Zpět na článek

Diskuze: Základní deska pro 45nm AMD s AM2+ od Asusu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Federmann
Federmann
Level Level
15. 6. 2007 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to naprosto stejné jak RAID, každý jej zná a téměř nikdo nepoužívá, sloučit je nejlepší rovnocenné, stejné jak HD tak GK, tedy to funguje nejlíp a věřit, že za rok něco stejného dokoupím je riziko.

Federmann
Federmann
Level Level
15. 6. 2007 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkuste se jenom teoreticky zamyslet nad:

CrossFire Sapphire ATI HD 2600 Pro 512MB, PCI-E
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=46771

proti:

solo Inno3D GeForce 8800GTS 640MB, PCI-E
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=41826

jak dopadnou při stejné ceně výkony, frekvence a velikosti pamětí s jejími propustnostmi.

Kutrix
Kutrix
Level Level
15. 6. 2007 03:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No s tím zastarávání bych to tak horké neviděl, přeci jen nové karty v době nástupu PCIe 2.0 se stále jěště vzrábí také pro AGP. U PCIe 1 to bude podobné, navíd další DX bych hned tak nečekal a ATI má před nVidií technologický náskok v podpoře něčeho jako DX 10.1, nebo jak se to ve finále bude jmenovat, a většině běžných smrtelníků PC vydrží klidně déle než 4 roky..... A moc lidí příliš neupgraduje, nejčastěji mění VGA, HDD, mechaniky a přidávají RAM a to jěště po dvou až třech letech obvykle není problém.

Kutrix
Kutrix
Level Level
13. 6. 2007 03:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsem si neuvědomil, v každém případě si za to mohli sami, po odkoupení 3dfx uvedli GeForce....., jinak VooDoo 5 byl dobrý chip, na profi kartách ji mohly být i desítky...., ale chtělo to přídavné napájení. Jenomže přišel pozdě.

Jezevec
Jezevec
Level Level
9. 6. 2007 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mozna se mi to zda, ale rychlost PCIe 2.0 oproti PCIe klasicke nebude mit realny vliv na vykon. Propustnost sbernice neni v tuhle chvili pokud se nepletu uzkym hrdlem, cela sirka zatim je obtizne vyuzitelna.
-
Co se tyce tech heatpipe ramu kolem pametovych slotu, mam pochybnosti o jejich ucinnosti v tomto provedeni. Navic jsou heatpipe umisteny pomerne blizko procesoru, v pripade pouziti nejakeho masivniho chladice napr. AC Freezer 7Pro, ktery mam ja, by mohl nastat problem s upevnenim. Zajimal by mne vykon chipsetu.

Kutrix
Kutrix
Level Level
9. 6. 2007 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jezevec Můj předchozí příspěvek patřil Hammymu, lehce jsem se uklepl.
Jinak o heatpie už jsem tu psal v souvislosti s mou zkušeností s ASUS Commando, tam jsem právě upevnil AC Freezer 7, jen jsem ho musel otočit proti zdroji, což jsem nechtěl.....

Kutrix
Kutrix
Level Level
9. 6. 2007 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jezevec A k těm PCIe 2.0 - profíci budou jásat, konečně mají kam navěsit HW RAID řadiče a nemusí si k tomu kupovat drahé desky s PCI 64 bit/ 66 MHz, které na desce zabírají moře místa. Tvrzení že PCIe je nevyužitelné už není docela pravda, existuje řada TV combo tunerů na tuto sběrnici a chystá se také nová řada Creative X-Fi na PCIe. Pro nové modely vícečipových grafik, nebo crossfire nebude třeba 2x16 linek, ale bude stačit 2x8 linek - tím pádem bude dost propustnosti pro quad cross fire. Na HD 2900 asi dost lidí nebude mít, ale takové karty založené na odlehčené verzi, nebo 4 x HD 2600.....

Jezevec
Jezevec
Level Level
9. 6. 2007 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix Zajimave, souhlasim do jiste miry, ale vsechno jsou veci trosku raritni, quad cross fire, proč ne, ale kdo si to pořídí? Obávám se, že ani půl procenta lidí. TV combo tunery dovedu pochopit, tam může přijít taková propustnost opravdu vhod, jen co je pravda, u HDTV a podobných standardů, a teď tahám trochu z paty, tam yb se možná reálně využití našlo, pravda.

Federmann
Federmann
Level Level
9. 6. 2007 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix „quad cross fire, proč ne, ale kdo si to pořídí?“
AMD je jiného názoru, je pouze otázka času, kdy velká část PC může mít dvě a více grafik. Osobně zastávám názor, že je lepší mít grafiku za cca 3-5tis, ale dvakrát, než grafiku za 15-20tis, ale ono stačí i jedna, ale ta druha jako koprocesor k výpočtům fyziky a pod R600 není nic moc, ale těch svých necelých 500Gflop/s si pořád udělá, pokud se použije duální nebo hned grafiky dvě tak je to dvojnásobek. Quad-Core je v tomto světle se svými méně než 100Gflop/s naprostý břídil, navíc systém poběží s podobným procesorem K10, ale bohatě postačí jakékoliv levné dvou-jádro. Grafice přestává PCI-e stačit, ale stále stačí, ale pokud se použije jako koprocesor tak data nejdou jednosměrně, ale obousměrně a to je problém, je zapotřebí mít okamžitě dvojnásobnou propustnost a to je právě PCI-e 2.0! ...

Jezevec
Jezevec
Level Level
9. 6. 2007 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix Obávám se, že hlavní potíže jsou hned dva u podobných spojení SLI, crossfire, quad cross fire: 1. Cena čtyř alespoň slušných grafik pro quad je vysoká, málo uřivatelů přistoupí na něco takového, 2. Technologie. Podobná SLI řešení dovedou sice přijít ze zajívamým výpočetním výkonem, ale technologicky nedrží krok, pokud jde o optimalizaci nové "triky", tam starého psa novým kouskům nenaučíte, můžete mít překrásný výpočetní výkon a široké hrdlo několika sběrnic, ale díky absenci optimalizace bude jeho hodnota razantně snížena. Osobně pochopím ještě klasické cross/SLI se dvěma dobrými kartami, ale čtyřkartí se mi zdá drahé, neefektivní a tak trochu opravdu přitažené za vlasy. Je to jako bysme chtěl spojovat čtyči X800, když tu máme GTS a GTX, které jim i ve dvou "natrhnou zadek"... v momentu, kdy uživatelé budou mít na čtyři cross karty zároveň (nedělejme si iluze, že budeme třeba rok a půl po koupi shánět 3 cross-ready stejné karty, to bude náročné), budou tyto čtyři karty zastaralé a řešení drahé a neefektivní, nehledím na spotřebu takového monstra.

Federmann
Federmann
Level Level
9. 6. 2007 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix Spojovat karty jdou již od cca 1300,-Kč!! Více zde: https://www.svethardware.cz/art_doc-216BBF83EADA2705C12572DC002AED01.html
Karta pro matematiku a fyziku nemusí mít žádný DX, ona bude prostě počítat trochu rychleji a paralelně pro hlavní procesor. Je to spíše řešení, než bude integrovaná GPU, každý si to stále plete s klasickou grafikou, ale to nebude grafická karta, co se týče funkce, to bude velmi výkonný procesor (koprocesor) s omezeným množstvím svých schopností, instrukcí.

Kutrix
Kutrix
Level Level
10. 6. 2007 00:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix Souhlas, navíc jak jsem psal, může to vést k poklseu ceny pracovních stanic, respektive rozdíl mezi pracovní stanicí a výkonným PC bude stále menší a na tom vyděláme všichni....

Federmann
Federmann
Level Level
10. 6. 2007 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix Cena je velmi málo závislá na složitosti, ale mnohem více na rozšíření, tranzistor stál běžně více než 100Kč a dnes je jich běžně v procesorech 100mil za 2000Kč, a v pamětech jsou ještě levnější u DDR 6tranzstorů/1bit. V roce 1988 jsem dovážel s Ruska PC386 za 800tis, před deseti lety stal Lepší PC přes 150tis a dnes stojí lepší PC tak 30tis, ale kvalita je naprosto jiná. Čtyři grafiky lze používat tak dva roky, dvě grafiky tak pět let a kdo je používá? Ale jednu RAM si do PC dá jen zlomek uživatelů. Ale přijde čas, kdy budou grafiky tak výkonné, že ztratí smysl mít dvě, nebo se naopak začnou používat běžně i čtyři, čas ukáže.

Jezevec
Jezevec
Level Level
10. 6. 2007 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix Přídavné karty uživatelé nechtějí, potvrdil to odchod 3Dfx, resp. změna jejich strategie vynucená uživateli, trendy spějí k integraci, nikoliv další a další a další zařízení neustále spojovat, ale integrovat. Jsem přesvědčen, že integrace čipů akcelerujících výpočet fyziky na grafické karty je mnohem pravděpodobnější, potvrzuje to i naprosto mizivý zájem o PsysX Ageia, které nemá pragticky nikdo. Drahá zařízení, která nikdo nechce - nebo by i chtěl, ale nepořídí si je z nejrozličnějších důvodů. Co se týče spojování quad-cross karet, stojím si za svým, stále se domnívám, že takové spojení je prostě neefektivní. Drtivá většina uživatelů raději koupí 1 kartu za nějakých 5200 než čtyři karty po 1300, alespoň taková je praxe kolem mne. Osobně se skutečně domnívám, že integrace nejrůznějších akceleračních zařízení na PCB grafické karty je nejpravděpodobnější společně s dalším urychlováním GPU a pamětí. Uvidíme jak to bude s růstem kapacity RAM na grafických kartách.

Federmann
Federmann
Level Level
10. 6. 2007 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix To je právě lidé nevěří levnějším kartám, o důvodu nespekuluji, ale více levnějších karet má v konečném součtu větší výkon a co hlavně vidím za přínos je možnost použití pasívního chlazení, neboť se plocha chladiče zvětšuje, ale lidé si radši kartu přetaktují a večer slyší… Sám dávám přednost pasivu. S tou integrací jsem měl na mysli hlavně Fusion integraci GPU jako výpočetní součást rovnocennou s ALU a AGU u procesoru.

Jezevec
Jezevec
Level Level
10. 6. 2007 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix Dobře, a nemyslíte že např. spojení méně výkonných karet standart DX9, shader 2.0 bude mít i v propojení čtyř karet problém u aplikací třeba DX10, shader 3.0? Nechytejte mne za slovo, je to jenom příklad, jak standardy postupují a jejich podpora musí také, výpočetní výkon prostě není všechno... raději bych zapojil dvě rozumné karty SLI/cross než čtyři horší. S preferencí passivu souhlasím a chápu ji, samozřejmě by se takové zařízení mohlo teoreticky dky vetší ploše lépe chladit, co by to udělalo s teplotou uvnitř case necháme vedlejší úvaze, protože by to možná nemuselo být bez následků - teplota vnitřního prostředí, velké množsví jedoucích GPU a pamětí. Možná přeháním nebo mám strach z něčeho neodůvodněně, ale ani spotřeba by nemusela být nízká.

Federmann
Federmann
Level Level
10. 6. 2007 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix Samozřejmě, co neumí karta musí udělat CPU, ale je spousta vynikajících karet a poněvadž je zájem i o levnější, tak se prostě prodávají jako levnější, dá se jim pasiv, který je jemně prodraží, nataktují se výrazně méně, čímž se sníží výkon i teplota, ale zákazník si koupil. Většina lidí nikdy ani nezjistí, že by ji mohla přetaktovat, někteří ji přetaktují a výjimky takové karty použijí dvě, extrémisté je použijí dvě a ještě přetaktují. Čtyři karty jsou vázány na deky, které zatím nejsou nebo jsou neúměrně drahé. Někde jsem napsal, že krok diktuje Intel a ve velké míře to platí, neboť jeho produkce je výrazně větší a tím i pro ostatní výrobce zajímavá. AMD má velkou rezervu v přenosech dat a není problém ani čtyři grafiky a čtyři rychlé paměti. Intel to všechno honí přes FSB a to je úzké místo. Až bude mít Intel řadič pamětí tak půjde i touto cestou a nasazení bude výrazně větší.

Kutrix
Kutrix
Level Level
11. 6. 2007 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kutrix Za to si mohli sami, dlouho vyvýjeli novou generaci chipů, nějakou dou je požívali výrobci profi grafik, ale pak 3dfx krachla a byla odkoupen nVidií, která poté uveddla Riva 128. Jaká náhoda.....

Miko
Miko
Level Level
8. 6. 2007 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mě zas fascinuje už druhá verze pci-express na nových deskách a přitom je na trhu u nás nedostatek zařízení i pro první verzi :(

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
8. 6. 2007 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miko To prece nevadi, kdyz je zpetna kompatibilita zajistena a my dostaneme dvojnasobnou propustnost na linku. Samozrejme, realny prinos je diskutabilni a kupovat novou desku kvuli verzi 2.0 je blbost.

Miko
Miko
Level Level
8. 6. 2007 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek tojo, naštěstí je zpětně kompaktibilní - nebo to aspoň tvrdí. Já spíš kritizoval komponenty. Třeba pci-e TV kartu - například na Avera duo pro PCI-e, v ČR prostě nejni.
Je pravda, že díky intergraci 1 až 2 síťovek a často zvukovek poněkud mizí nejčastější důvody dalších karet, ale o to víc mrzí, že třeba já mám 2 tunery v pci a pci-e zeje prázdnotou.

Kutrix
Kutrix
Level Level
9. 6. 2007 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miko Já se nebojím chipsetu, ale těch heatpipe, i když vypadají, že by nemusely sahat tak vysoko.....

guzii
guzii
Level Level
8. 6. 2007 01:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Budeme brát to chlazení jako nepodaření vtip? ;)

snajprik
snajprik
Level Level
8. 6. 2007 06:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@guzii Dnes to musi mať každa draha deska, to je modny doplnok, že to ani jedna deska nepotrebuje to je ina vec :)

Razer66
Razer66
Level Level
8. 6. 2007 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@guzii pokud to chlazení (pasiv) nebude vysoko, tak nevidím problém :-). Líbí se mi ten pasiv okolo ram slotů :D

Kutrix
Kutrix
Level Level
8. 6. 2007 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Razer66 Instaloval jsem ASUS Commando a tam ty heatpipe dost zavazely. Byl problém vybrat chladič, který by tam vlezl a zároveň tiše uchladil dost zatěžovaný přetaktovaný C2D. Navíc když jsem konečně sehnal chladič, který tam vlezl, nemohl jem ho otočit, jak jsem potřeboval, ale musel jsem se přizpůsobit desce, Tady se obávám podobné věci. Jinak chlazení stabilizátorů bych nepodceňoval, je velmi důležité pro stabilitu a při taktování obzvlášť. U toho stroje ty pasivy slušně topily..... Jinak já si počkám na nějakou levnější, třeba z řady DeLuxe..... Jiné nemá smysl kupovat právě kvůli zmíněnému chlazení stabilizátorů.... Když jsem se na ASUS Commando podíval znovu, tak se bojím, aby to nebylo ještě horší....

Arkan
Arkan
Level Level
8. 6. 2007 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Razer66 Já taky. Aj keď toto už prestáva byť sranda, toto je už je šialenstvo! To isté platí o PCI vs. PCIe x1.

Hammy
Hammy
Level Level
9. 6. 2007 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Razer66 jenze SUS Commando nema cipset RD790 a to meni vec :)

Reklama
Reklama