Seznam kapitol
Je určena pro procesory od firmy AMD (Duron a Athlon) v provedení Socket A. Pokud se začnete zajímat o použitou čipovou sadu, pak naleznete mix dvou čipsetů. Jako north bridge je zde použit AMD 761 a jako south bridge pak VIA VT82C686B.
Výsledky testů a zhodnocení
Testovací konfigurace
Veškeré testy jsme prováděli pod operačním systémem Windows 98SE s aplikačním rozhraním DirectX verze 8.0. Seznam použitých komponent naleznete pod tímto odstavcem, u grafické karty jsme použili ovladač verze 4.12.01.0717.
- Procesor AMD Athlon 1.2 GHz 133 MHz DDR
- 256 MB PC2100 DDR SDRAM (CAS 2.5)
- Grafická karta ASUS V7700 64 MB DDR SDRAM
- Pevný disk Quantum Fireball Plus LM 30 GB (Ultra DMA/66, 7200 ot/min, 2 MB cache)
SiSoft Sandra 2001
CPU Benchmark
Výsledkem testu Dhrystone je počet provedených operací v milionech (MIPS) s celými čísly za sekundu.
Výsledkem testu Whetstone je počet vykonaných plovoucích operací, opět v milionech za sekundu (MFLOPS).
Obr. 1 – SiSoft Sandra CPU Benchmark
CPU Multi-Media Benchmark
Během testu se generuje, pomocí fraktálních výpočtů, obraz v rozlišení 640 x 480. Výpočty se provádějí jak s pevnou tak i plovoucí desetinou čárkou, za použití multimediálních instrukcí procesoru. Výsledná hodnota značí počet provedených iterací za sekundu.
Obr. 2 – SiSoft Sandra CPU Multi-Media Benchmark
Memory Benchmark
Pomocí tohoto testu se měří propustnost paměťové sběrnice. Výsledkem tohoto testu je počet přenesených megabytů za sekundu.
Obr. 3 – SiSoft Sandra Memory Benchmark
3D Mark 2001
K vykreslování tento program používá rozhraní DirectX. Naměřené výsledky representuje tzv. Overall Score, které se počítá jako součin změřených FPS a konstanty.
Obr. 4 – Výsledky testů programem 3D Mark 2001
Projektové soubory obsahují podrobné výsledky testů a informace o testovacích podmínkách. Jejich zhlédnutí je možné v registrované verzi programu 3D Mark 2000, nemáte-li jej k dispozici pak můžete použít textovou variantu projektových souborů.
16 bitů | 32 bitů | |
| 1024 x 768 |
|
|
| 800 x 600 |
|
|
| 640 x 480 |
|
|
Tab. 1 – Projektové soubory programu 3D Mark 2001
16 bitů | 32 bitů | |
| 1024 x 768 |
|
|
| 800 x 600 |
|
|
| 640 x 480 |
|
|
Tab. 2 – Textová podoba projektových souborů programu 3D Mark 2001
Quake III Arena
Tento program pro vykreslování využívá rozhraní OpenGL a měří rychlost vykreslování snímků během testovací sekvence.
Obr. 5 – Výsledky testů programem Quake III Arena
Čas najetí operačního sytému
Jako čas spuštění operačního systému bereme uplynulou dobu mezi stiskem tlačítka power a spuštění aplikace Servant Salamander z nabídky Po spuštění. Najetí operačního systému tentokráte trvalo 29.9 sekundy.