující pod DX11 v režimu celé obrazovky. Na jejich nastavení pak nezáleží.
Windows 10 May 2019 verze 1903 tak nesou následující grafické nastavení, kde je volba pro Variable Refresh Rate ve výchozí podobě vypnuta. Z popisku se pak dozvíme, že si můžeme zapnout tuto synchronizaci s variabilní obnovovací frekvencí i ve hrách, které nic takového nativně nepodporují. K tomu se pak dozvídáme, že to má platit pro hry fungující v režimu celé obrazovky a pod DirectX 11.
Nemělo by také záležet na tom, zda využíváme synchronizaci karet GeForce nebo Radeon, čili fungovat to bude na monitorech pro Adaptive-Sync i G-Sync, přičemž k tomu budeme potřebovat samozřejmě ještě grafiku s podporou synchronizace a s ovladači WDDM 2.6 či novějšími.
Čili tato nová funkce by měla fungovat v opravdu široké nabídce her, však titulů pro DirectX 11, které jsou schopny pracovat v režimu celé či plné obrazovky je více než dost. Daniel Schlegel z Microsoftu ale upozorňuje, že tato funkce je určena k zajištění synchronizace v případě titulů, které ji samy o sobě nepodporují a pokud ano, měli bychom využívat spíše jejich vlastní nastavení. Právě proto také toto nastavení nedokáže přebít to, co jsme si zvolili v kontrolních panelech pro Adaptive-Sync nebo G-Sync.
Co se pak týče samotné volby v systému Windows 10, ta se objeví pouze v případě, že bude k dispozici. Doufat můžeme také v to, že se tím zlepší i nastavení ohledně obnovovací frekvence (včetně V-Sync) ve hrách pro DirectX 11 zakoupených ve Windows Store.